Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجمع کنفدراسیون فوتبال آسیا در غیاب رئیس بحرینی این کنفدراسیون برگزار شد.

مجمع کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) از ساعت 10 صبح امروز (شنبه به وقت کوالالامپور - 6:30 صبح به وقت تهران) در مقر AFC با حضور اعضا و جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا آغاز شد.

مهم‌ترین اتفاق این مجمع برگزاری انتخابات است که البته برای انتخاب رئیس و برخی از اعضا به دلیل کناره‌گیری تعدادی از کاندیداها، تکلیف مشخص شده و شیخ سلمان، رئیس بحرینی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای چهار سال دیگر رئیس خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال شیخ سلمان به دلیل درگذشت مادرش در جلسه امروز حضور نداشت تا در یکی از مهم‌ترین روزهای فوتبال آسیا  غایب باشد.

این جلسه ابتدا با سخنرانی وینزور جان، دبیرکل AFC و ارائه گزارش کلی از فوتبال آسیا آغاز شد. تایید مصوبات مجمع قبلی و تایید گزارش مالی بخشی از اتفاقات شروع جلسه بود.

جیانی اینفانتینو، رئیس سوئیسی فیفا هم در بخشی از این جلسه سخنرانی کرد و گفت: باید به شیخ سلمان تبریک و تسلیت بگویم. تبریک بابت انتخاب دوباره‌اش به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا و تسلیت بابت درگذشت مادرش.

اینفانتینو همچنین در سخنرانی‌اش به اتفاقات یک سال اخیر فوتبال آسیا از جمله لیگ قهرمانان، جام ملت‌ها و... اشاره کرد و در بخشی از سخنان خود به میزبانی ایران در فینال لیگ قهرمانان آسیا و مصاف پرسپولیس و کاشیما آنتلرز ژاپن اشاره داشت. رئیس فیفا با اشاره به راه توسعه فوتبال، برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا با حضور 100 هزار تماشاگر در ورزشگاه آزادی را شکوهمند خواند و آن را روزی بزرگ برای فوتبال آسیا و جهان دانست.

در غیاب شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا پافتال، نایب رئیس هندی او برای اعضا سخنرانی کرد.

به گزارش تسنیم، مهدی تاج در مجمع انتخاباتی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان نایب رئیس در بخش آسیای مرکزی انتخاب خواهد شد. او در بخش شورای فیفا نیز کاندیدا شده است./ تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا بعد از بحث و بررسی بر سر تصمیم ناعادلانه کنفدراسیون آسیا و سلب میزبانی از ایران، رای‌گیری برای اعزام‌شدم یا نشدن تیم ملی ایران به مسابقات آسیایی ازبکستان صورت گرفت که در نهایت با رای اکثریت اعضای کمیته فنی مقرر شد تیم ملی ایران (نایب‌قهرمان سال ۲۰۲۳ آسیا) به نشانه اعتراض در مسابقات آسیایی ازبکستان شرکت نکند.
تمامی اعضا تاکید کردند فدراسیون ایران مسابقات آسیایی ازبکستان را تحریم کرده و در نامه‌ای به فدراسیون جهانی اعتراضش را بابت این اتفاق و دلسردی حدود ۳۰۰ ورزشکار ایرانی که قرار بود در این رویداد شرکت کنند، اعلام کند.

کد خبر 848551 برچسب‌ها مسابقه ویژه ورزشی

دیگر خبرها

  • قضاوت فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به بنیادی‌فر رسید
  • سلب میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ | واکنش فوری و متقابل ؛ ایران مسابقات را تحریم کرد
  • ایران مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا را به دلیل میزبانی غیرعادلانه ازبکستان تحریم کرد
  • تبریک رئیس فدراسیون فوتبال عربستان به تاج برای قهرمانی فوتسال در آسیا
  • یزد میزبان والیبال باشگاه‌های مردان آسیا شد
  • میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های آسیا قطعی شد
  •  میزبانی یزدی‌ها برای باشگاه‌های مردان آسیا قطعی شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد
  • پست جدید جیانی اینفانتینو کنار مهدی تاج؛ تبریک به ایران + عکس