Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@19:05:58 GMT

نابسامانی پروازهای داخلی در نوروز ۹۸

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۴۷۸۹

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، تقریبا در فاصله یکماه به پایان سال 97، انجمن شرکت‌های هواپیمایی اقدام به انتشار "جدول دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی" کرد. اقدامی که با چند هفته تاخیر از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تکرار و این لیست در سایت این سازمان بارگذاری شد. قرار بر این بود تا شرکت‌های هواپیمایی بر اساس جدول مذکور بلیت پروازهای خود را عرضه کنند، اما این‌گونه نشد و در روزهای پایانی سالی که گذشت نابسامانی قیمتی بار دیگر در حمل‌ونقل هوایی کشور به قوع پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نمونه‌هایی از این نابسامانی‌ها در لینک اخباری که در ادامه می‌آید قابل مشاهده است؛

در حالی انتظار این بود شرکت‌های هواپیمایی به سبب تاکید وزیر راه و شهرسازی با نظارت بیشتر سازمان هواپیمایی کشور، بلیت پروازهای خود را بر اساس جدول دامنه نرخ بلیت به فروش برسانند که در قیمت پروازهای داخلی در فاصله چند روزم مانده به پایان تعطیلات نوروزی سیر صعودی به خود گرفته است.

به‌عنوان مثال پرواز مشهد-تهران هواپیمایی ایرتور باید حداقل 100 هزار تومان و حداکثر 750 هزار تومان باشد. اما این شرکت این پروازرا به قیمت 841 هزار تومان به فروش می‌رساند. کف و سقف این پرواز برای " ماهان" به ترتیب 264 هزار و 500 تومان و 579 هزار تومان است، این در حالی است که شرکت مذکور پرواز مشهد-تهران را 638 هزار تومان می‌فروشد.

یا پرواز کیش-تهران هواپیمایی ماهان (کف 336 هزار تومان-سقف 739 هزار و 800 تومان) به قیمت 942 هزار تومان عرضه می‌شود و هواپیمایی تابان بلیت این مسیر پروازی را که سقف آن 850 هزار تومان برای این ایرلاین است را به نرخ 900 هزار تومان می‌فروشد.

نکته جالب توجه این‌که ایرلاینی مانند کاسپین که در "جدول دامنه نرخ بلیت پروازهای داخلی" پروواز کیش-تهران را ندارد، این پروواز را به قیمت 950 هزار تومان به فروش می‌رساند. هواپیمایی تابان نیز در جدول ذکر شده بلیت قشم-تهران را ندارد، اما این شرکت نیز مانند کاسپین بلیت این مسیر پروازی را به قیمت حدود 900 هزار تومان می‌فروشد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۴۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی

تین نیوز

بر اساس آمار سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی نوروز، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۷ فروردین ماه سال جاری، نزدیک به ۲۷ هزار پرواز در ۵۶ فرودگاه مختلف کشور انجام شده که در مقایسه با سال گذشته رشد قابل توجه ۷ درصدی داشته است.

همچنین پنج فرودگاه پرتردد در این ایام به ترتیب فرودگاه های مهرآباد، مشهد، تبریز، شیراز و اصفهان بوده و شهرهای مشهد و کیش بعنوان محبوب ترین مقاصد در نوروز ۱۴۰۳ معرفی شدند.

در بین شرکت های هواپیمایی نیز آتا ایر با جابجایی ۱۸۷۹۴۸ مسافر در مسیرهای پروازی داخلی و خارجی، مقام اول کشور در پروازهای نوروزی را به خود اختصاص داد همچنین این ایرلاین با اختصاص ۲۳۷۶۳۲ صندلی در فروردین ماه ۱۴۰۳ سهم قابل توجهی را در جابه جایی مسافر به خود در ماه اول سال جاری اختصاص داده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • اضافه شدن ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور
  • ۲۲ هزار صندلی به ناوگان هوایی کشور اضافه شد
  • انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌ های هوایی
  • از سرگیری پروازهای ترکیش ایرلاین به افغانستان
  • فرودگاه کرمانشاه تعطیل نیست
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت نیسان آبی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+جدول)
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول