Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، مظفر عباس‌زاده، سرپرست مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب، با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب اظهار کرد: از ۲۹ اسفند ماه ۹۷ تا ۱۴ فروردین ماه ۹۸، پنج هزار و ۹۳۴ مسافر از این مجموعه دیدن کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این تعداد پنج هزار و ۱۰۱ نفر از مجموعه تخت سلیمان و ۸۳۳ نفر از محوطه زندان سلیمان تکاب بازدید کرده‌اند، افزود: امسال با توجه به برودت هوا تعداد بازدیدکنندگان از این مجموعه نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب با بیان اینکه ۹۴ گردشگر خارجی امسال از این مجموعه بازدید داشته‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۷۱ تفر از تخت سلیمان و ۲۳ نفر از محوطه زندان سلیمان دیدن کرده‌اند که تعداد گردشگران خارجی این مجموعه نیز امسال کاهش داشته است.

گفتنی است، مجموعه جهانی تخت سلیمان با آثاری پررمز و راز دارای عجایب سحرآمیزی از زادگاه زرتشت بوده که بازدید از آن پنج دوره تاریخ تمدن بشری و ایرانی را به علاقمندان معرفی می‌کند.

این مجموعه تاریخی کم نظیر و آثار باستانی آن یکی از مهم‌ترین و مشهورترین مراکز تاریخ و تمدن کشور ایران است، این آثار تاریخی که در کوهستان‌های غرب کشور و در محل بسیار مصفا و خوش آب و هوای تکاب قرار گرفته، در زمان‌های قدیم دارای موقعیت سوق الجیشی حساس بوده است.

بقایای مجموعه بر روی جبهه ای از سنگ در ۴۸ کیلومتری شمال شرق تکاب قرار گرفته و در میان انبوهی از آثار طبیعی و مصنوعی مانند دریاچه‌ها، آبگرم‌ها، قبور کهنسال و ابنیه تاریخی دیگر احاطه شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تعطیلات نوروزی گردشگر تخت سلیمان تكاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  خیر نیکو کار عیسی اکرامی برای احسان مرحوم رضا قهرمانی داماد این خانواده ، یک دستگاه سروفیوژ برای  استفاده در آزمایشگاه ، یک دستگاه فتوتراپی جهت استفاده در بخش نوزادان و یک دستگاه تورنیکت جهت استفاده در اتاق عمل بیمارستان  مهر امام علی تکاب به این بیمارستان اهدا کرد.

 برای تهیه تجهیزات اهدایی این خیر تکابی  یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه  شده است.

 

دیگر خبرها

  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • استقرار گروه‌ پایش و مرمت در مجموعه باستانی نقش رستم
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۵ |برنت ۸۲ دلار و ۹۶ سنت شد
  • استقرار گروه های پایش، مرمت و باستان شناسی در مجموعه باستانی نقش رستم
  • هزینه ارزی حج تمتع ۱۴۰۳ چند دلار است؟
  • گره اندر گره
  • اهدای تجهیزات پزشکی به بیمارستان تکاب
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند