Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-03@16:52:23 GMT

نمایی هایی از مقاومت در گمیشان گلستان و ثمره آن

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۸۷۹۳

نمایی هایی از مقاومت در گمیشان گلستان و ثمره آن

به گزارش جام نیوز، در خبرها آمده است که مردم روستای حاجی آباد بندرترکمن با ساخت خاکریز و سد شنی جلوی نفوذ سیلاب گمیشان به داخل روستا را گرفتند.

 

با مواجه شدن با این موضوع، "مقاومت" اولین و مهمترین واژه ای است که به ذهن تداعی می‌شود. زن و مرد و تمام اهالی روستا وقتی فهمیدند سیل به طرف آنها در حرکت است یک هفته تمام از خواب و خوراک خود زدند و هزاران کیسه شن و خاک را آماده کرده و در اطراف روستای خود روی هم چیدند تا مانع از ورود سیلاب به روستا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آنها اکنون به قهرمانانی تبدیل شده اند که نه منتظر کمک های دولتی و مردمی ماندند و نه چشمداشتی از کدخدا داشتند بلکه از الهام از قدرت های خدادای فکر، خلاقیت، توانمندی، ابتکار و سخت کوشی توانستند حماسه ای بزرگ خلق کنند.

 

هر جا مقاومتی بوده مردم طعم شیرین پیروزی و باز شدن راه های موفقیت را تجربه کرده اند. بی دلیل نیست که این روزها واژه مقاومت طرفداران بسیاری دارد، چون کارکرد موثری دارد.

 

معروف است که می گویند در شبه‌جزیرۀ هند، لباس‌­های سنتی خصوصا لباسی به نام کادی (khadi) نقش مهمی در مبارزات ضدامپراتوری بریتانیا داشت. در واقع این لباس بود که مردم هند را در مبارزات و تظاهرات ضد استعماری با هم متحد ­‌کرد.

 

گاندی از مردمش می‌خواست در تظاهرات "کادی" برتن کنند و اگر نمی‌­توانند آن ­را تهیه کنند خودشان آن­ را ببافند. کادی همچنین برای هندی‌ها به عنوان نمادی از خودباوری و خودکفایی شناخته می‌­شد زیرا لباس‌­های سنتی هندی­‌ها مورد استهزا بریتانیایی‌ها قرار می‌­گرفت.

 

چرچیل یک بار گاندی را درویش نیمه برهنه خواند و نحوۀ پوشش او را مورد انتقاد قرار داد. اما در نهایت تصویر گاندی در کنار چرخ نخ‌ریسی به یکی از تصاویر به یادماندنی مبارزات هند تبدیل شد. امروز صنعت نساجی هند دومین صنعت بزرگ این کشور است.

 

ایندرا گاندی و بی‌نظیر بوتو هر دو از اولین زنان سیاستمدار این منطقه و پدران هر دو نیز از مبارزان جنبش آزادی­بخش هند بودند. آنها هم در ادامۀ راه سنت مبارزات هند، همواره لباس‌­های سنتی هندوها و مسلمانان را برتن می‌کردند.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مقاومت هند سیل پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه

گروه‌های مقاومت فلسطین از ملت یمن و مواضع رهبری جنبش انصارالله و نیروهای مسلح آن در حمایت و پشتیبانی از مردم غزه قدردانی کردند.

به گزارش ایسنا، مقاومت فلسطین امروز جمعه اعلام کرد «اعلام مساله فلسطین به عنوان مساله محوری همه امت توسط مردم یمن که به نیابت از جهان عرب و اسلام صورت می‌گیرد، باعث افتخار است».

به نقل از سایت خبری المسیره، گروه‌های مقاومت فلسطین از جهان عرب و اسلام خواستند مواضع شجاعانه و قهرمانانه یمنی‌ها را در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین در پیش بگیرند.

مقاومت فلسطین در ادامه از همه اقشار ملت عربی و اسلامی و مردمان آزاده جهان قدردانی کرد که از مردم و مقاومت فلسطین در دستیابی به اهدافشان، دستیابی به آزادی در برابر تروریسم اشغالگر حمایت می‌کنند.

ملت یمن همواره در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تظاهرات می‌کنند.

جنبش انصارالله و ارتش یمن از زمان حمله رژیم صهیونیستی به غزه در دفاع از ملت فلسطین، کشتی‌های رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار می‌دهند و اعلام کرده‌اند تا زمان توقف جنگ غزه و لغو محاصره این باریکه به این حملات ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قدردانی مقاومت فلسطین از حمایت یمن از مردم غزه
  • رقص توپ در شالیزار‌/ گزارش خبرنگار تسنیم را ببینید + فیلم
  • صعود مقتدرانه بوکسور جوان ایران به فینال آسیا
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • مرادصحرایی: از ثمره آموزش‌وپرورش امروز کشور مقتدر است
  • مشکلات کاشان شهر به شهر و روستا به روستا احصاء می‌شود
  • شوراها پل ارتباطی میان مردم و مسوولان هستند
  • پیشرفت ۵۰ درصدی طرح انتقال آب به اصفهان/ اتفاقات خوشایند حوزه تولید ثمره همدلی مردم است
  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس