Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبی الله خون میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران در حاشیه  بازدید از مجتمع آبزی پروری آزادگان در شهرستان کارون خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار کرد: دولت خسارات وارده به آبزی پروران در استان های لرستان و خوزستان را جبران خواهد کرد.

او با بیان اینکه خسارات وارده به بخش آبزی پروری دو استان لرستان و خوزستان رو به افزایش است، گفت: پس از فروکش کردن سیلاب و عبور از بحران سیل، میزان دقیق خسارات به آبزی پروری ماهیان سردابی و گرمابی استان های یاد شده برآورد و اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خون میرزایی افزود: طغیان رودخانه کرخه خساراتی به مراکز تکثیر ماهیان گرمابی شهید ملکی شهرستان دشت آزادگان وارد کرده است و متاسفانه بخش  زیادی از ماهیان پرورشی به همراه تاسیسات پمپاژ در مراکز پرورش ماهی خوزستان از بین رفته ولی به نظر می رسد بیشترین میزان خسارت متوجه آبزی پروران شوشتر و کارون باشد.

رییس سازمان شیلات کشور همچنین به همراه معصومه خنفری فرماندار شهرستان کارون ضمن بازدید از کانال"بحره" که بخشی از سیلاب کارون را به تالاب شادگان منتقل می کند، اضافه کرد: بخشی از این کانال را نیزار فرا گرفته و نیاز است هر چه سریع تر نیزارها برچیده و لایروبی این کانال به سرعت انجام شود.

خون میرزایی در جریان بازدید از مجتمع آبزی پروری آزادگان شهرستان کارون با تعدادی از آبزی پروران خسارت دیده این مجتمع گفت و گو کرد و در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

لازم به ذکر است که استان خوزستان با تولید سالانه حدود ۶۵ هزار تن انواع ماهیان گرمابی، پس از استان گلستان مقام دوم کشور را دارد.

وزیر جهاد کشاورزی چندی پیش گفته بود در جریان سیلاب اخیر بیش از ۳۸ هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی و زیر مجموعه آن در استان های درگیر و در معرض سیلاب وارد شده است.

در استان خوزستان بیش از ۱۰۰ روستای حاشیه کارون، دز، کرخه در شهرستان های شوشتر، شوش، دزفول، اهواز و دشت آزادگان و هویزه درگیر سیلاب هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرنگار: مهدی ربیع

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سیلاب خسارت خوزستان شیلات آبزیان برنا خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۳۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال افزایش خروجی سد دز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: در روز‌های ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت شاهد فعالیت دو موج بارشی قوی در استان بودیم.

عباس صدریان فر افزود:از ۱۰ روز گذشته فعالیت این سامانه بارشی مورد رصد کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: با هدف کنترل سیلاب ظرفیت جدیدی در سد‌های استان ایجاد شد و نقطه بحرانی در سد دز بوده است که میزان ورودی به سد ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه و خروجی به ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه تنطیم شد. 

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد:با این اقدام ظرفیت ۶۵ میلیون متر مکعبی در سد دز برای کنترل سیلاب انجام شد.

صدریان فر گفت:همچنین در پایین دست رودخانه‌ دز، رودخانه های فصلی و مسیل ها  آب با دبی ۹۰۰ متر مکعب جاری شد که با مدیریت این سیلاب هم کنترل شد.

وی افزود: احتمال دارد میزان خروجی سد دز که ۵۰۰ تا ۶۰۰ متر مکعب است تا ساعاتی دیگر افزایش یابد و این اطلاع رسانی توسط فرمانداری‌های شهر‌های مسیر رودخانه انجام می‌شود.

صدریان فر با اشاره به اینکه هم اکنون مخازن سد‌های استان ۸۱ درصد افزایش یافته است، ادامه داد:این میزان در سد‌های زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است.

دیگر خبرها

  • احتمال افزایش خروجی سد دز
  • سیلاب در غور خسارات مالی برجای گذاشت
  • تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان
  • باند دوم پل هادی‌آباد شهرستان کارون به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از باند دوم پل هادی آباد کارون
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • هدف گذاری شیلات گیلان بر روی توسعه آبزی پروری با تکنولوژی‌های برتر
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی