Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@03:22:52 GMT

۴ سد دراستان بوشهر دردست ساخت است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۰۹۸۱۳

۴ سد دراستان بوشهر دردست ساخت است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهرداد ستوده با بیان اینکه تسریع در ساخت‌های سد‌های مخزنی امری مهم و ضروری است گفت: از آغاز وقوع سیل در استان‌های لرستان و خوزستان تاکنون کمک‌های مردم و دستگاه‌های اجرایی این استان در ۶ مرحله به مناطق سیل زده این استان‌ها ارسال شده است.

وی بیان کرد: سیلاب هفته قبل در استان‌های فارس و خوزستان، شش شهرستان استان بوشهر شامل دشتی، تنگستان، دشتستان، بوشهر، گناوه و دیلم را در برگرفت که باتوجه به خشکسالی و کمبود شدید آب به خصوص دربخش کشاورزی ساخت سد‌های ذخیره ای، روان آب را به جای تهدید به فرصت برای توسعه تبدیل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر یادآورد: هم اینک چهار سد شامل باغان، دشت پلنگ، دالکی و خائیز به ترتیب با پیشرفت فیزیکی ۲۵، هشت، ۱۵ و ۳۰ درصد دراستان بوشهر دردست ساخت است و سد باهوش نیز در حال تشریفات مناقصه است.

ستوده بیان کرد: سد‌های یادشده به ترتیب ۳۲، ۱۵۲، ۲۷۰، ۱۶ و ۲۲ میلیون متر مکعب ظرفیت ذخیره آب دارند که بهره برداری از آن‌ها نقش مهمی در تامین آب مورد نیاز بخش کشاورزی این استان دارد.

وی ادامه داد: هم اینک تنها سد ذخیره‌ای استان بوشهر سد رئیسعلی دلواری با ظرفیت ۶۹۵ میلیون متر مکعب است که در بارندگی اخیر ۵۱ میلیون متر مکعب آبگیری کرد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: در زمان حاضر ۴۲ درصد حجم سد یادشده معادل ۲۹۰ میلیون متر مکعب پر است این درحالی است که پارسال در این تاریخ ۱۲۸ میلیون متر مکعب آب داشت.

ستوده درخصوص اعزام مقام‌های ارشد دولتی و نظامی به استان بوشهر گفت:به دلیل تدابیر به موقع، تشکیل ستاد مدیریت بحران در استان، شهرستان‌ها و شهرداری‌ها و تقسیم وظایف، اوضاع ناشی از سیل وخیم نبود و نیازی به حضور مسوولان کشوری در این استان نشد.

وی افزود:همه امکانات استان برای مقابله با سیل بسیج شد تا مانع از دامنگیر شدن تبعات آن به ساکنان شهرستان‌های درگیر سیلاب شود طوری که نیازی به ارسال کمک به سیل زدگان نشد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر عنوان کرد: سیلاب هفته قبل باعث ریزش کوه در جاده‌های ارتباطی اهرم - فراشبند و دالکی - کنارتخته و آبگرفتگی محور مواصلاتی ساحلی بوشهر - گناوه و در مقطع کوتاهی دیلم به روستای عامری شد، اما نه تنها تلفات جانی نداشت حتی گزارش جراحت ناشی از این موضوع نیز وصول نشد.

وی یادآورشد: سیلاب بیشتر به بخش کشاورزی استان بوشهر خسارت وارد کرد که میزان دقیق آن در حال ارزیابی است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر افزود: به دلیل همدلی و هم افزایی در استان بوشهر مردم به صورت خودجوش در زمان سیلاب در منازل شخصی خود را به روی مسافران نوروزی گشودند و همه ظرفیت‌های اسکان شامل فضا‌های آموزشی، مصلا و اماکن ورزشی برای این منظور اختصاص یافت.

ستوده تصریح کرد: برخی افراد ناآگاه همزمان با سیلاب در قالب شایعه موضوع وقوع سونامی در شهر‌های ساحلی استان بوشهر را مطرح کردند که عاملان انتشار شناسایی و برخورد شد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: توفیقات یادشده درحالی حاصل شده است که تا روز چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر شب اقامت مسافر دراستان بوشهرثبت شد که رتبه دوم کشوری بعد از مازندران و بالاتر از خراسان رضوی و اصفهان به این استان اختصاص یافت.

ستوده گفت: متانت، بزرگواری و همدلی مردم استان بوشهر در مواقع بحران در قالب کار پژوهشی بررسی و به عنوان یک مدل موفق به کشور ارایه خواهد شد چرا که مردم این استان حتی در زمانی که خودشان با مشکلاتی روبرو هستند تاکنون شش مرحله کمک به مناطق سیل زده ارسال کرده اند.

انتهای پیام/م

۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر شب اقامت مسافر دراستان بوشهرثبت شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب خشکسالی محیط زیست کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۰۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود

ایسنا/بوشهر استاندار بوشهر از اختصاص ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راهداری استان خبرداد و گفت: تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

احمد محمدی زاده روز چهارشنبه دردیداربا اقشار فرهنگی هنری شهرستان جم  اشاره به تامین اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر گفت: ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان تخصیص یافته که تلاش داریم، راه ریز به دژگاه و ریز به دوراهک را تکمیل کنیم.

وی به مشکلات آب در جم اشاره کرد و گفت: بخشی از خط انتقال سیراف به جم در مدار قرار دارد و در دیداری که با وزیر نیرو داشته‌ایم، قول تامین اعتبار لازم برای تکمیل طرح در قالب وام به پیمانکار داده شده و به زودی بخش زیادی از این طرح وارد مدار می‌شود و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت پروژه خواهیم داشت.

استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه تجهیز و توسعه و نوسازی مدارس نیز یک تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بین استانداری بوشهر با سازمان نوسازی مدارس کشور منعقد شده که این مهم برای نخستین بار در استان بوده و تحولی شگرف در بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات مدارس ایجاد می‌شود.

وی گفت: امسال اعتبارات بیشتری برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و هنری تخصیص می‌یابد و تلاش می‌شود، مشارکت مردم بویژه جوانان بومی در این فعالیت‌ها مورد حمایت ویژه و جدی قرار گیرد.

 احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر با فعالان فرهنگی، اجتماعی، هنری، تولیدکنندگان کشاورزی و صنعتی و اقشار مختلف مردم جم دیدار کرد.

در این دیدار، مطالبات و خواسته‌های مردم مناطق شهری و روستایی شهرستان جم مطرح و استاندار نیز به این مطالبات پاسخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • کلنگ زنی دو طرح در روستا‌های کم برخوردار سیلاب کلوار
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • خدمت رسانی به مراکز آزمون کنکور دراستان کرمان
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • مشکلات مردم استان بوشهر در دیدارهای چهره به چهره احصا می‌شود
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • ۱۷۹ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در استان بوشهر شناسایی شد
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر