Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@20:32:35 GMT

امیر صمدی جان 3 نفر را نجات داد و خودش تسلیم مرگ شد !

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۹۵۴۵

رکنا: اعضای بدن امیر صمدی، جوان 31 ساله، ساکن روستای "گلین قیه" از توابع شهرستان مرند با تایید مرگ مغزی توسط متخصصان و اعلام رضایت خانواده‌اش اهدا شد و به سه نفر زندگی بخشید.

به گزارش رکنا، کلیه‌های این احیاگر سلامت توسط تیم جراحی کلیه بیمارستان امام رضا (ع) تبریز به سرپرستی دکتر افشار زمردی و دکتر محسن محمد رحیمی، فلوشیپ پیوند کلیه به دو بیمار مرد و زن پیوند زده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کبد این اهدا کننده 31 ساله نیز به عنوان اولین پیوند موفقیت آمیز کبد در سال 98 توسط دکتر فرزاد کاکایی، فلوشیپ پیوند کبد پیوند زده شد.

گفتنی است؛ اهدای اعضای هر مورد #مرگ_مغزی می‌تواند به نجات هشت نفر منجر شود، هم‌چنین یک الی ۵۳ بافت بدن در مرگ معمولی نیز یک الی ۵۳ نفر را از مرگ و نقص عضو نجات می‌دهد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث نجات جوان متخصصان فوت کرد سه نفر عکس سیل فیلم وحشتناک لرستان جوان قربانی مشهور نیروی انتظامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۹۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، مریم اردبیلی در این مراسم با اشاره به لزوم پیوند کودکان با طبیعت و آموزش‌های لازم جهت حفظ منابع زیستی اظهار کرد: اینکه در بدو تولد، با کاشت نهال پیوندی بین کودکان با طبیعت برقرار می‌کنیم سبب خواهد شد که یک تعلق خاطر، انس و یک رشته پیوند بین نوزادان و درخت‌های جدیدمان برقرار شود.

وی با بیان اینکه ما به دنبال مستحکم‌تر کردن این پیوند هستیم، ادامه داد: امید داریم که این نوزادان هم به شهرشان، هم به طبیعت و هم محیط زیست تعلق خاطر بیشتری داشته باشند و از سوی دیگر نشانه وجود مبارکشان در یک نقطه‌ای از این شهر، به طور دایمی و شناسنامه دار حک شده باشد.

وی با اظهارامیدواری از اینکه تک تک نوزادان، آینده بسیار درخشان و سبز و پر از رویش و شکوفایی و داشته باشند، یادآورشد: این پویش ویژه نوزادان متولد دی ماه ۱۴۰۲ تا اردیبهشت ۱۴۰۳ است که به صورت محله‌ای و ناحیه‌ای در شهر تهران برگزار شد. در این پویش به رسم یادبود با حضور خانواده‌های نوزادان و مادر بزرگ محله و فعالان حوزه جمعیت به نام نوزادان، نهالی غرس شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • مجتهدی اهل تظاهر نبود و همیشه خودش را دانشجو می‌دانست
  • رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌: بعد از حمله به اسرائیل دلار تسلیم شد و افزایش نیافت
  • دهه کرامت فرصت پیوند دل‌های نسل جوان با اهل بیت(ع) است
  • اگر موشک و دانشگاه قوی داشته باشیم اقتصاد تسلیم می‌شود
  • روبرت لواندوفسکی: رئال مادرید هرگز تسلیم نمی‌شود؛ هیچ‌وقت نباید آنها را دست کم گرفت
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • امروز با سعدی: ای یار جفا کرده پیوند بریده