Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا- رييس سازمان جهادکشاورزي خوزستان با اشاره به اينکه کشاورزي اين استان از سيلاب تاکنون هفت هزار و 400 ميليارد ريال خسارت ديده گفت: اين خسارات در بخش کشاورزي، دام، شيلات و تاسيسات است.

کيخسرو چنگلوايي روز جمعه در گفت و گو با ايرنا بيان کرد: طبق آخرين آمار تاکنون 71 هزار هکتار از زمين هاي گندم، جو، ذرت بهاره، کلزا، چغندر قند و صيفي جات دچار آبگرفتگي و 55هزار هکتار ديگر نيز دچار خوابيدگي محصول ناشي از باد شديد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: 2هزار و 450 راس دام سبک و سنگين، يکهزار و 500 فروند کندوي زنبور عسل و 50 هزار قطعه ماهي در اثر سيلاب در خوزستان تلف شده اند، و به تاسيسات زيربنايي از جمله ايستگاه هاي پمپاژ و خطوط انتقال نيز خسارت هايي وارد شده است.
چنگلوايي ادامه داد: تا 2 روز پيش حجم خسارت ها حدود هزار و 400 ميليارد ريال بود که اين آمارها نشان مي دهد روند خسارت ها در خوزستان افزايشي است در صورت ادامه اين شرايط پيش بيني مي شود به 155 هزار هکتار از زمين هاي کشاورزي خسارت وارد شود.
وي با اشاره به لزوم جابجايي 350 هزار راس دام به نقاط امن گفت: جابجايي اين تعداد دام نيازمند مکان و علوفه به مقدار لازم است؛ طبق برآوردها حدود 15هزار تن علوفه معادل 150 ميليارد ريال براي دام ها در مدت 2 هفته نياز است.
رييس سازمان جهادکشاورزي خوزستان ادامه داد: در سيلاب آذر و بهمن پارسال نيز چهار هزار و 800 ميليارد ريال خسارت به بخش کشاورزي خوزستان وارد شد.
وي بيان کرد: سيلاب در خوزستان در بخش کشاورزي بيش از ساير استان ها خسارت برجا گذاشته زيرا محصولات کشاورزي استان هاي ديگر درمرحله رشد پايين تري بودند که امکان ترميم و بازگشت محصول وجود دارد اما محصولات کشاورزي خوزستان نزديک به مرحله برداشت بودند.
چنگلوايي گفت: زمين هاي کشاورزي واقع در اهواز، کارون، باوي، شوشتر،هويزه، دشت آزادگان و بخشي از حميديه بيشتر از سيلاب و طغيان رودخانه ها خسارت ديده اند.
به گزارش ايرنا هشدار آماده باش سيل ناشي از طغيان همه رودخانه هاي خوزستان از سوم فروردين جاري اعلام شد و استاندار خوزستان نيز از 11 فروردين در اين استان حالت فوق العاده اعلام کرد.
طغيان و بروز سيلاب در حوضه هاي کارون ، دز و کرخه ، سبب شده مناطقي از شمال ، مرکز و غرب خوزستان که در مسير اين رودخانه ها قرار دارند در معرض سيلاب قرار گيرد.
برخي از کشاورزان خوزستان براي جلوگيري از ورود جريان آب به مناطق مسکوني شهري و روستايي، در همان روزهاي نخست به صورت داوطلبانه سيل بندها را شکسته و اجازه ورود آب به مزارع خود را دادند.
خوزستان در سال زراعي گذشته يک ميليون و 600 هزار تن گندم توليد کرد که يک ميليون و 134 هزار تن آن به نرخ تضميني توسط دولت خريداري شد.
9887/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۹۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  بارش‌هایی که از چند روز گذشته خراسان جنوبی را در برگرفته با وجود خوشحالی مردم و کشاورزان، به منازل، قنوات، اراضی کشاورزی و راه‌های مواصلاتی خسارت‌هایی وارد کرد

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • خسارت ۵۰ درصدی بارندگی به گندمزار‌های خوزستان
  • سامانه بارشی جدید در راه جنوب غرب خوزستان 
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • خسارت بارندگی به گندمزارهای آماده برداشت در خوزستان
  • خسارات سنگین طوفان به ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زارهای خوزستان
  • خسارت سنگین باران به کشاورزان خوزستان/ چقدر گندم از بین رفت؟
  • تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان