Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يک نهاد وابسته به سازمان ملل، از کشته شدن صدها نفر براثر انفجارهاي مين‌هاي به جا مانده از گروه تروريستي بوکوحرام در نيجريه خبر داد.
به گزارش خبرگزاري آريا، «ليونل پچرا» هماهنگ کننده سرويس خدمات مين زدايي سازمان ملل متحد "UNMAS" روز جمعه در کمپيني به مناسبت روز جهاني آگاهي از خطر مين و کمک به مين زدايي در «مايدوگوري» شمال شرقي نيجريه گفت: در سال 2018 حدود 565 نفر در انفجارهاي مين هاي به جا مانده از گروه تروريستي بوکوحرام در نيجريه کشته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پچرا افزود، وجود خطرات انفجاري مانعي برسر راه دسترسي به بخش زيادي از زمين ها براي کشاورزي است.
به گفته پچرا، مواد منفجره در برخي از مناطق موجب مجروح، معلول و کشته شدن غيرنظاميان مي شود و آمار واقعي بيشتر از آمار ارائه شده از اين حوادث است.
به گفته هماهنگ کننده سرويس خدمات مين زدايي سازمان ملل، تاثير بلند مدت تهديدات مين ها مي تواند تلاشهاي دولت نيجريه را براي بازگشت آوارگان به خانه هاي خود به خطر بيندازد.
گروه تروريستي بوکوحرام در سال 2009 با هدف استقرار در شمال نيجريه سلاح در دست گرفت و حملات خود را به نيجر، چاد و شمال کامرون گسترش داد.
گروه بوکوحرام از سال 2009 تاکنون، بيش از 20 هزار نفر را در نيجريه، کامرون، نيجر و چاد کشته و بيش از دو ميليون نفر را آواره کرده است.
ناتواني دولت هاي کشورهاي حوزه فعاليت گروه تروريستي بوکوحرام به ويژه نيجريه در مقابله با اين گروه، سبب فرسايشي شدن جنگ ضد گروه تروريستي بوکوحرام شده است.
133/116
کليدواژه نيجريه بوکوحرام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه

نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در استان حمص در مرکز سوریه را منهدم کرد.

به گزارش ایسنا، وادیم کولت، معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد: در حملات نیروی هوایی روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی که منطقه التنف را ترک کرده و در مناطق کوهستانی جبال العمور در استان حمص مخفی شده بودند که دسترسی به آن دشوار است، منهدم کردند.

کولت در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: طی روز گذشته هفت حمله به مواضع نیروهای ارتش سوریه توسط گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «حزب اسلامی ترکستان» در منطقه کاهش تنش در ادلب، یک حمله در استان حلب، چهار حمله در استان ادلب و ۲ حمله در استان لاذقیه انجام شده است.

طبق گزارش اسپوتنیک، ۲۱ آوریل روسیه اعلام کرد ائتلاف بین‌المللی آمریکا در سوریه ۲ بار پروتکل عدم درگیری را نقض کرد و پروازهایی را بدون هماهنگی روسیه انجام داد.

گروه‌های تروریستی در سوریه گاهی حملاتی را به غیرنظامیان و مقرهای ارتش سوریه انجام می‌دهند و ارتش سوریه و روسیه با این حملات مقابله می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان یک کشته برجای گذاشت
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند
  • شکسته شدن سد در کنیا / بیش از ۱۲۰ نفر کشته شدند + عکس
  • حملات باندهای مسلح و داعش در نیجریه/ ۲۵ نفر کشته شدند
  • انفجار کامیون در کامبوج با ۲۰ کشته (فیلم)
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه