Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-28@00:28:50 GMT

مبارزه نفس‌گیر میان اپل و کوالکام

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۶۵۴۳

مبارزه نفس‌گیر میان اپل و کوالکام

ایتنا - پس از آنکه کمیسیون تجارت بین‌المللی در ایالات متحده در یکی از دو دعوای حقوقی میان اپل و کوالکام، اپل را مبرا دانست، ارزش هر سهم اپل ۲٫۹ درصد افزایش پیدا کرد.
به گزارش ایتنا به نقل از بلومبرگ، روز سه‌شنبه یکی از قضات پرونده میان اپل و کوالکام گفت که اپل از حق اختراع کوالکام در زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی تخطی کرده و پیشنهاد ممنوعیت واردات برخی از مدل‌های آیفون دارای تراشه‌های مودم اینتل را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
افزون بر این، یک قاضی دیگر نیز دریافت که اپل حق اختراع دیگری در زمینه صرفه‌جویی در مصرف انرژی را نیز نقض کرده است اما بعداً مشخص شد که این ادعا صحت ندارد. با این حال، کوالکام گفت که از کمیسیون خواسته است به تجدیدنظر در تصمیم خود بپردازد؛ هرچند چنین درخواست‌هایی به‌ندرت با موفقیت روبرو می‌شوند.
 
جیمز فاست (تحلیلگر مورگان استنلی) در یادداشتی نوشت: «به‌نظر می‌رسد که روابط میان کوالکام و اپل تا مدت‌ها تیره و تار باقی خواهد ماند.» با اینکه کوالکام امیدوار بود که پیروز میدان باشد، اما تحلیلگران می‌گویند که اوضاع در این مورد چندان روشن نیست.
 
از سوی دیگر، اپل می‌گوید حتی اگر آژانس تجارت، تشخیص دهد که این شرکت مرتکب نقض حق اختراع کوالکام شده، به نفع ایالات متحده نیست که گوشی‌های دارای مودم اینتل را قدغن کند. گفتنی است اینتل و کوالکام تنها سازنده‌های تراشه مودم‌هایی هستند که نسل جدید ارتباطات را رقم می‌زنند.

 
اما دان رزنبرگ (مشاور کوالکام) نیز می‌گوید: «سهم نوآوری‌های کوالکام در آیفون، چیزی فراتر از یک قطعه سخت‌افزاری است. رأی قاضی در مورد تخطی اپل از حق اختراع ما، تأییدکننده ارزش فناوری‌های کوالکام است.»
 
در مقابل، اپل نیز اظهار می‌کند که کوالکام از این جریان‌های حقوقی برای طفره رفتن از پاسخ به پرسش‌های واقعی پیرامون اقدامات انحصارطلبانه خود سوءاستفاده می‌کند. این شرکت اعلام کرده است: «کشورهای مختلف در حال بررسی پرونده کوالکام و رفتار انحصارطلبانه آن هستند و اتفاقاً ماه بعد در دادگاه سان‌دیگو خواهیم گفت که این اقدامات تا چه حد به مصرف‌کنندگان ما آسیب وارد می‌کند و سبب خفه شدن نوآوری می‌گردد.»

منبع: ايتنا

کلیدواژه: کوالکوم اپل سخت افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ خروج پرسپولیسی‌ها از هتل در میان تشویق هواداران

پرسپولیس در میان استقبال هوادارانش از هتل امیرکبیر اراک، عازم ورزشگاه امام خمینی شد تا برابر آلومینیوم در مرحله یک هشتم‌نهایی جام حذفی فوتبال ایران قرار بگیرد.

دریافت 14 MB

   

دیگر خبرها

  • مبارزه حشدالشعبی با داعش + فیلم
  • همه چیز درباره ثبت اختراع در سطح جهانی یا پتنت بین‌المللی
  • ویدیو/ خروج پرسپولیسی‌ها از هتل در میان تشویق هواداران
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • دستگاه تلقیح مصنوعی ملکه ثبت اختراع شد
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • موفقیت ساخت بلوک بتنی جدید به همت دانشجوی تفتی
  • ساخت بلوک بتنی سبک ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻔﺎده ﺍﺯ ﻣﺤﺼﻮل ﺟﺎﻧبی ﺗﻮﻟﯿﺪ ﻣﻼﻣﯿﻦ
  • روزی به نام تلفن!