Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@16:57:04 GMT

۴۰ هزار نفر در خوزستان امدادرسانی شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۴۷۲۱

۴۰ هزار نفر در خوزستان امدادرسانی شدند

خدادادی، با بیان اینکه تاکنون ۴۰ هزار نفر توسط نیروهای هلال احمر در مناطق سیلابی خوزستان امدادرسانی شدند، گفت: از این تعداد ۲۴ هزار نفر در اردوگاه های اسکان اضطراری مستقر شدند.

«علی خدادادی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، اظهار کرد: از (4 تا 16 فروردین) هفت هزار و 517 خانوار شامل 40 هزار و 57 نفر توسط نیروهای هلال احمر خوزستان در مناطق سیلابی امداد رسانی شدند که از این تعداد 24 هزار و 142 نفر در اردوگاه های اسکان اضطراری مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان، افزود: شهرستان های بهبهان، لالی، گتوند، ایذه، شوشتر، باغملک، هفتکل، آبادان، شادگان، هویزه، رامهرمز، اندیمشک، اندیکا، باوی، مسجدسلیمان، دزفول، شوش، اهواز، دشت آزادگان، کارون متأثر از سیل شده اند.

 

وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان ها، سیل فروکش کرده و در برخی از مناطق هنوز سیل و تبعات آن وجود دارد، تصریح کرد: در این عملیات ها 145 تیم امداد و نجات متشکل از 685 نفر و22 دستگاه آمبولانس، 51 خودروی پشتیبانی، 6 دستگاه کامیون، پنج تریلی، پنج دستگاه کامیونت، سه فروند بالگرد و یک خودروی نجات بکارگیری شدند.

 

وی به اردوگاه های اسکان اضطراری در استان اشاره کرد و ادامه داد: در شهرستان باوی 10 اردوگاه، شوشتر چهار اردوگاه، اهواز هفت اردوگاه، دزفول پنج اردوگاه، شوش چهار اردوگاه، دشت آزادگان 6 اردوگاه، هویزه سه اردوگاه، اندیمشک یک اردوگاه، شادگان 2 اردوگاه و کارون یک اردوگاه مهیا شده است.

 

خدادادی، به روستاهای تخیله شده اشاره کرد و اذعان داشت: در بهبهان 2 روستا، اندیمشک چهار روستا، شوش 11 روستا، شوشتر 23 روستا، اهواز هفت روستا، شادگان پنج روستا، کارون چهار روستا و دزفول هشت روستا تخلیه شده است.

 

وی اقلام امدادی توزیع شده میان سیل زدگان را شامل سه هزار و 515 دستگاه چادر امدادی، 6 هزار و 979 تخته پتو، 2 هزار و 619 مترمربع موکت، 251 شعله والور، سه هزار و 455 کیلوگرم نایلون پوششی، سه هزار و 525 بسته غذایی یک ماهه، 26 هزار و 251 قوطی کنسروجات، 27 هزار کیلوگرم اقلام معیشتی از قبیل روغن، حبوبات، برنج، نمک، چای، قند و شکر، 94 گالن آب، 61 شعله فانوس، 46 هزار و 734 قرص نان و 27 هزار و 272 بطری بزرگ آب معدنی، چهار هزار عدد گونی، 2 هزار و 978 وعده غذای گرم و 432 ست بهداشتی زنان و کودکان عنوان کرد.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل سیل لرستان بارندگی و سیلاب پلدختر کمک به سیل زدگان امداد رسانی لرستان سیل زدگان شهرستان آران و بیدگل جمعیت هلال احمر امدادرساني خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در این باره به ایسنا، گفت: وجود رودخانه، سد و محصولات و فراورده‌های کشاورزی، لبنی و دامی از جمله ظرفیت‌هایی است که برای گردشگری در آن منطقه وجود دارد.

محمدحسین ارسطوزاده با اشاره به این‌که دزپارت یکی از ورودی‌های استان محسوب می‌شود، بیان کرد: با هدف تقویت گردشگری و بهسازی فضا‌ها و محوطه‌های گردشگری شهرستان، چندین طرح در حوزه روستایی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران محلی در حوزه گردشگری صنایع‌دستی تعریف کرده‌ایم.

او با تاکید بر استمرار کار در حوزه آموزش افزود: اگرچه در سال گذشته بیش از ۵۰ دوره آموزشی با رویکرد تقویت جامعه روستایی و گردشگری در روستا‌های سطح استان برگزار شد که بخش قابل توجهی از آنها در حوزه شهرستان دزپارت بود، اما این موضوع باید تداوم داشته باشد که به صورت جدی آن رادنبال خواهیم کرد.

ارسطوزاده بیان کرد: برای این‌که جامعه محلی و روستایی برای در دست گرفتن مدیریت و تدبیر گردشگری در ابعاد محلی آماده شود، مستلزم این است که مدیران شهرستانی و ترجیحا بخشداران و دهیاران و نیز شورا‌های روستا‌ها در حوزه گردشگری وارد عمل شوند.

او با اشاره به این‌که بعد از آموزش جامعه محلی، روستا‌هایی که قابلیت گردشگری دارند باید در این زمینه ورود کنند افزود: برای این که اختیار و تدبیر مدیریت امور گردشگری به دهیاران و شورا‌ها واگذار شود، سازوکاری با اداره‌کل امور روستایی تدوین شده است. ضمن این‌که بخش زیرساخت‌ها نیز از راه طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای دولت پیش می‌رود.

دیگر خبرها

  • تداوم امدادرسانی به افراد متاثر از بارندگی و آبگرفتگی‌ها در خوزستان
  • ادامه امدادرسانی به آسیب‌دیدگان از بارندگی در خوزستان
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • پایان امدادرسانی به سیلاب سیستان و بلوچستان
  • چهار تیم «فوتبال» را ناامید کردند/«توهین» میلیاردرها به تماشاگران
  • چهار تیم «فوتبال» را ناامید کردند/ «توهین» میلیاردها به تماشاگران
  • پورموسوی: تعویض ۴ بازیکن یعنی مشکل داریم
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • انتخاب رییس هیات قایقرانی خوزستان