Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@15:04:38 GMT

ایران آماده تقویت زمینه های همکاری با کشورهای منطقه است

تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۳۰۲۰

ایران آماده تقویت زمینه های همکاری با کشورهای منطقه است

بیروت- ایرنا- احمد حسینی کاردار ایران در لبنان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای تقویت زمینه های همکاری با کشورهای منطقه تاکید کرد.

وی روز جمعه این مطلب را در اجلاس حزب قومی سوری اجتماعی در بیروت و در ارتباط با تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های اشغالی جولان سوریه بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی افزود، تقویت روابط، همکاری ها و همبستگی کشورهای منطقه می تواند موجب افزایش توانایی آنان برای مقابله با سیاست های امپریالیستی امریکا در منطقه منجر شود.
کاردار ایران در لبنان تصریح کرد، همچنین تقویت وحدت و انسجام داخلی از یکسو و تقویت همبستگی میان کشورهای منطقه ضامن حفظ حاکمیت ها و تمامیت ارضی و به شکست کشاندن دشمنان است.
حسینی تاکید کرد، بازپس گیری حقوق سلب و اشغال شده کشورها در پرتو تمسک به حقوق مسلم تاریخی و استفاده از همه ظرفیت های ممکن در عرصه های بین المللی و منطقه ای و حمایت از مقاومت در اشکال مختلف آن میسر خواهد بود.
وی در ادامه تصمیم اخیر رئیس جمهوری امریکا مبنی به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان را از نظر زمانی بسیار معنی دار خواند و گفت، این اقدام ترامپ درست در زمانی صورت می گیرد که محور مقاومت موفق به شکست طرح های امریکا در حمایت از جریان های تروریستی و تکفیری و حامیان منطقه ای آن شده اند و در میادین مختلف پیروزی خود را ثبت کرده اند.
کاردار ایران در لبنان تصریح کرد، اقدام اخیر ترامپ در ارتباط با جولان که جزء لاینفک حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است، مصداق دقیق این عبارت است که می گوید کسی که مالک نیست به کسی که مستحق نیست، می بخشد.
وی با اشاره به این که چقدر امروز به دیروز شباهت دارد که در آن مشنور منفور بالفور صادر شد، ادامه داد، بدون تردید این تصمیم غیرقانونی در ماهیت تعلق جولان به خاک سوریه تغییری ایجاد نخواهد کرد.
حسینی در ادامه خاطر نشان کرد ، با تامل در رفتار و اظهارات ناموزون و تصمیمات شخصی و خلق الساعه رئیس جمهوری امریکا می توان گفت صدور این تصمیم منطقه را به سمت تنش و بحران های پی در پی سوق خواهد داد.
وی ادامه داد، چنین کاری دور از انتظار و یا غافلگیر کننده نبود اما می توان گفت به عنوان وقیح و گستاخانه ترین تصمیم آمریکا در مقام مقایسه با سایر تصمیمات این کشور محسوب می شود.
کاردار ایران در لبنان خاطر نشان کرد، بدون شک این اقدام امریکا در عرصه دیپلماسی جهانی و حقوق بین الملل نقض آشکار منشور سازمان ملل و همه مصوبات ذیربط شورای امنیت در خصوص جولان سوریه تلقی شده و ثبت و ضبط خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد، حدود کمتر از یکسال قبل جهان شاهد خروج یکجانبه امریکا از توافق هسته ای منعقده بین ایران و پنج به علاوه یک بود که از تصویب و حمایت شورای امنیت نیز برخوردار بود.
حسینی با اشاره به تصمیم ترامپ برای خروج از چندین توافقنامه بین المللی دیگر و قرار گرفتن امریکا در انزوای سیاسی کامل حتی از ناحیه نزدیک ترین همپیمانان و دوستان خود، افزود ، اینک نیز ترامپ بار دیگر بعد از امضای به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی های جولان کشورش را در انزوای بیشتر قرار داد به طوری که همه اعضای شورای امنیت و سایر کشورهای دنیا یا این تصمیم را رد یا با آن اعلام مخالفت کرده اند.
کاردار ایران در لبنان با استناد به قطعنامه 497 شورای امنیت خاطر نشان کرد که ارتفاعات جولان منطقه تحت اشغال بوده و لذا این اقدام امریکا فاقد هر گونه وجاهت قانونی بی اعتبار است.
حسینی افزود، این اقدام امریکا در راستای انتقال سفارت این کشور به قدس شریف با هدف پیشبرد طرح موسوم به «معامله قرن»، علیه حقوق کشورهای اسلامی و حتی مسیحی در شهر مقدس قدس ارزیابی می شود.
وی با تاکید بر این که جای بسی تاسف است که برخی از کشورهای عربی در همراهی با این تصمیمات خبیث آمریکا درصدد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، افزود، این اقدام علاوه بر این باعث گستاخی امریکا شده و رژیم صهیونیستی را در تدوام اشغالگری و تجاوز و تعدی به قلمرو سوریه و لبنان جری تر کرده است و باید گفت که انتقام امریکا از مردم و دولت سوریه می باشد.
حسینی با اشاره به این که مواضع سازشکارانه برخی کشورهای منطقه و تلاش آنان برای نزدیک شدن به دشمن صهیونیستی و یا سکوت آنان در برابر جنایت های این رژیم علت اصلی ادامه تلاش ها برای تداوم اشغال سرزمین های اسلامی است ، گفت، در همین حال می توان به این عامل گستاخی امریکا را در قبال حقوق ملت های اسلامی و عربی نیز اضافه کرد.
وی افزود، امنیت و استقرار منطقه حساس خاورمیانه به خاطر مداخلات آمریکا در امور منطقه و تلاش مستمر واشنگتن برای ایجاد آشوب و فتنه و شعله ور کردن جنگ های ساختگی بین کشورهای آن و یا در بین فرزندان یک کشور واحد با هم با خطر روبه رو شده است.
وی ادامه داد، همچنین به دلیل حمایت سخاوتمندانه و نامحدود همه دولت های سابق آمریکا از رژیم صهیونیستی و اغماض و یا بی توجهی در قبال تجاوزات مکرر این رژیم و ساختار شکنی و نقض حقوق و مصوبات بین المللی بیش از هر وقت دیگری این خطر افزایش یافته است.
در این اجلاس علی عبدالکریم سفیر سوریه در لبنان و شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه علمای مقاومت و امام جمعه مسجد الاقصی در صیدا و شماری از شخصیت های دیگر نیز سخنرانی کردند.
خاورم*9208*1436*شبس**1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي ايران لبنان جولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان

دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا با حضور روسا و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی و اتاق‌های بازرگانی ایران روز دوشنبه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان آغاز به کار کرد.نمایشگاه منتخب توانمندی‌های صادراتی استان اصفهان و نشست نمایندگان اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا از برنامه‌های جنبی این رویداد بود. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077137 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • تصویرنگاری نرم از مداخله‌گرایی آمریکا
  • مذاکرات نظامی مغرب و ناتو
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار