Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) با طرح نظریه رادیو و تلویزیون دانشگاه عمومی است انقلاب بزرگی در عرصه نظریه پردازی و الگو دهی رادیو تلویزیون در دنیا ایجاد کرد. گروه سیاسی خبرگزاری میزان؛ امروز ۸۰ کانال رادیویی و ۱۹۵ شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای به زبان فارسی و گویش‌های ایرانی مشغول تهاجم به باور‌های دینی، ارزش‌های اخلاقی و تفرقه افکنی قومی و مذهبی و ترویج فساد و فحشاء و تخریب سبک زندگی مردم ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


هم اکنون در چهل سالگی انقلاب اسلامی، با سه هدف: مقابله با شدت تبلیغات و جنگ روانی دشمن که از همان روز‌های نخست انقلاب، بدنبال القاء ناکارآمدی نظام اسلامی بوده و دوم، برای مواجهه هدفمند با حجم عظیم توطئه‌ها از جنگ تحمیلی و تحریم تا ایجاد ترور‌ها در مناطق مختلف کشور و سوم، برای عمل به تکلیفی که امام (ره) برای مشتاقان انقلاب مشخص کرده اند که همانا بازگویی خدمات و برکات انقلاب است؛ ترغیب به معرفی بخشی از دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در طول این ۴۰ سال شدیم.
کتاب «گلستان انقلاب» راوی بخشی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های ۴۰ ساله ایران است، در تدوین این کتاب از نشست‌های تخصصی «شنبه‌های انقلاب» که طی ۴۱ هفته از اردیبهشت تا بهمن سال ۱۳۹۷ برگزار شده، استفاده شده است. خبرگزاری میزان، بُرش‌هایی از کتاب ««گلستان انقلاب» را منتشر می‌کند.

برخی از پیشرفت‌ها در حوزه " صدا وسیما "
دستاورد‌های کلی
۱- پیش از انقلاب کشور هیچ گونه الگوی ملی و بومی برای اداره رادیو و تلویزیون نداشت و رادیو و تلویزیون مقلد محض رویکرد‌ها و شیوه‌های رسانه‌ای آمریکا بود تا جایی که از دو شبکه تلویزیونی یکی از آن‌ها شبکه آمریکا نامیده می‌شد که بسیاری از برنامه‌های آن به زبان انگلیسی پخش می‌شد.
۲- پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) با طرح نظریه رادیو و تلویزیون دانشگاه عمومی است انقلاب بزرگی در عرصه نظریه پردازی و الگو دهی رادیو تلویزیون در دنیا ایجاد کرد.
۳- پیش از انقلاب اسلامی رادیو تلویزیون صرفا به عنوان ابزار تفریح و سرگرمی و انتشار اخبار مطرح بوده، اما انقلاب اسلامی توقع جدیدی از رسانه را به کار ویژه‌های رسانه اضافه نمود و آن تعالی اخلاقی و علمی جامعه است.
۴- بیش از انقلاب اسلامی به جهت بیگانگی تلویزیون با فرهنگ ملی ومذهبی مردم ایران، اکثریت مردم با تلویزیون قهر بودند ارتباط عموم مردم با تلویزیون از زمان پخش مستقیم صحنه ورود امام (ره) به ایران در ۱۲ بهمن ۵۷ آغاز شد و ظرف مدت کوتاه تعداد تلویزیون‌های مردم از ۵۰۰ دستگاه به میلیون‌ها دستگاه رسید.
۵- قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۹۳ درصد برنامه‌های تلویزیون غیر تولیدی و وارداتی بوده است و بیش از انقلاب بیش از ۸۰ درصد تولیدی است.
۶- رادیو و تلویزیون بیش از انقلاب مطلقا اجازه انتشار نظرات انتقادی مسائل نظام بین المللی و مشکلات حاکمیتی داخلی را نداشت.
۷- رادیو وتلویزیون بیش از انقلاب به شدت پایتخت گرا و مرکزگرا بود و تصویری از مسائل مشکلات اقتصادی نقاط کشور در تلویزیون به اصطلاح ملی به نمایش گذاشته نمیشد.
۸- تلاش اصلی رادیو و تلویزیون در گذشته تسلیم کردن مردم در برابر سطله غرب و دور کردن آن‌ها از فرهنگ ملی و مذهبی با ارائه تصاویر جذاب و شیک، مخاطب پسند از دنیای غرب و تصاویر سیاه و کسل کننده از حوزه‌های ملی بود.
۹- بسیاری از پدیده‌های آئینی و مذهبی و سنت‌های ملی توده‌های مردم قبل از انقلاب هیچ باز یابی در رادیو و تلویزیون ملی ایران نداشت.
۱۰- در تلویزیون قبل از انقلاب معرفی دانشمندان و شخصیت‌های برجسته علمی و دینی به دلیل تمرکز دربار و خانواده شاه وجود نداشته است.
۱۱- پیش از انقلاب مردم اعتمادی به اخبار و گزاره‌های القائی رادیو و تلویزیون نداشتند، اما در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد مردم، رادیو و تلویزیون را به عنوان منبع خبر قبول دارند.
۱۲- با ظهور انقلاب اسلامی رادیو و تلویزیون از یک رسانه مقلد و دنباله رو به یک رسانه پیشتاز تبدیل شد.
۱۳- پیش از پیروزی انقلاب اسلامی رسانه‌های ایران محدود و در بخشی از جامعه ایران بودن ولی امروز رادیو و تلویزیون ایران مرجعیت جهانی دارد.
۱۴- کارکرد تلویزیون قبل از انقلاب اسلامی القاء خود باختگی، عقب ماندگی، غرب شیفتگی، ترویج کالا‌های خارجی و تحقیر تولید ملی بود ولی بعد از انقلاب اسلامی روحیه خود باوری و پیشرفت به رویکرد‌های رادیو و تلویزیون حاکم شد.   شخصیت‌ها و کارشناسان: رضا علیدادی، عبدالکریم خیامی، علی طلوعی، سید عباس فاطمی نویسی.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی صداوسیما رادیو و تلویزیون اخلاقی و علمی جامعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۴۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد

به گزارش خبرگزاری مهر، «محسن رضایی» دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در حاشیه کمیسیون تخصصی این شورا با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بر پایه ارزش‌های والایی همچون برادری، ایثار، فداکاری و وحدت بنا شده است، اظهار کرد: این ارزش‌ها بودند که مردم ایران را در برابر ظلم و ستم رژیم پهلوی متحد کردند و آن‌ها را به سوی پیروزی رهنمون داشتند.

وی ادامه داد: دو گوهر گران‌بهای برادری و وحدت در قلب انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌درخشیدند و این دو ارزش، ریشه در فطرت پاک انسان و تعالیم بلند اسلام دارند و رمز موفقیت و پیروزی ما در سخت‌ترین دوران تاریخ کشورمان بوده‌اند.

رضایی با یادآوری جانفشانی مردم و رزمندگان در دوران دفاع مقدس گفت: روح برادری، قوای رزمندگان ما را چند برابر و آن‌ها را به معجزاتی در میدان نبرد تبدیل می‌کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر، شاهد کم‌رنگ شدن این ارزش‌ها در جامعه بوده‌ایم. این موضوع، نه تنها به ضرر انسجام و همبستگی ملی است بلکه مانعی در برابر پیشرفت و توسعه کشور نیز به شمار می‌رود.

وی افزود: دشمنان قسم‌خورده این ملت، همواره در تلاش برای ایجاد تفرقه و نفاق برای منحرف‌کردن مسیر پیشرفت ایران هستند؛ لذا ما باید با هوشیاری و بصیرت، در برابر این توطئه‌ها ایستادگی کنیم و با تکیه بر ارزش‌های مشترک خود، جبهه‌ای واحد و قدرتمند تشکیل دهیم.

دبیر شورایعالی هماهنگی اقتصادی سران قوا با تاکید بر اینکه جبهه انقلاب باید با کنار گذاشتن اختلافات جزیی و سلایق شخصی، حول محور منافع ملی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند، افزود: همان‌طور که پیش از این بارها تاکید کردم، فقط با وحدت و همدلی می‌توانیم به آرمان‌های خود که همانا ساختن ایران قوی، مقتدر و آباد است، دست پیدا کنیم.

وی گفت: از همه فعالان سیاسی، دلسوزان انقلاب و جبهه انقلاب اسلامی می‌خواهم که با درک شرایط حساس کنونی، تمام تلاش خود را برای حفظ و تقویت وحدت و برادری در جبهه انقلاب به کار گیرند تا با گام‌های استوار در مسیر پیشرفت و توسعه کشور حرکت کنیم.

کد خبر 6092731

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • صدای ماندگار رادیو خاموش شد/ مسعود اسکویی درگذشت
  • «بی حجابی» گره‌ای که با دست باز می‌شود
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • جبهه انقلاب اختلافات جزیی را کنار بگذارد
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت