Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- با توجه به بارش‌های اخیر، چند استان کشور درگیر سیل شدند و امدادرسانی در استان‌های حادثه دیده همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان در حوادث سیل اخیر بیش از ۶۰ نفر جان خود را در استان‌های مختلف کشور از دست دادند. خانه‌های زیادی در شهر‌های لرستان و خوزستان و گلستان تخریب و محور‌های مواصلاتی زیادی نیز مسدود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان ارتش، نیروی انتظامی وسپاه پاسداران، هلال احمر، بسیج و گروه‌های مردمی از همان ابتدای حادثه در حال امدادرسانی هستند.
در این راستا و به منظور اطلاع از وضعیت جوی و جاده‌های و همچنین وضعیت استان‌های گرفتار در سیلاب خبرگزاری میزان به بیان وضعیت لحظه به لحظه امداد رسانی‌ها خواهد پرداخت.

 

 

نظارت دادگستری بر روند توزیع کمک‌های مردمی ۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۹:۳۳

رئیس کل دادگستری گلستان از نظارت دادگستری بر روند توزیع کمک‌های مردمی خبر داد و گفت: ورود افراد متفرقه به منطقه، سبب هرج و مرج و اخلال در کار امدادگران می‌شود.

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان با بیان اینکه دادگستری به منظور جلوگیری از سوء استفاده و هرج و مرج، در شهر‌های سیل زده بر روند توزیع کمک‌های مردمی نظارت می‌کند، گفت: هدایای مردمی در شهرستان‌های درگیر سیلاب در یک نقطه متمرکز و اجازه توزیع کمک‌ها به افراد متفرقه داده نمی‌شود.

رئیس کل دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: پس از دپوی کمک‌های مردمی، داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گلستان با همکاری معتمدان محلی، کمک‌های مردمی را توزیع می‌کنند.

تشکیل کمیته ارزیابی صدمات سیل به ساختمان‌های مسکونی گلستان ۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۹:۳۲

کمیته تخصصی ارزیابی صدمات سیل به ساختمان‌های مسکونی مناطق سیل‌زده تشکیل شد.

با توجه به فروکش کردن سیل و عادی‌شدن شرایط و تقاضای بازگشت ساکنین شهر‌ها و روستا‌های سیل‌زده به منازل خود و با هدف ارزیابی تخصصی و میدانی از آخرین وضعیت ساختمان‌های مسکونی شهر‌ها و روستا‌های سیل‌زده از نظر صدمات وارد شده کمیته تخصصی و مجرب با حضور نمایندگان ادارات و سازمان‌های راه و شهرسازی، دفتر فنی استانداری، بنیاد مسکن، نظام مهندسی ساختمان، شرکت‌های مشاوره تخصصی استان گلستان، در سالن اجتماعات اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان تشکیل و آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در حوزه ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه مقرر شد بازدید و ارزیابی نوع صدمات وارده به ساختمان‌های مسکونی از نظر تعمیرات و بازسازی توسط کارشناسان مربوطه آغاز شد.

انتهای پیام/

امدادرسانی نوهد به سیل‌زدگان؛ فرمانده تیپ ۶۵ نوهد: امدادرسانی کلاه‌سبز‌های ارتش به سیل‌زدگان لرستان و گلستان ادامه دارد ۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۹:۲۵

 

فرمانده تیپ ۶۵ نوهد: امدادرسانی کلاه‌سبز‌های ارتش به سیل‌زدگان لرستان و گلستان ادامه دارد

امیر «سیروس امان‌اللهی» پیرامون امدادرسانی تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه هوابرد نیروی زمینی ارتش به سیل‌زدگان اظهار کرد: به محض وقوع سیل در استان گلستان در روز‌های پایانی سال ۹۷، برابر اوامر فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، فرمانده کل ارتش و فرمانده نیروی زمینی ارتش، تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه هوابرد با توجه به تخصص‌های ارزشمندی که از آن‌ها بهره‌مند است، تعداد قابل توجهی از نیرو‌های خود را با تجهیزات کامل اعم از وسایل شناوری، غواصی، پاراگلایدر و پاراموتور به مناطق سیل زده گلستان اعزام کرد.

