Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@06:34:41 GMT

بسیاری از مساجد مجهز نیستند

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۲۷۷۰

بسیاری از مساجد مجهز نیستند

بسیاری از مساجد مجهز نیستند این را می گوید و ادامه می دهد که باید مساجد نسبت به نیازهای روز توجه ویژه ای داشته باشند.

خبرگزاری شبستان، سرویس مسجد و کانون های مساجد: ساخت مساجد به عنوان محلی برای نیایش، تجمع و تعامل مسلمانان در طول تاریخ اسلام همواره مدنظر بسیاری از بزرگان دینی و حاکمان و مسئولان کشورهای اسلامی و حتی غیر اسلامی بوده و هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

وجود جایگاهی برای پرداختن به مسایل اجتماعی و ارتقای ابعاد گوناگون زندگی افراد از جمله زندگی اجتماعی مسلمانان در جوامعی که این گروه در آن ها زندگی می کنند می تواند مأمنی برای افزایش سطح کیفی زندگی این افراد و حتی تمامی کسانی باشد که در این محیط ها اعم از شهرها و کشورها زندگی می کنند و در طول سالیان سال در آن ها به دنیا می آیند و می بالند و زندگی می کنند.

 

 

ضرورت پرداختن به وجود مساجد در محیط های اجتماعی گوناگون و افزایش کارکردهای آن ها برای پاسخگویی به نیازهای انسان ها در جوامع مختلف، موضوعی است که همواره در طول تاریخ اسلام بر آن تاکید شده است و در جوامع گوناگون به شکل های مختلفی به انجام رسیده است.

 

 

موضوعی که در سلسله نوشتارهای «مساجد و معابر» و «مسجدی ها» به آن پرداخته می شود نگاه کمی دقیق تر به مقوله ایجاد مساجد و نیاز کنشگران اجتماعی به وجود آن ها در اطراف محیط های زندگی افراد و نیز چگونگی نقش آفرینی این اماکن دینی در زندگی امروزی بشر است.

 

 

در ادامه به یکی از موضوعات مطرح در زمینه مساجد پرداخته می شود:

 

 

می گوید وقت کمی دارم اما تا جایی که امکان دارد سعی می کنم تا ارتباط مناسبی با مساجد داشته باشم.

 

 

عفت پناه می گوید "من دارای دو فرزند هستم که به دلیل سن پایین یکی از آنان واقعا برایم سخت است که همراه با او به مسجد بروم چون هیچ امکانات رفاهی حتی برای افراد بالغ در آن مساجدی که من به آن ها مراجعه می کنم وجود ندارد دیگر چه برسد به کودک خردسال من.

 

 

من خیلی دوست دارم که فرزندانم در مسجد ببالند و پرورش کنند اما به نظرم شرایط آن باید مهیا باشد.

 

 

بسیاری از مساجد ما فاقد برنامه ای برای تامین نیازهای مختلف مردم هستند این در حالی است که بسیاری از مراکز دیگر ادیان و مذاهب چه در کشور ما و چه در دیگر کشورها واقعا در این زمینه سرمایه گذاری های فراوانی کرده اند و در حال حاضر هم در این زمینه فعالیت های بسیاری دارند.

 

 

ـ نظر برخی از دیگر بانوان در این زمینه چیست؟

 

 

من در بسیاری مواقع با بسیاری از بانوانی که در مساجد حاضر می شوند هم در مورد مسایل مختلف مساجد صحبت می کنیم که آنان هم در بسیاری از موارد با من هم نظر هستند اما زمانی که با امام جماعت یا دیگر مسئولان مساجد در این باره صحبت می کنیم یا می گویند زمان اجرای کارهای دیگر در مساجد را ندارند و یا می گویند که نمی توانند هزینه ای در مساجد انجام دهند که دلیل آن هم به نظرم نبود اعتباراتی مشخص در مساجد هست.

 

می گوید که دیگر زمانی ندارد و باید برود و می گوید کسی نه با مسجد مشکل دارد و نه با چیز دیگری اما آن ها هم باید خدمات دهی مناسبی داشته باشند و خود را با نیازهای جامعه و مردم وفق دهند.

 

به طور مثال برای من که تازه میان سال هم هستم واقعا با دو بچه بالا رفتن از پله های مسجد برای رسیدن به شبستان بانوان واقعا سخت است دیگر چه برسد به بانوان مسن و کودکانی که توقع می رود به تنهایی به مساجد بیایند.

 

 

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل سیل لرستان بارندگی و سیلاب پلدختر کمک به سیل زدگان امداد رسانی خبرگزاری شبستان سیل زدگان شهرستان آران و بیدگل مسجدی ها مسجد طراز اسلامی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۲۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ با وجود اعلام برخی از رسانه ها در فضای مجازی در بررسی به عمل آمده و گزارش خبر نگار ما از داروخانه های شهر هشتگرد انسولین به اندازه کافی در داروخانه ها موجود است و بیماران دیابتی می توانند نیاز خود را تامین کنند.

بعضی از نام هاي تجاری که اغلب وارداتی هستند در یه بازه زمانی توزیع آن به تعویق افتاد که مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرد ولی هم اکنون انسولین در اکثر دارو خانه های ساوجبلاغ یافت می شود.

یکی از پزشکان دارو ساز گفت: بعضی از بیماران دیابتی می توانند جایگزین کنند انسولین های ایرانی را ولی به لحاظ بعد روانی حاضر به تغییر نیستند.

وی گفت: بسیاری از شر کت های بیمه گر هم به تعهدات خود در قبال نسخ بیمه ای متعد نیستند و داروخانه های توان خرید انسولین و نگهداری آن را ندارند که باید این موضوع توسط مسئولین این حوزه درست شود.

دیگر خبرها

  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • جواد خیابانی: هیچ کدام از تیم های بالای جدول شایسته قهرمانی نیستند / فیلم
  • نگاهی به بی‌بدن|متهمان ردیف اول قتل که قاتل نیستند!
  • «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • کتاب «چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند» منتشر شد