Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) گفت: به خانه‌هاي آسيب‌ديده روستايي استان خوزستان تا سقف 35ميليون تومان از طرف بيمه طرف قراردادِ بنياد برکت ستاد اجرايي فرمان امام(ره) خسارت پرداخت خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري آريا، محمد مخبر پس از بازديد از مناطق سيل‌زده استان خوزستان و صحبت با مردم اين مناطق اظهار داشت: 140هزار خانه روستايي استان خوزستان توسط بيمه طرف قراردادِ بنياد برکت ستاد اجرايي فرمان امام(ره) قبلا بيمه شده و تا سقف 35ميليون تومان به خانه‌هاي آسيب‌ديده از طرف بيمه خسارت پرداخت خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه سه قرارگاه «خدمت‌رساني به مردم در شرايط بحران» در شمال و جنوب خوزستان توسط ستاد اجرايي فرمان امام(ره) راه‌اندازي شده است، گفت: اين ‌قرارگاه‌ها تاکنون اقدام به توزيع اقلام ضروري مورد نياز مردم سيل‌زده کرده‌اند.
رئيس ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) با اعلام اين خبر که دستور تهيه علوفه به ميزان يک هزار تن براي دام‌هاي مردم مناطق سيل‌زده در الهايي، شعيبيه و کارون را صادر کرده است، تصريح کرد: ستاد اجرايي فرمان امام (ره) تاکنون 114دستگاه ماشين‌آلات از قبيل کمپرسي، لودر، بيل مکانيکي و قايق نيز براي کمک به مردم سيل‌زده در اين مدت به کار گرفته است.
مخبر افزود: بنياد اجتماعي احسانِ برکت ستاد اجرايي فرمان امام‌ (ره) هم اقدام به ارسال 2واحد درماني سيار در قالب کاروان هاي سلامت احسان به مناطق سيل‌زده کرده است که تاکنون 7هزار نفر از مردم شريف خوزستان را مورد درمان و ده ها قلم دارو را به‌طور رايگان در اختيار مردم قرار داده است.
وي درباره کمک‌هاي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) در مناطق سيل‌زده لرستان گفت: در زمينه تامين اقلام ضروري 35هزار آب معدني، 65هزار کنسرو، 50هزار بسته نان لواش، يک تن خرما، 60هزار عدد گوني، 2هزار پتو، 2تن شيرخشک، روزانه 4هزار غذاي گرم، 4هزار بسته لوازم بهداشتي و تعداد مورد نياز چادر، بيل، بادگير و چکمه بين مردم سيل‌زده توزيع شد؛ همچنين فردا يک هزار تن خوراک دام توزيع مي‌شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۹۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گزارشی از میزان خسارت وارده شده به تاسیسات و زیرساخت‌های این استان را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، محمدعلی آخوندی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته درخصوص میزان خسارت‌های سیل اخیر در استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بارندگی‌های اخیر که اکثر نقاط استان را تحت تاثیر قرار داد، ضمن برنامه‌ریزی برای پیگیری و آمادگی دستگاه‌های ذیربط، به مردم و کشاورزان و دامداران نیز اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفت.

وی افزود: باوجود بارندگی‌های بسیار شدید در زمان کم (در بعضی نقاط مثل زیرکوه ۶۴ میلی‌متر و خوسف ۵۹ میلی‌متر)، اما خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: به واسطه سیلاب‌های شدید و بارندگی هم‌زمان با آن، خسارت زیادی به بخش‌های مختلف وارد شد که بیشترین این خسارت ها مربوط به زمین‌های کشاورزی، قنوات، جاده بین مزارع، عمران شهری، دیواره‌های حفاظتی و جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی در سطح استان است.

وی طی گزارشی از میزان خسارت‌های واره به تأسیسات استان و با بیان اینکه این ارزیابی‌ها تا دهم اردیبهشت جمع‌بندی شده است و البته همچنان ادامه دارد، گفت: سیلاب و بارندگی‌های اخیر بر اساس بررسی‌های اولیه به بخشی از زیرساخت‌ های استان به ویژه کشاورزی و راه‌ها خسارت زد که مجموع ارزش آن ۱۹ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال برآورد شد.

آخوندی به بیان جزئیات خسارات ناشی از سیل اخیر پرداخت و ادامه داد: سیلاب به ۲۹ کیلومتر کانال انتقال آب در حوزه جهاد کشاورزی به مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال، ۱۲۵ استخر ذخیره آب بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار باغات و مزارع به مبلغ ۴۵۸ میلیارد ریال، ۱۲۶ کیلومتر جاده‌های بین مزارع به مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه سیل به ۱۰۱ رشته قنات به طول ۳۴ کیلومتر به مبلغ ۹۴۰ میلیارد ریال خسارت زد، عنوان کرد: ۸۴۹ رأس دام سبک (۹۵ میلیارد ریال) نیز در اثر جاری شدن سیل تلف شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به خسارت سیل اخیر به پنج واحد مرغداری و تأسیسات آبیاری و دامی روستایی به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال گفت: بارندگی اخیر و جاری شدن سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به تأسیسات برق استان خسارت زد.

وی خسارت وارده به ۱۰ بند خاکی و آبخیزداری را بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و به پنج مورد سیل‌بند روستایی را بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در جریان این حوادث پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت دیده است.

آخوندی با بیان اینکه میزان خسارات به هزار و ۶۳۵ ابنیه فنی نظیر پل و آبنما بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: این سیل به چهار هزار و ۸۰۰ کیلومتر ایل راه عشایری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال و شش طرح هادی روستایی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و ۴۸ واحد مسکونی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت زد.

وی بیان کرد: خسارت وارده به ۳۰ کیلومتر خطوط انتقال آب به مبلغ ۵۹۰ میلیارد ریال و چهار حلقه چاه آب بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: براساس برآوردها سیلاب‌های شدید و بارندگی هم‌زمان با آن، به دیواره‌های حفاظتی و لایروبی فوری رودخانه‌ ها یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال و سیل‌بند حفاظتی فرودگاه بیرجند ۱۰۰ میلیارد ریال و عمران شهری(معابر، آسفالت، کانال‌ ها، پل‌ها و فضای سبز) یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

کد خبر 749381

دیگر خبرها

  • با مشارکت ۱۰هزار گروه جهادی بیش از ۲۰هزار پروژه در مناطق محروم اجرایی خواهد شد
  • فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر با ترجمه سید مهدی شجاعی به چاپ ششم رسید
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • ادامه ارسال کمک‌های امدادی سپاه‌ به مناطق سیل زده جنوب سیستان وبلوچستان
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • زلنسکی مجوز نقض حقوق بشر در جنگ اوکراین را از اروپا می‌گیرد
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • روستاها آغازگر جهش تولید با مشارکت مردم هستند