وی افزود: با احتساب امروز، بیش از ۲۰ روز است که تکاوران تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه هوابرد در مناطق سیل‌زده استان گلستان حضور دارند و مشغول امدادرسانی و امداد و نجات در این استان هستند.

فرمانده تیپ ۶۵ نوهد با بیان اینکه تکاوران و غواصان تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه هوابرد در نجات حادثه‌دیدگان و همچنین پیکر‌های غرق‌شده‌های حادثه واژگونی قایق در منطقه گمیشان نقش تاثیرگذاری داشتند، عنوان کرد: پیکر آخرین فوت شده این حادثه هم حدود سه روز پیش توسط تیپ نوهد نزاجا پیدا شد و به خانواده وی تحویل داده شد.

امیر امان‌اللهی در ادامه با اشاره به حضور تکاوران تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه هوابرد در استان لرستان نیز گفت: به محض وقوع سیل در منطقه پلدختر استان لرستان، تکاوران تیپ ۶۵ نیرو‌های ویژه هوابرد به فاصله ۷ تا ۸ ساعت و با وسایل کامل و مورد نیاز، از تهران حرکت کردند و وارد پلدختر شدند.

 

انتهای پیام/

دستور تخلیه ۷ روستای خرم‌آباد صادر شد ۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۹:۲۳

ستاد مدیریت بحران خرم‌آباد، دستور تخلیه ۷ روستای در معرض رانش زمین این شهرستان را صادر کرد.

ستاد مدیریت بحران خرم‌آباد، دستور تخلیه ۷ روستای در معرض رانش زمین این شهرستان را صادر کرد. در بخش زاغه روستا‌های گرماوله بالا، طالقان و بخشی از زردآباد و در بخش مرکزی نیز روستا‌های دولت آباد، رباط دولت شاه، رباط نمکی و حیدر آباد در معرض خطر رانش قرار دارند که باید نسبت به تخلیه اقدام فوری صورت پذیرد.

انتهای پیام/

صدور دستور تخلیه چند شهر استان خوزستان/ جوانان برای مهار سیلاب احتمالی بمانند ۱۳۹۸/۰۱/۱۷ - ۰۹:۱۸

صدور دستور تخلیه چند شهر استان خوزستان

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان اعلام کرد: بنا بر احتیاط و به لحاظ جوانب پیشگیرانه، دستور تخلیه شهرستان‌های «سوسنگرد»، «بستان»، «حمیدیه»، «کوت سید نعیم»، «ابوحمیظه» و «رفیع» در استان خوزستان، صادر شده است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: البته تاکید ما این بود که فقط زنان و پیران این شهرستان‌ها به تخلیه شهر بپردازند و جوانان این شهرستان‌ها برای کمک جهت مهار سیلاب احتمالی در شهر بمانند.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سیل لرستان خوزستان امدادرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۶۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب به قزوین رسید

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی اعلایی با انتشار پستی در فضای مجازی از رهاسازی حقابه قزوین از سد طالقان با دستور وزارت نیرو خبر داد.

استاندار در این پست عنوان کرد: از دستور امروز جناب آقای محرابیان وزیر پر تلاش نیرو در اجابت مطالبه استان برای رهاسازی حقابه کشاورزی دشت قزوین از سد طالقان ممنونم.

این در حالی است که در هفته‌های اخیر کشاورزان زیادی در قزوین نسبت به عدم واگذاری سهم قزوین از سد طالقان اعتراض داشتند.

کد خبر 6097706

دیگر خبرها

  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • واکنش حماس به دستور تخلیه رفح
  • عضو حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه شرق رفح
  • روز ۲۱۳ طوفان‌الاقصی|دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه رفح
  • آب به قزوین رسید
  • تالار افلاک خرم‌آباد به دلیل تیراندازی‌های غیرمجاز در عروسی‌ها پلمپ شد
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان