Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران بابیان اینکه الان در شورا عملا نظارت بر یک نفر است، گفت: این مدل نظارت دست و پای مدیر را می بندد و او را بله قربان گو می کند.

مجتبی شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به فرایند تثبیت شورا و نظارت بر مدیریت گفت: این همزمانی تغییر شورای شهر و شهردار که شورا و شهردار نو می شود مشکل زا است، درحالیکه در مورد مجلس و ودولت این تغییر با فاصله دوسال اتفاق می افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاکری روند استیضاح و سئوال از شهردار را غیرکارآمد دانست و افزود: سازوکار استیضاح در شورا برخلاف آنچه در مجلس شورای اسلامی اتفاق می افتد، درست نیست. در شورا با کوچکترین اتفاقی مدیریت شهری مستقیم برای استیضاح سراغ شهردار می رود که مثل مجلس هم حدنصاب ندارد. در شورا 4 نماینده می توانند شهردار را استیضاح کنند. باید توجه داشت که وقتی سئوال از شهردار مطرح می شود، کل مدیریت شهری بهم می ریزد.

وی گسترش چتر نظارت کلان شورا را راهی برای بهبود عملکرد مدیریت شهری دانست و گفت: شورا می تواند با طرحی این قانون را اصلاح کند؛ مثلا شهرداران مناطق که حکم مدیر مناطق را دارند به آنها شهردار گفته شود یا معاونین شهردار با یک سازگار رای اعتماد سرکار بیایند.

عضو شورای چهارم شهر تهران بابیان اینکه الان در شورا عملا نظارت بر یک نفر است گفت: این مدل نظارت دست و پای مدیر را می بندد و او را بله قربان گو می کند. درحالی که یک مدیر باید برای تصمیماتش بجنگند.از این درخواست ها مانند نامه حق شناس فراوان در شورای شهر اتفاق می افتد.

شاکری با اشاره به اینکه تهران تعریف ندارد، گفت: تهران دقیقا کجاست و الان تهران دارد به سمت مدینه فاضله حرکت می کند یا به سمت فروپاشی می رود؟ هنوز هیچکس درباره تهران نمی تواند آینده روشن و دقیقی ارائه بدهد.

وی با مهم ارزیابی کردن موضوع مدیریت پسماند گفت: همه دنیا پسماند را می فروشد اما ما هزینه های فراوان میلیاردی می دهیم تا پسماندها جمع شود؛ برای امحاء پسماند پول می دهیم؛ برای دفع شیرابه ها پول می دهیم؛ این شهر کجا دارد می رود؟ درباره تفکیک پسماند از مبدا، با وجود شعارهای فراوان و صرف هزینه های زیاد اتفاقی نیفتاده است. در محله های تهران تشویق و تبلیغ می شود تا خانواده ها جداسازی را انجام دهند اما پیمانکارها، پیمان جداسازی ندارند. همه را بدون تفکیک به سایت پسماند منتقل کرده و زباله ها جمع کن ها این تفکیک را انجام داده و کسب درآمد می کنند.

عضو سابق شورای شهر با اشاره به مشکلات آلودگی هوا در تهران گفت: در موضوع آلودگی هوا، تهران به کدام سمت می رود؟ وقتی روزانه متوسط 1500 خودرو شماره گذاری و به خودروهای شهر اضافه می شود. کارخانه های خوردوسازی دست دولت است که هیچ اقدامی برای آن نمی کند.

شاکری نظارت مستمر بر شریان های آب های زیرزمینی را مهم توصیف کرد و گفت: شریان های زیرسطحی به واسطه توسعه شبکه مترو دچار مشکل شده است. الان چه کسی مسئول بررسی این شریان ها است. این آبهای زیرسطحی کجا می رود و چه بلایی سرش می آید. یکدفعه می بینید یک محله را می بلعد و این به دلیل آن است که لایه ها و آب های زیرسطحی تهران رصد نمی شود.

وی با انتقاد از برخورد شعاری با بلندمرتبه سازی و نوسازی بافت های فرسوده گفت: مدام شعار داده می شود که تهران بدقواره شده اما همین الان منطقه 22 تهران با بحران بلندمرتبه سازی روبرو است. این منطقه آموزش و پرورش ندارد مستقل ندارد و باید زیرنظر منطقه 5 باشد. این چه مدل پیشرفتی است. شعار نوسازی بافت فرسوده داده شده که الان حدود 15 سال است این شعار روی زمین است و من مطمئن هستم در این دوره هم هیچ کاری انجام نخواهد شد. چون یک مجموعه عوامل باید دست به دست هم بدهند تا انجام شود.

