Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@09:26:49 GMT

گوترش برای دیدار با حفتر به بنغازی رفت

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۰۰۱۰

گوترش برای دیدار با حفتر به بنغازی رفت

دبیرکل سازمان ملل بعد از دیدار با نخست‌وزیر دولت توافق ملی در طرابلس امروز راهی بنغازی شد تا با فرمانده "ارتش ملی لیبی" دیدار کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه روسیا الیوم، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل روز پنجشنبه وارد لیبی شد و با فایز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی در طرابلس دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی امروز(جمعه) نیز با هدف دستیابی به آتش‌بس به شهر بنغازی رفت. وی قرار است با خلیفه حفتر، فرمانده کل ارتش ملی لیبی در بنغازی دیدار و وی را به توقف عملیات نظامی در طرابلس ترغیب کند.

نیروهای خلیفه حفتر از روز پنجشنبه عملیاتی را برای "آزادی طرابلس از وجود تروریست‌ها" آغاز کرده‌اند. به دنبال این عملیات نیروهای دولت توافق ملی که از سوی جامعه جهانی به رسمیت شناخته شده برای مقابله با نیروهای حفتر در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آنتونیو گوترش ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست

یکی از رهبران حماس گفت که این جنبش با جدیت در حال تعامل با آتش بس است و این رژیم اسرائیل است که به دنبال آتش بس نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،‌ حسام بدران، یکی از رهبران حماس در گفتگو با «الجزیره مباشر» تاکید کرد که با قضیه مذاکرات آتش‌بس با جدیت تعامل می‎کنیم و مصمم به دست‌یابی به توافقی هستیم که به پایان رنج و دردهای ملت فلسطین منجر شود.

حسام بدران اظهار داشت که نتانیاهو و دولت تندرو او به عمد مانع رسیدن به توافق آتش‌بس می‌شوند و محاسبات نتانیاهو مرتبط با شخص او و آینده سیاسی‌اش است و او قصد دست‌یابی به توافق را ندارد.

بدران گفت: آنچه در این دور از مذاکرات در قاهره به ما ارائه شد، بهتر از پیشنهادات قبلی است. عضو دفتر سیاسی حماس بیان کرد که ما از طریق واسطه‌ها با دولت آمریکا در ارتباط هستیم نه به طور مستقیم.

عضو جنبش حماس همچنین گفت: «ما خواستار آن شدیم تا ترکیه و روسیه نیز به عنوان ضامن هر گونه توافق با رژیم اشغالگر باشند.»

حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشدنتانیاهو: در زمان حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به‌نظر می‌رسد

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گوترش: حمله اسرائیل به رفح غیرقابل تحمل خواهد بود
  • ببینید | انتقاد تند نماینده نیروهای شرکتی از دولت روی آنتن تلویزیون!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • تلاش روسیه برای افتتاح کنسولگری در بنغازی
  • پیشنهادات امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • تحقیق و تفحص بین المللی برای محاکمه سران جنایتکار رژیم صهیونیستی
  • امیرعبداللهیان با دبیزکل سازمان همکاری‌های اسلامی دیدار کرد
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • گوترش: حماس و اسرائیل را به دستیابی به توافق دعوت می‌کنم