Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:21:32 GMT

42 پروژه محرومیت زدایی در تایباد اجرا شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۵۲۶۱

42 پروژه محرومیت زدایی در تایباد اجرا شد

مشهد- ایرنا- مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در دهستان کرات تایباد گفت: 42 پروژه توسط این قرارگاه در مناطق محروم و روستاهای شیعه و سنی نشین این شهرستان با هزینه ای افزون بر 12 میلیارد و 853 میلیون ریال طی سال گذشته اجرا شد.

یاسر زنگنه روز شنبه در گفت و با خبرنگار ایرنا افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان رضوی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در استان خراسان رضوی با توجه به شاخص های محرومیت در شش دهستان اقدام به برطرف شدن مشکلات کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این قرارگاه به منظور کار و پیشرفت و آبادانی در دهستان کرات از توابع بخش مرکزی شهرستان تایباد در حوزه های اجتماعی، بهداشت و سلامت، اشتغال، تعلیم و تربیت و زیر ساخت های عمرانی ورود پیدا کرده است.
مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امام رضا (ع) در دهستان کرات تایباد گفت: طی سال گذشته احیاء و مرمت 13 رشته قنات، احداث و بازسازی پنج خانه عالم، احداث و لایروبی سه بند خاکی و سنگی ملاتی، محوطه سازی و ساخت سرویس های بهداشتی در دو مسجد و اصلاح سیستم های برق، ساخت سرویس های بهداشتی و فضا سازی در برخی از مدارس دهستان کرات از مهمترین اقداماتی بود که توسط این قرارگاه انجام شد که این طرح های عمرانی برای بیش از دو هزار نفر هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی داشته است.
زنگنه افزود: در بخش معیشتی مردم هم در 100 روستا در خصوص تغییر نژاد در دام های سبک و سنگین، گیاهان دارویی و توانمند سازی زنان در خانه برای بالا رفتن اقتصاد خانواده اقدام شده است.
وی همچنین از آموزش صنایع دستی برگرفته از آداب و رسوم این منطقه برای بانوان روستایی دهستان کرات خبر داد و افزود: زنان نقش به سزایی در بالا رفتن اقتصاد و معیشت خانواده دارند.
دهستان کرات متشکل از 10 روستا با 18 هزار نفر جمعیت در فاصله 35 کیلومتری شهر تایباد قرار دارد.
شهرستان 120 هزار نفری تایباد متشکل از دو بخش مرکزی و میان ولایت با 35 روستا در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
1922/7494

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد قرارگاه پيشرفت سپاه امام رضا ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۵۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل رحیمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از اجرای طرح ملی جهاد آبرسانی در گنبد کاووس خبر داد و اظهار کرد: اکنون عملیات اصلاح شبکه آبرسانی روستای کوچ دیگ سید شهرستان گنبد کاووس ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که این کار با همکاری سپاه نینوا استان در حال اجرا است.

وی افزود: این پروژه به منظور جلوگیری از هدر رفت و افزایش کیفیت آب شرب و همچنین تعویض لوله‌های فرسوده با توجه به قدمت بالای شبکه آبرسانی اجرای کامل اصلاح شبکه آبرسانی در این روستا به طول۶ هزار متر در مراحل پایانی است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در خصوص پیامدهای وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی گفت: شبکه‌های توزیع آبرسانی فرسوده مرتباً دچار شکستگی می‌شوند که این موضوع سبب هدر رفت آب می‌شود ضمن اینکه به دلیل افزایش جمعیت و قطر پایین لوله‌های موجود دیگر پاسخگوی نیاز آب شرب مشترکان نیست و شاهد افت فشار آب در زمان اوج مصرف در مناطقی که شبکه آن باید اصلاح شود هستیم.

وی یادآور شد: هزینه اجرایی این عملیات بیش از ۴۸ میلیارد ریال است که با پایان عملیات فوق جمعیتی بالغ بر ۷۶۹ نفر از اهالی این روستا از این پروژه برخوردار می‌شوند.

کد خبر 6097343

دیگر خبرها

  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی عملیات اصلاح شبکه آبرسانی در گنبد کاووس
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • جزئیات جدید از پروژه ۳ طبقه کردن میدان ونک تهران
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • امضای ۹ تفاهم نامه با حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با هدف مردمی سازی سلامت
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم