Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان همچنان متوجه وضعیت بد اقتصادی کشور نیستند یا خواهان پذیرش شرایط غیر عادی اقتصاد ایران نیستند،تحریم های آمریکا در کنار سوء مدیریت ها که می توان از آن به عنوان بحران تصمیم گیری صحیح براساس تأمین منافع ملی اقتصادی یاد کرد همه و همه دست به دست هم داده تا در شرایطی قرار بگیریم که با قدرت‌های اقتصادی رو در رو شویم و چون بسیاری از کشورهای دنیا تعامل تجاری قابل توجهی با آمریکا دارند از تجارت با ایران امتناع می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 دکتر مرتضی افقه،اقتصاددان /
مسئولان همچنان متوجه وضعیت بد اقتصادی کشور نیستند یا خواهان پذیرش شرایط غیر عادی اقتصاد ایران نیستند،تحریم های آمریکا در کنار سوء مدیریت ها که می توان از آن به عنوان بحران تصمیم گیری صحیح براساس تأمین منافع ملی اقتصادی یاد کرد همه و همه دست به دست هم داده تا در شرایطی قرار بگیریم که با قدرت‌های اقتصادی رو در رو شویم و چون بسیاری از کشورهای دنیا تعامل تجاری قابل توجهی با آمریکا دارند از تجارت با ایران امتناع می کنند.
مدیران فعلی که مدیران بحران و مدیران تصمیم گیری قاطع و مطلوب نیستند بر دامنه بحران های اقتصادی کشور افزوده است. تا هنگامی که بحران در مدیریت کشور و عدم اتخاذ بهترین تصمیمات باشد شرایط به وضعیت عادی بر نمی گردد، چرا که مدیران کنونی کشور مدیران شرایط عادی نیستند،مدیرانی که به دنبال شتر سواری دولا دولا هستند در حالی که کشور در جنگ اقتصادی نابرابری به سر می برد.  
اقتصاد نفتی و وابستگی بودجه به نفت از نمونه های بحران تصمیم‌گیری‌هایی است که سالها پیش از تشدید تحریم ها باید اتخاذ می شد،در حالی که در سال 98 قادر به فروختن نفت به میزان کافی به کشورهای جهان نیستیم و بودجه به‌شدت به درآمدهای نفتی متکی است, در چنین حالتی با فروش کم نفت و تحریم های بانکی در ورود ارز و به تبع آن در خرید کالاهای خارجی مورد نیاز کشور دچار مشکل می شویم. در شرایط فعلی بهترین راه شتاب اقتصادی متمرکز با مدیریت دولت،اما دولت آگاه است؛ در شرایط کنونی نمی توان از پیشنهادات یا نظریات طرفداران اقتصاد آزاد حمایت کرد، اصرار بر این مکانیزم منجر به افزایش تنش و فشارهای روانی در بازار می شود لذا تصمیم گیری‌های صحیح مدیریتی نیاز امروز ماست، قطعا تغییر مدیران و نگاه مدیرانی با نگاه به منافع ملی می تواند منجر به عبور ما از شرایط بحرانی اقتصادی شود. در صورتی که همچنان با بحران تصمیم گیری مواجه باشیم نه تنها  در سال آینده تنش های ارزی افزایش می یابد،بلکه دامنه تورم و گرانی و بیکاری منجر به ایجاد تنش های سیاسی و اجتماعی خواهد شد از این رو بحران تصمیم گیری باید پایان یابد و مدیران مدبری جایگزین مدیرانی شوند که اقتصاد امروز کشور را به فلاکت دچار کرده اند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد اقتصاد مقاومتی رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت ژابی از رئال: کاپیتان در راه لورکوزن

به گزارش "ورزش سه"، قرارداد فعلی ناچو با رئال مادرید در پایان این فصل به اتمام می‌رسد و به نظر نمی‌رسد که مدیران این باشگاه تصمیم برای ارائه پیشنهاد جدید به او داشته باشند و این بازیکنان به دنبال جدایی از رئال برای داشتن فرصت بازی بیشتر در فصل آینده است.

پیش از این بسیاری از رسانه‌های اسپانیایی اعلام کرده بودند که این بازیکن از شرایطی که در رئال دارد راضی نیست و به همین دلیل در فکر جدایی است تا در سال‌های پایانی فوتبالش بتواند دقایق بیشتری را در میدان حضور داشته باشد.

پیش از این گفته شده بود که مقصد احتمالی این مدافع اسپانیایی آمریکا و لیگ فوتبال این کشور خواهد بود اما حالا به نظر می‌رسد که حداقل یک باشگاه اروپایی هم شرایط او را زیر نظر دارد و به زودی مذاکرات را آغاز خواهد کرد.

رادیو کوپه خبر داده است که مدیران لورکوزن و رابی علاقه بسیار زیادی به همکاری با ناچو دارند و امیدوار هستند که بتوانند این بازیکن را در پنجره نقل و انتقالات تابستانی به‌صورت رایگان و به‌عنوان بازیکن آزاد به خدمت بگیرند اما هنوز مشخص نیست که تصمیم نهایی او در این زمینه چه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • بهبود اقتصادی؛ از میدان «واقعیت» تا میدان «تصویر»
  • چرا ایران تحریم‌ناپذیر است؟
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • سرقت ژابی از رئال: کاپیتان در راه لورکوزن
  • وزیر اقتصاد به عربستان می‌رود
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند