Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - وزير کشور گفت: اقداماتي که در خوزستان شده، هنر مديريت، هنر مهندسي و ايثار و مشارکت مردمي و هنر همدلي و همکاري مسئولان را به ما نشان مي دهد چرا که همه دست به دست هم دادند و خطر بزرگي را از سر شهرهايي مانند اهواز، سوسنگرد، هويزه، بستان و حميديه دور کردند.

عبدالرضا رحماني فضلي روز جمعه با حضور در مرکز کنترل حوادث مديريت بحران خوزستان در اهواز در جمع خبرنگاران،شرايط سيل در خوزستان را با ديگر نقاط کشور متفاوت خواند و ادامه داد: برخي مناطق شهري و روستايي در خوزستان بر اثر سيلاب آسيب ديده اند و تاکنون نيز بيبش از 96 روستا چه به صورت کامل و چه به صورت جزيي تخليه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: براثر آبگرفتگي ها وسايل منزل برخي خانواده ها آسيب ديده و مزارع کشاورزي نيز به زير آب رفته که احتمال دارد اين مزارع براي کشت تابستانه نيز آماده نشوند.
وزير کشور با اشاره به خسارات وارده بيان کرد: دولت در اسرع وقت بايد اين خسارات را تامين کند و با توجه به اينکه از سيل سال 95 خوزستان، هنوز خسارات کشاورزان پرداخت نشده است براساس نظر مساعد رييس جمهوري، استاندار از هر محلي که شده آن را بايد تامين و به مردم بدهد.
** هيچ سرقتي در شهرهاي سيل زده لرستان رخ نداده است
وزير کشور گفت: خبرهاي مبني بر سرقت در شهرهاي سيل زده لرستان کذب است و حتي يک سرقت نيز در اين شهرها رخ نداده است.
وي افزود: در برخي از کانال‌هاي غيررسمي و فضاي مجازي درباره لرستان و مناطق سيل زده آن مطالبي در حال انتشار است که همه اين مطالب تکذيب مي شود.
وي تاکيد کرد: انتشار چنين اخباري در اين وضعيت مي‌تواند به روحيه مردم آسيب بزند؛ البته افرادي قصد سواستفاده از اين فضا را داشتند که از سوي نيروي انتظامي با آنها برخورد شد.
وزير کشور با اشاره به استفاده از مواکب اربعين براي کمک رساني به شهرهاي سيل زده بيان کرد: با توجه به وضعيت فعلي مردم از مواکب اربعين درخواست کرديم که مواکب خود را در مناطق سيل زده راه اندازي کنند.
وي گفت: امروز از مناطق سيل زده لرستان به صورت هوايي و زميني ديدن کردم و جلسه مشترک شوراي تامين و شوراي هماهنگي مديريت بحران لرستان نيز با هم تشکيل شد که در اين جلسه تقسيم کار مناسبي ميان دستگاه هاي مختلف انجام شد.
رحماني فضلي با بيان اينکه هم اکنون دستگاه هاي اجرايي در سطح ملي و استاني در استان لرستان مشغول فعاليت هستند توضيح داد: همه دستگاه ها از آمادگي کامل برخوردار هستند و کار لايروبي شهرها نيز در حال انجام است.
وي بزرگترين مشکل فعلي استان لرستان را قطع شدن ارتباطات چه در حوزه مخابرات و چه در حوزه جاده بيان کرد و گفت: بخشي از مخابرات هنوز وصل نشده و همچنين پل هاي زيادي تخريب شده و جاده ها به ويژه در نقاط روستايي نياز به ترميم دارند.
وزير کشور افزود: هم اکنون مديران بر وضعيت مناطق مختلف در لرستان مسلط هستند و در مناطقي که راه زميني براي امداد رساني وجود ندارد با بالگرد امدادرساني مي‌شود؛ علاوه بر اين زمان بندي براي کارهاي ضروري در لرستان صورت گرفته است که براساس اين زمان بندي اقدامات لازم انجام مي شود.
وي گفت: نگران امکانات و منابع در لرستان نيستيم بلکه تنها مساله توزيع امکانات و خدمات رساني با توجه به شرايط جاده اي براي ما مهم است.
به گزارش ايرنا افزايش کم سابقه آورد سدهاي کرخه و دز موجب افزايش خروجي اين 2 سد و در نهايت طغيان اين 2 رودخانه ، و آبگرفتگي مناطق حاشيه اي در پايين دست شد. در خوزستان وضعيت اضطراري اعلام شده است.
7164/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۱۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سعید رئوفی نسب به خبرنگار ما گفت: به دنبال یک نیم فصل تقریبا خشک، شاهد بارش‌های بسیار خوبی، از ابتدای امسال تاکنون به ویژه در بالادست سد دز و استان لرستان بودیم.

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاره به شدت الگوناپذیر هستند، افزود: باتوجه به تغییرات مستمر الگو‌های بارشی در این فصل، مدیریت بارش‌ها دشوار است و درحال حاضر در هر ثانیه، ۶۰۰ متر مکعب آب از مجموعه سرریز‌ها و نیروگاه رهاسازی می‌شود.

رئوفی نسب ادامه داد: جلسه‌های متعدد کارشناسی باحضور مدیران ارشد سازمان آب و برق خوزستان و نیروگاه و سد دز برگزار و وضعیت مدل‌های هواشناسی به صورت روزانه و ساعتی رصد می‌شد.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز با اشاره به آبگیری سد در حداکثر ارتفاع در بارش‌های اخیر، اضافه کرد: بخشی از آب نیز به صورت مدیریت شده و براساس تاب آوری رودخانه‌های پایین دست، رهاسازی شد.

دیگر خبرها

  • سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران نقشی بزرگی در گسترش و رشد علمی ایران ایفا کرده است
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • ورود سامانه بارشی جدید به لرستان
  • بارش باران از امشب در لرستان
  • رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها