Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@15:47:42 GMT

انشعاب های آب قطع شده حسین آباد کالپوش وصل شد

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۰۲۴۶

انشعاب های آب قطع شده حسین آباد کالپوش وصل شد

مسلم فدایی جمعه در گفت و گو با ایرنا به خسارت 10 میلیارد ریالی رانش زمین به شبکه آب روستایی حسین آباد کالپوش اشاره کرد و افزود : بدنبال زمین لغزه دراین روستا خسارت سنگینی به شبکه و تاسیسات آب آشامیدنی وارد شده است .
وی گفت: زمین لغزه موجب از بین رفتن خط انتقال برق ایستگاه پمپاژ و همچنین ازبین رفتن خط 10 اینچ ، پنج و چهار اینچ روستا شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فدایی بااشاره به اینکه در 24 ساعت نخست بحران گروه کارشناسی برای اقدام سریع به منطقه اعزام شدند ، تصریح کرد : با تهیه 300 متر کابل فشار قوی و راه اندازی ژنراتور برق اضطراری ، آب آشامیدنی روستا وصل شد.
رئیس آبفار شهرستان میامی گفت: به دلیل افزایش رانش در منطقه و از بین رفتن خطوط اصلی ، شبکه آب دوباره قطع شد که با تهیه و ارسال حدود یکهزار متر لوله پنج اینچ و 2 اینچ و سایر اتصالات مورد نیاز ، چند 'بای پس ' بصورت روکار انجام و با تلاش شبانه روزی نیروهای مستقر آبفای روستایی در نهایت کل اتفاقات ایجاد شده ترمیم و تعمیر گردید.
اصطلاح 'بای پس' در عملیات آبرسانی به لوله ای گفته می شود که به جای لوله آب خسارت دیده از آن استفاده شده و معمولا هم روکار می باشد.
فدایی باتوجه به همکاری اداره برق شهرستان میامی افزود : ایستگاه پمپاژ آب از محل در معرض آسیب جابجا و در جنب مدرسه هاجر مستقر شده و اکنون از برق شبکه برای راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب آشامیدنی استفاده شده است.
وی با اشاره به استقرار 2 دستگاه ژنراتور دراین روستا خاطرنشان کرد: آمادگی لازم در برابر قطع برق شبکه وجود دارد که در صورت قطع برق از ژنراتور اضطراری استفاده خواهد شد.
رئیس آبفار شهرستان میامی تصریح کرد : لایروبی چشمه های موجود و رفع مشکلات خط انتقال روستا در حال اجرامی باشد که بعنوان برنامه میان مدت برای برقراری آب آشامیدن بدون استفاده از انرژی برق انجام می گردد.
وی با تشکراز اهالی روستای حسین اباد وهمکاری دستگاه های اجرایی گفت: آب شرب روستا پایدار است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، بخش کالپوش در شمال شهرستان میامی در منطقه کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران وبرف در این بخش تقریبا از اواسط پائیز شروع می شود.
شهرستان میامی با هشت هزارو 600 کیلومتر مربع مساحت و جمعیت حدود 40هزار تن درشرق استان سمنان واقع است .
بخش کالپوش با بیش از 25هزارتن جمعیت دارای 12 روستاست.
7357/6167
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان سمنان برق دستگاه های اجرایی شبانه روزی کارشناسی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد

محمد کریمی گفت: در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم که مصمم است با تمام توان برای رفع محرومیت و آبادانی ۱۰ هزار روستا در کشور را در قالب جهاد آبرسانی تامین آب نماید این مهم به سرانجام رسید.

کریمی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای آبرسانی به این روستا گفت: بهسازی و محوطه سازی یک دهنه چشمه، نصب اتاقک برق، حفر و تجهیز چاهک پمپاژ همچنین نصب و راه اندازی سیستم گندزدایی آب شرب از جمله کار‌هایی است که در محل آبگیر انجام شده است

وی از اقدامات دیگر در جهت بهره‌مندی مردم کهن دژ از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار را اجرای چهار کیلومتر شبکه آبرسانی در روستا، اجرای هزار و ۲۵۰ متر خط انتقال آب از چشمه به مخزن، نصب و مدفون سازی یک عدد مخزن ذخیره آب به حجم ۵۰ مترمکعب از جنس پلی اتیلن، خرید انشعاب و اجرای شبکه برق سه فاز، نصب ۳۵ فقره انشعاب با تجهیزات کامل نظیر کنتور آب و... عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا استان گفت: این پروژه آبرسانی با مشارکت قرارگاه محرومیت زدایی ارتش جمهوری اسلامی و با هدف تامین آب شرب اهالی این روستا اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

تامین آب شرب ۵۴ روستا و شهر با طرح آبرسانی آتشگاه

کریمی اعتبار هزینه شده برای این طرح آبرسانی روستایی را ۵۰ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد تومان اعلام کرد.

 روستای کهن دژ از توابع بخش ناغان شهرستان کیار در حدود یکصد کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • نذر خدمت هلال احمری ها در کالپوش
  • یادواره شهدای حسین آباد دورود
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • درخواست احداث پل عابر در روستا
  • پزشک متخلف در یکی از روستا‌های تالش دستگیر شد
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد