Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@21:05:48 GMT

70درصد بافت مسکونی منطقه کوهسرخ ناایمن است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۱۹۹۷۲

70درصد بافت مسکونی منطقه کوهسرخ ناایمن است

بخشدار کوهسرخ گفت: زلزله رخ داده دراین منطقه تاکنون خسارات جانی و مالی در برنداشته است.

مجید کاریزنوئی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: زلزله ۳.۹ ریشتری که امروز در شهر ریوش مرکز بخش کوهسرخ از توابع شهرستان کاشمر رخ داد تاکنون هیچ گونه تلفات جانی  و خسارت مادی در برنداشته است.

وی با بیان اینکه مرکز این زلزله در شهر ریوش رخ داده است، افزود: با توجه به اینکه خودم در منطقه سکونت دارم به محض رخ دادن این اتفاق با دهیاران تماس تلفنی برقرار کرده و خواستار اطلاع رسانی و اماده باش به روستائیان شدم وتاکنون  طبق گزارش ها و استعلام هایی که به بخشداری ارائه شده است و همچنین تیم های ارزیابی که به مناطق مختلف بخش کوهسرخ فرستاده شده اند این زلزله خوشبختانه تاکنون خسارات جانی و مالی در برنداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاریزنوئی با بیان اینکه این منطقه بالغ بر 31 هزار نفر جمعیت دارد، ادامه داد: 70درصد بافت مسکونی منطقه کوهسرخ ناایمن است و علی رغم اینکه اقدامات ترغیبی و تشویقی زیادی برای مقاوم سازی بافت مسکونی در منطقه صورت گرفته است اما چون در حافظه تاریخی اهالی منطقه رخ دادن زلزله قوی وجود ندارد رغبت چندانی به استفاده از تسهیلات و مقاوم سازی بافت مسکونی خود ندارند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری همچنین به دلیل بارندگی های بی سابقه و وقوع سیلاب، خسارت هایی در زمینه های مختلف از جمله راه ها،  قنات ها، بخش کشاورزی و دام در بخش کوهسرخ رخ داد که گزارش آن به طور کامل و مفصل به ستاد بحران استان خراسان رضوی ارسال گردید و امیدواریم جبران این خسارت ها به زودی صورت بگیرد .  

کاریزنوئی ادامه داد: بخش کوهسرخ  از ظرفیت های گوناگون در زمینه های مختلف برخوردار است و نیاز است که مسئولان استانی توجه بیشتری به این منطقه داشته باشند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خسارت زلزله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۱۹۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر

زمین لرزه‌‌ای به بزرگی ۲.۹ ریشتر ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه امروز سه‌شنبه ۱۸ فروردین ماه ۱۴۰۳، شهرستان دماوند در استان تهران را لرزاند. این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داده است.

عدم قطعيت مكاني: ۰.۸۷+/- كيلومتر در جهت شمالي - جنوبي
۱.۱۱+/-  كيلومتر  در جهت شرقي - غربي
منطقه: استان تهران
فاصله‌ها: 6 كيلومتري دماوند، تهران
14 كيلومتري رودهن، تهران
18 كيلومتري بومهن، تهران

دیگر خبرها

  • هشدار زلزله در تهران ۱۰ تا ۱۵ ثانیه پیش از وقوع آن + جزئیات
  • شهری در ایران که کوچه ندارد ! | ویدئو
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • هشدار سریع ۱۰ تا ۱۵ ثانیه قبل از زلزله اعلام می‌شود | به دنبال پایش ایمنی ۱۹ هزار ساختمان هستیم
  • مراسم بزرگداشت آیت الله رئوفی در بندرعباس برگزار شد
  • پیشگوی معروف، تاریخ زلزله جدید را اعلام کرد
  • مشخصات و مکان زلزله امروز بعدازظهر در تهران +تصویر
  • نصب ۳۵ هزار پلاک‌ آبی هوشمند در منطقه ۵ اصفهان
  • ساختمان بستنی پاک، انبار خانه کارگر و بیمارستان بوعلی؛ پلاسکوهای آتی شهر تهران
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان