Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این روزها برخی از وزرا به مناطق سیل زده سفر می کنند، برخی به محض ورود در جلسه ای شرکت کرده و بدون هیچ اقدامی منطقه را ترک می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک از ابتدای سیل در لرستان تاکنون برخی از مسئولین و وزاری دولت به لرستان سفر کردند تا از نزدیک در جریان سیل و خسارتها و کمک و امدارسانی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور از جمله مسئولینی بود که به لرستان سفر کرد اما پس از ورود به خرم‌آباد در فرودگاه این شهر مورد استقبال معاون سیاسی استاندار قرار گرفت و  با بالگرد به پلدختر اعزام گردید و پس از حضور در جلسه ستاد بحران و حضور سه ساعته در استان لرستان راهی خوزستان شد.

 

هر چقدر فکر می کنی نمی دانی این سفر و شرکت در یک جلسه آیا مشکلی را کم می کند؟

 

آیا از نزدیک درد و رنج و مشکلات سیل زدگان را می بیند یا نه فقط برای رفع تکلیف راهی این سفر شده؟

 

 

این که فقط سفری باشد کافی نیست، سفرهای بی نتیجه دردی از مردم سیل زده درمان نمی کند و از مسئولین انتظار می رود از نزدیک با سیل زدگان گفتگو کنند و آلامی باشند بر دردهایشان نه این که در یک اتاق در بسته جلسه ای برگزار شود.

 

   گزارش‌های غلط و نامناسبی در فضای مجازی پخش می‌شود     

عبدالرضا رحمانی‌فضلی با حضور در پلدخترگفت: حدود ۳۰ درصد شهر پلدختر آسیب دیده و معمولان نیز بین ۳۰ تا ۳۵ درصد که ۷۰ تا ۷۵ درصد شهرها خسارت جدی ندیده است. بنابراین کسانی که می‌توانند خانه دیگری را اجاره کنند با آن‌ها همکاری خواهد شد و افرادی که چادر می‌خواهند نیز با آنان موافقت می‌شود؛ نهایتاً اگر به صورت جمعی مواردی هستند که می‌خواهند اسکان موقت شوند وسایل دیگر نیز در اختیارشان قرار خواهد گرفت.

 

وی افزود: خسارت‌هایی به کشاورزی، زراعت و دامداری وارد شده که سریعاً جبران خواهند شد و تلاش بر این است که این‌ها را به نحو احسن انجام دهیم. در بازدید هوایی که رفتیم، دیدیم خیلی از روستاها با جمعیت بسیار بالا و خانه‌های زیاد هستند که آسیب دیده‌اند.

 

به گفته وی این روستاها واقعا آسیب دیده و جاده‌های آنها تخریب شده است، خانه‌های این افراد را سیل برده و خدمات دهی به آنها آسیب دیده است؛ برای همین یکی از مصوبات جلسه امروز این بود که با یک نظام عادلانه و صحیح کاری کنیم که کسی مورد غفلت قرار نگیرد. 

 

 

وزیر کشور اظهارداشت: متاسفانه گزارش‌های غلط و نامناسبی در فضای مجازی پخش می‌شود که به نظرم ظلم در حق این مردم است، آنهایی که این گزارش‌ها را پخش کردند باید در درگاه خداوند استغفار کنند. اینجا مردم بسیار خوب و همراه بوده و فرمانده انتظامی گزارش داد که یک مورد سرقت نداشتیم، همچنین اتفاقی نیفتاده که حیثیت و آبروی مردم زیر سوال برود.     

 

رحمانی فضلی بیان کرد: اشراری از مراکز و شهرهای دیگر در اینجا ایجاد ناامنی کرده بودند که شناسایی شده و دستگیر شدند و هم اکنون نیز مردم در آرامش به سر می‌برند. دادستان کل به عنوان متولی آبرو و حیثیت تمامی مردم در دفاع از قانون، مسائلی که در فضای مجازی پخش می‌شود را پیگیری کند و حتما از شورای امنیت خواسته می‌شود با تمام این‌ها که آبروی یک ملت را زیر سوال می‌برند برخورد جدی کنند.     

 

وی اظهارداشت: اینجا مردم کاملاً همراه، همدل و همگام هستند و هیچ مورد خلاف گزارش نشده است؛ نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، ارتش، سپاه و بسیج همه برای برقراری امنیت و ایجاد نظم کمک می‌کنند و طبیعی است در جاهایی که سیل با این عظمت می‌آید بی‌نظمی‌هایی در ترافیک و خیابان‌ها همراه با گلایه‌مندی مردم داشته باشیم.

 

اما حالا چندین روز از سیل در لرستان می گذرد و مشکلات گرچه کمتر شده ولی همچنان دارد و سیلِ کمک رسانی مردم ادامه دارد، مردمی که برای کمک به هم استانی های خود آرام و قرار ندارند و یک وسیله ای هر چند کوچک را برای سیل زدگان اهدا می کنند.

 

طبق آخرین وضعیت  سیل زدگان در لرستان آب پلدختر امروز وصل می شود. نیروهای امدادی شرکت آب و فاضلاب استان باتلاش بی وفقه و شبانه روزی وعلی رغم عدم دسترسی جاده به محل شکستگی خط انتقال آب شرب شهرپلدختر بوسیله نیروی انسانی وبا کمک هلی کوپتر ارتش جمهوری اسلامی امروز جمعه 16فروردین موفق شدیم لوله های فولادی را به محل حادثه انتقال وتاساعات دیگری آب شهر وصل خواهد شد.

 

 

همچنین از مردم سیل زده در این مناطق خواسته شده تا از آب شرب فقط برای مصارف ضروری استفاده شود تا شبکه درحالت تعادل قرارگیرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۲۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است

به گزارش خبرآنلاین،این درست که رئیس‌جمهور معتقد به حضور میدانی در سفرها استان‌ها است اما بهتر آن است که به جای اینکه هر ماه یک سفر به استانی صورت بگیرد و هزینه‌هایی نیز در برداشته باشد در تهران نشسته و دستورات را صادر کند و مدیران استانی پیگیری کارها را داشته باشند تا روند بهتری بر کارها حاکم شود.

یک فعال سیاسی اصولگرا در ارتباط با سفرهای استانی دولت به روزنامه آرمان ملی گفت: من نفس سفرهای استانی را کار مثبتی می‌دانم، اما اینکه رئیس‌جمهور و تیم همراهمش برای چند بار به یک استان سفر می‌کند بدین معناست که نتوانستند سیستمی را که مشکلات استان حل شود طراحی کنند. برای همین فکر می‌کنند می‌توانند با مراجعات مکرر این مشکلات را حل کنند.

محمد مهاجری گفت: همین که رئیس‌جمهور لازم می‌داند چند بار به یک استانی برود به این معنی است که اصل سفرهای استانی به یک سیستم تبدیل نشده و رفع مشکلات آنها صرفا با حضور شخص آقای رئیس‌جمهور قابل پیگیری است که نشان‌دهنده عدم کارآمدی بروکراسی حاکم بر دولت است.

وی بیان کرد: ‌سفرهای استانی دولت برای این است که کارنامه‌ ارائه کنند. وی تصریح کرد: اخیرا رئیس‌جمهور به یکی از استان‌ها رفت و اعلام کرد که چند صد پروژه را افتتاح کرده و بعد که اعتبار و بودجه مصرفی را اعلام کردند نشان می‌داد که بودجه هر پروژه 50 میلیون بوده است. رئیس‌جمهور برای پروژه 50 میلیونی باید به استان برود؟ حتی بخشدار یک شهر کوچک هم می‌تواند آن را افتتاح کند و نیازی به حضور رئیس‌جمهور نیست. به‌نظرم رئیس‌جمهور یک استراتژیست است و باید در مرکز کشور در ساختمان رئیس‌جمهوری از نخبگان استفاده کند و از مشورت آنها بهره‌مند شود و در جلسات سیاست‌گذاری حضور پیدا کند.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900411

دیگر خبرها

  • «همسایه شما، زهره» بیانگر بی‌مهری جامعه/ درخشنده دردی لاعلاج ساخته است
  • همه کارهایی که باید قبل از پرواز انجام داد
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرد
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • دنباله‌داری که هنوز نیامده سر و صدا به پا کرده و از ستارگان هم درخشان‌تر خواهد بود
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • ۲۰ درصد جمعیت لرستان ‌مسکن ندارند
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ 
  • سفرهای درمانی رایگان با اسنپ