شاکری جمع آوری صرف معتادان متاجهر در سطح شهر را ناکافی دانست و گفت: در مسئله آسیب های اجتماعی مثل اعتیاد که مدام با وجود تلاش های گسترده تعداد مبتلایان بیشتر می شود، خرده فروش ها و عمده فروش ها بیشتر می شوند و ما هم مدام شعار بیشتری می دهیم. اینکه شعار مبارزه با اعتیاد در تهران داده می شود، مگر ورود مواد مخدر از مرزها کم شده است و در طول سال کار خارق العاده ای صورت می گیرد تا در کلان شهری مثل تهران تعداد معتادان متجاهر کم شود.

عضو سابق شورای شهر روال عادی شورا را برای حل مشکلات شهر تهران ناکافی دانست و گفت: یک گروه عاقلی در شورای شهر و شهرداری باید راهبرد تعیین کرده و موضوعات را فارغ از مراجعات روزمره که خود شورا دارد، پیگیری کند. متاسفانه شورا از عالم تا آدم همه را می خواهد کنترل کند، نظارت کند و مصاحبه کند. برخی از این مسائل نیازمند قانون است با کمک مجلس شورای اسلامی قابل حل است و برخی نیز با هماهنگی با دولت قال پیگیری است. برخی موضوعات را خود شوراباید حدود و ثغورش را تعیین کند.

وی رزومه کاری غیرمرتبط شورای شهر پنجم را مشکل جدی این دوره بیان کرد و گفت: اینکه عضو شورا با تخصص غیرمرتبط با مسائل شهری مدام بالای سر پروژه ها برود، با وجود اینکه سالیانه نزدیک به600 پروژه در تهران در حال انجام است،  چه فایده ای دارد؟ کافی است رزومه این افرا را دیده شود تا سطح این ارتباط درک شود.  یک نفرارشد روانشناسی دارد، آن یکی با گربه اش عکس می گذارد، یکی دیگر مزون لباس دارد؛ اینها با این میزان تخصص چه تاثیری دارند که تازه بخشی از وقت شان را صرف بازدید از پروژه ها می کنند.

شاکری با بیان اینکه حدود 50 سامانه در سازمان شهرداری تهران فعال است گفت: این سامانه ها در هر زمینه ای می تواند شهر در همان اتاق عضو شورا تحت نظارت باشد و نیازی نیست نقطه ای این بازدید انجام شود. سامانه 137 که خود مردم گزارش می دهند می تواند در اختیار شورا باشد ولی در اختیار نمی گذارند و شورا تسلطی بر آن ندارد. سامانه 1818 همینطور. در هر زمان و در هرکجای شهر می شود از شهر مطلع شد. این سامانه ها می توانند تحلیل روزانه و نقطه به نقطه ارائه دهند.

عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مسیر شورای قبل دیگر وجود ندارد گفت:شورای پنجم هم عمرش تمام شد. در سال اول اعضای شورا متحیر هستند و شهر با رویکرد گذشته اداره می شود؛ شورا در سال دوم برای مسلط شدن بر مدیریت شهری آزمون خطا می کند؛ سال سوم سال طلایی برای خدمت است و سال چهارم سال خداحافطی است. شورا فقط یکسال مفید فرصت دارد تا کارنامه خوبی در شهر از خود به یادگار بگذارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۱۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!

هفت عضو شورای شهر هشتگرد در استان البرز حق ورود به جلسات شورای شهر را ندارند.

پیگیری ایسنا درباره وضعیت شورای شهر هشتگرد حاکی از آن است که هفت عضو شورا حق ورود به جلسات را ندارند.

گفتنی است قانون در مورد عدم حضور صراحتاً اعلام کرده که چنانچه هر کدام از اعضا به هر دلیل قادر به شرکت در جلسات شورا نباشد؛ پس از دو ماه عضو علی‌البدل تا شش ماه در جلسات شرکت خواهد کرد.

در مورد شورای شهر هشتگرد، نهاد‌های مربوطه باید پاسخ دهند که علت این محرومیت چه بوده و وقتی تمام اعضا حق ورود به جلسات را نداشته باشند آینده این شورا به چه شکل خواهد بود.

سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • خبرخوش رئیس صدا و سیما درباره حق‌پخش فوتبال
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد
  • مرمت و بازسازی زورخانه ده‌ونک با قدمت بیش از یک قرن
  • جنجال در هشتگرد؛ هر ۷ عضو شورای شهر هشتگرد حق ورود به جلسات را ندارند!
  • تاکید بر انتخاب شهردار پس از قطعی شدن حکم شهرداِر قبلی
  • مدیریت شهری مفید با تعامل دانشگاه و شورای شهر
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • تذکر رییس شورا به کیانی ؛ رعایت قوانین و حفظ کیان شورا باید سرلوحه کار شهردار کرج باشد