Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله شاهچراغی صبح شنبه در اولین جلسه شورای اداری استان سمنان در سال ۹۸ به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه فلسفه و اصل ریاست و مناصب، خدمتگزاری به مردم است، ابراز داشت: درب ادارات می‌بایست به روی مردم گشوده و تلاش شود تا مردم بتوانند به صورت مستقیم و چهره به چهره با مسئولان و مدیران دیدار کرده و نسبت به ارائه درخواست و مشکلات خود بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه پست‌های اداری و مسئولیت فی‌نفسه ارزشی ندارد و گرفتاری‌های دنیا و آخرت را به همراه خواهد داشت، اضافه کرد: اگر در این قالب خدمتگزاری مناسب صورت پذیرد، قطعاً اجر دنیوی و اخروی را به دنبال دارد.

خدمت صادقانه در سال جدید هدف‌گذاری شود

امام جمعه سمنان بابیان اینکه طی سال جدید باید کوشید تا با کم کردن تعداد جلسات، نسبت به پذیرش مردم در ادارات و پاسخگویی به مشکلات آن‌ها اقدام شود، ابراز داشت: هدف‌گذاری در ادارات طی سال جدید باید بر مبنای راه‌اندازی کار مردم و خدمت صادقانه به آن‌ها باشد.

آیت الله شاهچراغی بابیان اینکه همه مردم استان سمنان از ایوانکی تا فرومد لایق دریافت بهترین خدمات هستند، تصریح کرد: استانداری فی‌الواقع خانه مردم محسوب می‌شود و باید ضمن پاسخگویی به خواسته‌های آن‌ها و امانت‌دار پست‌هایی که به ما سپرده‌شده، باشیم.

وی ضمن بیان اینکه چاپ نامه‌های اداری با فضای سفید بسیار زیاد و تنها در چند خط، نمونه بارز اسراف به شمار می‌رود و باید از این مهم جلوگیری شود، اضافه کرد: چاپ بنرهای زیاد و متعدد در برخی ارگان‌ها و ادارات از محل پول بیت‌المال، مطلوب و پسندیده نیست و باید در سال جدید نسبت به کم کردن هزینه‌های اضافی و بی مورد نظیر این مهم، اقدامات لازم صورت گیرد.

ضرورت رسیدگی به امورات مردم در اسرع وقت

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه حضرت علی (ع) در پیگیری امورات شخصی به هیچ عنوان از بیت‌المال و امکانات حکومتی استفاده نمی‌کردند، ابراز داشت: این شاخصه باید در رأس امور مدیران و مسئولان استان نیز قرار گیرد.

آیت الله شاهچراغی در ادامه تصریح کرد: امام علی (ع) فرمودند «کسانی که به هر نحوی به دنبال پست گرفتن هستند، قطعاً نیت آنان به‌قصد خدمت نخواهد بود و لذا باید این پست‌ها را نه برای این افراد، بلکه برای افرادی لایق که به دنبال خدمت و خدمتگزاری به مردم در قالب پست‌ها هستند در نظر گرفت».

وی اضافه کرد: بر طبق گفته حضرت علی (ع) هیچ‌گاه نباید کاری را که برای امروز است به فردا موکول کنیم و نیاز است تا امورات مرتبط با مردم را در اسرع وقت رسیدگی شود.

کد خبر 4582484

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان جلسه شورای اداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۸۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد امروز در آیین گرامیداشت روز شورا، گفت: شورا‌های اسلامی شهر و روستا نمادی از مردم‌سالاری دینی و همچنین ظرفیتی عظیم برای خدمت رسانی به شهروندان جامعه به شمار می‌روند که آن را باید یکی از ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی دانست.

وی با اشاره به آغاز طرح هادی در تعدادی از روستا‌های مهاباد، افزود: همچنین در بخش تامین مسکن مردم بیش از ۷ هزار قطعه‌زمین در بخش روستایی برای ساخت‌مسکن مردم طی ماه آینده واگذار خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد بیان کرد: در قابل این طرح هر قطعه به یک یا چند متقاضی واگذار خواهد شد و در کنار آن نیز تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای هر واحد از طرف دولت پرداخت خواهد شد.

عباسی با بیان اینکه شورا‌ها به عنوان برگزیده مردمی احترام ویژه‌ای در بین مسئولان دارند، ادامه داد: طبق دستور قرآن‌کریم «و امرهم شوری بینهم»، مجلس شورای اسلامی، شورای استان، شهرستان، شهر، محل، بخش، روستا و نظایر اینها از ارکان تصمیم‌گیری و اداره امور کشور هستند که در راستای خدمت‌گزاری صادقانه به مردم فعالیت می‌کنند.

فرماندار ویژه مهاباد همچنین به اشاره به حوادث‌غزه و جنایات رژیم‌صهیونیستی گفت: تاکنون بیش از ۳۴ هزار نفر در سرزمین‌های اشغالی جان خود را از دست دادند که بخش اعظم آنها کودکان و زنان بی گناه هستند.

عباسی بیان کرد: جنایت‌های این رژیم غاصب باعث شده که اساتید و دانشجویان کشور‌های‌غربی نیز علیه این نسل‌کشی واکنش نشان دهند.

وی با اشاره عملیات‌موفق‌وعده‌صادق نیز گفت: طبق وعده رهبر‌معظم‌انقلاب مبنی بر تنبیه رژیم‌صهیونیستی عملیات وعده صادق در حالی موفقیت آمیز بود که بیش از ۱۰ کشور به حمایت از رژیم‌صهیونیستی آماده شده بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • پاسخ آیت الله نوری همدانی به سوالی درباره طرح عفاف و حجاب پلیس (طرح نور)
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • حمایت کامل یک مرجع تقلید از «طرح نور»: امری مبارک است | درباره حجاب به شدت حساسیم
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • استفاده از ظرفیت‌های خدادادی برای توسعه لرستان
  • استفاده از ظرفیت های خدادادی برای توسعه لرستان
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی