Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-09@02:08:29 GMT

محافظت از پوتین با جعل سیگنالهای جی پی اس

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۶۵۲۷

محافظت از پوتین با جعل سیگنالهای جی پی اس

یک تیم پژوهشی مدعی شده که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با جعل اطلاعات GPS از حملات و سوء قصدهای احتمالی محافظت می شود.

محققان مرکز تحقیقاتی واشنگتن متوجه شده اند که هر زمان ولادیمیر پوتین نزدیک به بندرگاه، فرودگاه یا اماکن مهم و مختلف می شود اطلاعات GPS این مناطق به شکل کامل مختل می شود.

این گزارش جدید توسط کارشناسان امنیتی با همکاری گروه C4ADSانجام شده و نشان می دهد که پوتین با یک سیستم جاسوسی تلفن همراه قدرتمند حمایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیستم بسیار گسترده تر و قدرتمند تر از آن چیزی است که تا کنون در مورد قدرت روسیه در کنترل سیستم های موقعیت یابی جهانی تصور می شد.

در بخشی از گزارش این تیم می خوانیم: "روسیه همچنان به عنوان پیشگام در این فضا عمل می کند و نشان می دهد که مایل است نه تنها این قابلیت ها را در حفاظت از نقاط و امکانات مهم استراتژیک استفاده کند، بلکه در استفاده از این تکنیک ها برای ارتقای فعالیت های خود در مرزهای سوریه و مرزهای اروپائی روسیه نیز برنامه ریزی کرده است."

ارتش روسیه به عنوان بخشی از تلاش کرملین برای تضعیف نظامی غرب در بخش سلاح های دقیق و هوشمند، سرمایه گذاری های عظیمی در جنگ الکترونیک انجام داده است. سرمایه گذاری های مذکور به طور قابل توجهی توانایی روسیه را برای قطع ارتباطات هوشمند دشمنان افزایش می دهد. این ایده ای است که اغلب در مورد جنگ جهانی الکترونیک مطرح می شود.

مایکل کافمن؛ متخصص نظامی روسیه در CNA(یک سازمان تحقیقاتی در حوزه سیستم های ناوبری) می گوید: "سلاح های هوشمند به افراد هوشمند نیاز دارند تا مواردی  هوشمندانه به آنها بگویند. آنها(سلاح ها) نیاز به موقعیت مختصات دارند. بنابراین سرعت عملیات مستلزم دسترسی مداوم به داده هایی قوی در زمان واقعی است. در نتیجه ارتش روسیه معتقد است که جنگ الکترونیک بخشی از پاسخ به سلطه ایالات متحده در استفاده از سلاح های فوق دقیق و حمله هوایی است."

روسیه این فناوری ها را در اوکراین و سوریه آزموده است. درواقع روسیه در این مناطق بارها سیگنال رادیویی، GPS و سیگنال رادار را مسدود کرده است. در سوریه، نظامیان ایالات متحده بارها از "محیط زیست جنگی تهاجمی" شکایت کرده اند و ارتش ایالات متحده به دنبال  ارتقای قابلیت های جنگ الکترونیک خود است.

اما اکنون تاکید روسیه بر جنگ الکترونیک به جزئیات امنیتی شخصی پوتین گسترش یافته است، که جاسوسی و اختلالات GPS را به عنوان راه محافظت از رهبر روسیه در برابر حملات پهبادهای مهاجم پذیرفته است. استفاده از تکنولوژی جعل کردن موقعیت مکانی نشان می دهد مقیاس توانایی های جنگ الکترونیک روسیه  تا چه حد پیشرفت کرده است.

به طور معمول محافظ ارشدی که با پوتین سفر می کند، سیگنال های GPS غیر نظامی را جعل می کند و گیرنده را با مختصات نادرست برای فرودگاه های محلی ارسال می کند. این مختصات فرودگاه های محلی را انتخاب می کند، زیرا پهبادهای تجاری به طور معمول با مکانیسم های ایمنی فرودگاهی کار می کنند و در نتیجه با مختصات جعلی هنگام ورود به فضای هوایی یک فرودگاه به سرعت فرود امده و خاموش می شوند.

در تئوری، این روش کمک می کند هر نوع پهباد که در هنگام سفر های هوایی پوتین در نزدیکی او پرواز می کنند یا به سرعت فرود آیند یا خاموش شوند. ترس از ترور توسط پهبادها یک واقعیت جدی است چرا که در سال گذشته، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، از سوی یک پهباد مورد هدف سوء قصد قرار گرفت.

جالب است بدانید اغلب مکان هایی که تحت تأثیر جعل GPS قرار گرفته اند و توسط C4ADS مستند شده اند، حوزه های اطراف کریمه، سن پترزبورگ، مسکو، شرق دور ولادیوستوک و پایگاه های نظامی روسیه در سوریه است. بر اساس مستند سازی اطلاعات این گروه مراکزی مثل محل استقرار سلاح های ضد جاسوسی روسیه و ساختمان های دولتی غیر رسمی، از جمله یک کاخ ایتالیایی در دریای سیاه نیز در این فهرست حضور دارد. کرملین همیشه از این که این مکان کاخ پوتین است، فرار کرده است، اما حضور این سیستم  در منطقه مذکور نشان می دهد جعل GPS  در محوطه کاخ می تواند به علت حضور پوتین باشد.

محققان این تکنولوژی را در پایگاه نظامی روسیه در سوریه را کشف کرده اند. با وجود این که هنوز هیچ نشانه ای وجود ندارد که جعل GPS روسیه موجب آسیب مستقیم به غیر نظامیان شده است، اما  امسال  اختلال در GPS یک هواپیمای آمبولانس را در شمال نروژ متوقف کرده و همسایگان روسیه اخیرا از این تداخل شکایت کرده اند./ انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۶۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی بازدید 12 ولادیمیر پوتین، این سیاستمدار کهنه کار ۷۱ ساله در اوایل سال جاری میلادی با ۸۷.۲۸ درصد آرا برای بار پنجم به عنوان رئیس‌جمهور روسیه انتخاب شد. مراسم تحلیف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای پنجمین دوره ریاست جمهوری پوتین در کرملین برگزار شد. مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • پیام دوباره کیم جونگ اون به ولادیمیر پوتین
  • پوتین برای بار پنجم برای رئیس جمهوری روسیه سوگند یاد کرد
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • بشار اسد به پوتین تبریک گفت
  • تبریک بشار اسد به پوتین
  • مسکو در بزنگاه تصمیم درباره اردوغان
  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد