Web Analytics Made Easy - Statcounter

از جمله خبر‌هایی که در نوروز بسیاری مشتاق دانستن درباره‌اش هستند و سعی می‌کنند، آگاهی به روزی از آن داشته باشند، اخبار مرتبط با وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف کشور و وضعیت ترافیکی جاده‌هاست. از این روی، «تابناک» تلاش خواهد داشت برای رفاه حال مسافران پرشمار نوروزی در کشورمان، روزانه اخبار مرتبط با این دو حوزه را در بسته‌ای ویژه در اختیارتان گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»؛ آخرین روز تعطیلات طولانی مدت نوروز امسال در حالی از راه رسیده که پیش بینی های هوا شناسی حکایت از ورود موج جدید بارش به کشور دارد؛ موجی که از عصر امروز فعالیتش را آغاز خواهد کرد و موجب لغزنده شدن مسیر در بسیاری از نقاط کشورمان خواهد شد.

این در حالیست که هرچه به ساعات پایانی امرپز نزذیک شویم انتظار می رود بر ترافیک محورهای مواصلاتی کشور افزوده شده و چه بسا سنگین ترین ترافیک سال رقم بخورد ترافیکی که فعالیت موج بارشی جدید و لغزنده شدن مسیرها موجب می شود نگران کننده به نظر برسد.

این در حالی است که با توجه به در پیش بودن موج جدید بارش ها در آغاز هفته آتی، باید موجب بازگشت سفرهای نوروزی طی امروز و فردا به انجام برسد و این مسأله ممکن است موجب شود، برخی رانندگان در رفتار ترافیکی شان عجله از خود نشان دهند؛ عجله ای که همه می دانیم در رانندگی مساوی با خطرات مرگبار است و از این روی، جا دارد در خصوص آن به عزیزانمان که در سفر هستند یا قصد دارند راهی جاده شوند، توصیه کنیم.

آخرین وضعیت ترافیک

سرهنگ نادر رحمانی از بارش باران در بیشتر محورهای اصفهان و چهارمحال بختیاری خبر داد و گفت: ترافیک در شمال به جنوب محور هراز محدوده‌های تونل شماره (۱)، پنجاب و لاریجان، نیمه سنگین و طول محور پرحجم است.

وی با اشاره به ترافیک پرحجم و روان در طول شمال به جنوب محور کرج - چالوس، افزود: ترافیک در طول محور شمال به جنوب محور فیروزکوه نیز پرحجم و روان است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با بیان اینکه ترافیک در شمال به جنوب محور رشت به قزوین محدوده‌های امام زاده هاشم (ع) تا پل عوارضی نیز نیمه سنگین است، اظهار کرد: سایر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.

آخرین وضعیت آب و هوا

احد وظیفه ضمن تشریح وضعیت جوی کشور طی سه روز آینده افزود: روز پنجشنبه با عبور تراز میانی جو علاوه بر دامنه‌های زاگرس در غرب و شمال غرب، دامنه‌های البرز در زنجان، البرز و تهران همچنین در استان‌های کرمان، خراسان رضوی و خراسان جنوبی نیز رگبار پراکنده و گاهی رعد و برق رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه صبح جمعه در شمال شرق کشور بارش‌های پراکنده ادامه دارد، افزود: بعدازظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به نوار غربی و جنوب کشور، بارش در کل نوار غربی، شمال خلیج فارس، استان‌های بوشهر کهگیلویه و بویراحمد و فارس آغاز می‌شود و در اواخر وقت گستره بارش دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان قزوین، مناطقی از جنوب شرق شرق و مرکز کشور را فرا می‌گیرد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، با بیان اینکه شنبه این سامانه در کل کشور به جز استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان فعال است، تصریح کرد: این سامانه در اواخر وقت از کشور خارج می‌شود. در این روز در شرق آذربایجان شرقی، غرب کرمانشاه، ایلام، کهکیلویه و بویراحمد، شمال استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر و در غرب خراسان رضوی، شرق سمنان و جنوب خراسان شمالی بارش شدت خواهد داشت.

وظیفه با بیان اینکه در ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس شمالی در کردستان بارش برف و لغزندگی جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: یکشنبه با حضور متناوب امواج، تراز میانی جو در نوار شمالی دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب و شرق و شمال شرق کشور، بارش پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت هوای پایتخت طی امروز و فردا نیز گفت: امروز هوای تهران کمی ابری تا نیمه ابری گاهی با بارش پراکنده و وزش باد و حداکثر دمای ۱۹ و حداقل دمای ۱۰ درجه سانتیگراد است. وضعیت جوی تهران فردا نیز کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر همراه با وزش باد با بیشینه دمای ۲۱ و کمیته دمای ۱۱ درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.

وضعیت جوی استان‌های کشور برای امروز و دو روز آینده این گونه پیش‌بینی می‌شود؛

منبع: تابناک

کلیدواژه: ترافیک آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه | شدت بارش‌ها در ۲ استان ؛ هوا سردتر می‌شود | سامانه بارشی جدید در راه ایران

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (چهارشنبه) و فردا (پنجشنبه) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شامل قزوین، البرز، تهران و سمنان، دامنه و ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی، برخی نقاط استان‌های فارس و کرمان، مرکز و شرق کشور رگبار و رعد و برق، کاهش نسبی دما، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گرد و خاک رخ می‌دهد.

پنجشنبه شدت بارش در استان‌های مازندران و خراسان رضوی بوده و در این روز کاهش محسوس دما برای شمال شرق به ویژه خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود.

جمعه برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، برخی نقاط شمال شرق و ارتفاعات البرز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

شنبه برای غالب مناطق کشور جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

یکشنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور برای شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر و همچنین دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

از امروز تا شنبه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک انتظار می‌رود.

از بعدازظهر چهارشنبه تا جمعه مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج است.

کد خبر 850261 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي باران گرد و خاک

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه
  • تداوم بارش‌ها در تهران و این مناطق تا جمعه | شدت بارش‌ها در ۲ استان ؛ هوا سردتر می‌شود | سامانه بارشی جدید در راه ایران
  • وضعیت راه‌های کشور؛ بارش باران در جاده‌های چالوس و فیروزکوه
  • وضعیت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • وضعت ترافیکی و جوی جاده‌های کشور اعلام شد
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۶ استان
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۱۱ استان