Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@08:23:43 GMT

جبران خسارت جاده های شمیرانات نیازمند نگاه کشوری است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۰۰۱۱

جبران خسارت جاده های شمیرانات نیازمند نگاه کشوری است

تهران- ایرنا- «داود محمدی» نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جبران خسارت های جاده های آسیب دیده شمیرانات در جریان بارش ها و طغیان رودخانه ها به علت محدودیت های مالی در شهرستان نیازمند نگاه استانی و کشوری است.

وی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بیشتر خسارت های وارده به جاده هایی است که در حاشیه رودخانه جاجرود قرار دارند لذا با توه به محدودیت مالی و امکانات راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان می طلبد مسئولان استانی و کشوری این حوزه تمهیدات لازم را اتخاذ و بافوریت مسئولان این بخش را حمایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نماینده مجلس با اشاره به شرایط جاده های شهرستان شمیرانات در مجاورت رودخانه ها و صخره های خطرناک تاکید کرد: همچنان با ناامنی در این مسیرها مواجهیم که باید با بررسی دقیق و شناسایی مخاطرات، آنها را برطرف کنیم.
محمدی افزود: به دنبال طغیان رودخانه جاجرود در دوشنبه اخیر مشکلاتی از قبیل قطعی برق، گاز و تلفن نیز در بخش رودبار قصران رخ داد که بخش بسیاری از آنها مرتفع شد و در دست برطرف سازی کامل قرار دارد.
وی با بیان اینکه تلفات جانی در استان تهران در نتیجه بارش ها نداشتیم
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران، تگرگ و طغیان رودخانه جاجرود در روز دوشنبه هفته جاری در سطح شهرستان شمیرانات بویژه بخش رودبار قصران متشکل از شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، آب گرفتگی و ریزش کوه در برخی نقاط و انسداد بعضی جاده ها شد.
سقوط چند تیر برق و شکستگی لوله های گاز موجب بروز اختلال به صورت مقطعی در این زیرساخت ها در برخی مناطق رودبار قصران شد.
همچنین قطعی ارتباط مخابراتی تلفن همراه و ثابت در بخش رودبارقصران نیز از عصر چهارشنبه هفته گذشته تا بامداد روز جمعه ادامه داشت.
شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستان متشکل از شهر شمیران و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر 600 هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.
تهرام/9897/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي حوادث سيلاب شميرانات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان گفت: در سیل اخیر حدود ۵۰ جهادگر از قرارگاه جهادی زیرکوه در لحظات اولیه وقوع سیلاب  به سیل زدگان خدمت رسانی کردند. 

هنری با اشاره به اینکه  ۱۱ قرارگاه‌ جهادی منطقه ای فعال هستند افزود: تمامی گروه‌های جهادی استان نیز در حالت آماده باش هستند.    وی گفت: تخلیه آب داخل منازل و جابه جایی وسایل منازل مردم ،کمک به توزیع بسته های حمایتی و هدایت مردم به نقاط امن، کمک به خودروهای سانحه دیده و گرفتار در سیل، کمک به تخلیه تعدادی مغازه در حاجی آباد،تخلیه و لایروبی منازل و محل نگهداری دام و اسکان اضطراری از جمله اقدامات قرارگاه جهادی بسیج سازندگی زیرکوه در مناطق سیل زده بود.    مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا استان افزود: بعد از فروکش کردن سیل، گروه های جهادی برای ساخت و ساز و جبران خسارت سیل با کمک خیران نسبت به ساخت وساز مکان های آسیب دیده سیل اقدام می کنند. 



                                                                                         

دیگر خبرها

  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • ضرورت حفظ یکپارچگی شهر ری در تقسیمات کشوری
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • کشت غیراصولی پسته خسارت جبران‌ناپذیری به بهره‌برداران وارد کرده است
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است