Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@22:45:31 GMT

کودکان؛ قربانيان اصلي انفجار مين در افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۴۹۰۷

کودکان؛ قربانيان اصلي انفجار مين در افغانستان

خبرگزاري آريا - رئيس اداره هماهنگي پاکسازي مين در افغانستان گفت: بيشتر قربانيان انفجار مين، بمب‌هاي دست‌ساز و ديگر مواد انفجاري در اين کشور را کودکان تشکيل مي دهند.
به گزارش خبرگزاري آريا، "شفيق يوسفي" خاطرنشان کرد، در سال 2018 بيش از 1400 نفر در افغانستان، قرباني انفجار مين، بمب‌هاي دست‌ساز و ديگر مواد انفجاري شدند که 58 درصد آنها را کودکان و 10 درصد ديگر را نيز زنان تشکيل مي‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


"يوسفي" افزود، براي پاکسازي ميدان‌هاي مين در افغانستان سالانه به بودجه‌اي 60 تا 70 ميليون دلاري نياز است اما در گذشته تنها حدود نيمي از بودجه مورد نياز دراختيار اين اداره قرار گرفته است.
"نجيب آقا فهيم" وزير امور حوادث افغانستان نيز روز پنجشنبه در نشستي که به مناسبت روز جهاني اطلاع‌رساني درباره خطرات مين در کابل برگزار شد اظهار داشت، ماهانه بطور متوسط حدود 120 نفر در افغانستان بر اثر انفجار مين و بمب‌هاي دست‌ساز جان خود را از دست داده و يا دچار معلوليت مي‌شوند.
بيش از هفده سال از يورش نظامي آمريکا به افغانستان به بهانه ايجاد امنيت و نابودي گروه هاي تروريستي مي‌گذرد اما بر اساس آخرين آمار، نه تنها در افغانستان هيچ ثبات و امنيتي به دست نيامده بلکه اين کشور در ناامني کامل به سر مي‌برد.
117
تلفات انفجارهاي مين در افغانستان

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه هولناک انفجار زودپز در صورت یک مرد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدئو) لحظه هولناک انفجار زودپز در صورت یک مرد
  • کمک ۱۵ میلیون یورویی اتحادیه اروپا به افغانستان
  • شانس درمان کودکان مبتلا به سرطان در ایران ۷۰ درصد است
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • طرح احتمال سرقت اعضای بدن قربانیان توسط رژیم اسرائیل با کشف گور‌های دسته‌جمعی
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!
  • قیمت افغانی افغانستان امروز پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • جنگ غزه / شمار قربانیان به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید