Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@14:05:05 GMT

بیش از 69 هزار مسافر از گیلانغرب دیدن کردند

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۰۵۶۲

بیش از 69 هزار مسافر از گیلانغرب دیدن کردند

کوروش محمودیان روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مناطق گردشگری به ویژه منطقه تفریحی ناودار، گلین، سد سراب، زاگرس، دشت ویژنان، آثار تاریخی سراب و یادمان عملیاتی مطلع الفجر بیشترین شمار بازدید کنندگان مسافران نوروزی را به اختصاص دادند.
وی اظهار کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروز امسال 553 خانوار با جمعیتی بیش از یک هزار و 700 تن در سه مرکز اقامتی و چادرهای ورودی شهر و حدود یک هزار تن نیز در نقاط گردشگری اقامت کردند که از استان های مختلف به شهرستان گیلانغرب سفر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فرماندار گیلانغرب گفت: منطقه گردشگری ناودار گیلانغرب با پوشش جنگلی مناسب در سطح 6 هزار هکتار یکی از نقاط دیدنی طبیعی استان کرمانشاه به شمار می رود که پذیرای شمار زیادی از مسافران و گردشگران نوروزی بود به گونه ای که طی ایام تعطیلات نوروز بیش از 2 هزار خانوار از شهروندان گیلانغربی و مهمانان نوروزی در این نقطه با برپایی چادر اقامت شبانه روزی داشتند.
محمودیان، با بیان اینکه آماده حمایت از بخش خصوصی برای ایجاد سرمایه گذاری در این منطقه گردشگری هستیم، اضافه کرد: از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت های مناسب گردشگری در منطقه ناودار گیلانغرب و همچنین حاشیه سدها ودیگر مناطق این شهرستان دعوت می شود تا با ایجاد طرح های گردشگری به بهترین شکل ممکن از ظرفیت های موجوداستفاده لازم صورت گیرد که به طور طبع، دولت نیز حمایت لازم را به عمل خواهد آورد.
وی گفت: در بخش سوانح جاده ای در تعطیلات نوروز امسال چند مورد تصادف جزیی در حوزه استحفاظی این شهرستان رخ داد که با توجه به استقرارپنج تیم پلیس راه و راهنمایی و رانندگی در جاده های ارتباطی و سطح شهر و همکاری خوب مردم، این آمار نسبت به ایام نوروز سال 96، کمترین میزان تصادفات را داشتیم و به میزان 50 درصد کاهش داشت.
فرماندار گیلانغرب ادامه داد: پنج مرکز و پایگاه فوریت های پزشکی، امداد و نجات، اورژانس، بهداشت و درمان و جمعیت هلال احمر به صورت تمام وقت به شهروندان و مهمانان نوروزی خدمات لازم را ارائه کردند.
وی اظهار کرد: امسال با وجود وضعیت بارش ها و شرایط نامناسب جوی ازبسیاری از استان های کشور نیزمهمانان نوروزی و کاروان های راهیان نور به این شهرستان سفر کردند که با توجه به تمهیدات اتخاذ شده، گیلانغرب از معدود شهرستان هایی بود که در مبادی ورودی شهر شاهد نصب چادرهای مناسب مجهز به امکانات اقامتی بود و خوشبختانه شرایط جوی مشکلی را برای گردشگران و مهمانان نوروزی بوجود نیاورد.
وی گفت: برپایی بیش از 50 تخته چادر و سیاه چادرهای محلی با پخت شیرینی و غذاهای محلی و کشتار دام با نظارت مستمر گروه های بهداشتی و دامپزشکی به مسافران از جمله تمهیدات اتخاذ شده بود که در نقاط مختلف به مردم خدمات دهی کردند.
مناطق گردشگری گلین، میاندار، داربادام، قلاجه، مله نی، دشت دیره، مناطق مرزی سومار، سدهای زاگرس، مخزنی، سراب مورد و آثار تاریخی مهم کاخ اربابی با قدمت 2 هزار و 500 سال، آتشکده ساسانی، حسن زوردار، چهل مرد، طاق فرهاد و قلعه مهرنگار از مهمترین آثار تاریخی و گردشگری گیلانغرب و مناطق عملیاتی مطلع الفجر، چغالوند، شیاکوه، آوزین، گورسفید، ننگه حاجیان و پادگان حضرت رسول (ص) نیز از مهمترین یادمان های دوران دفاع مقدس در این شهرستان محسوب می شوند.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72هزار تن جمعیت دارد.
3012/8066
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان های کشور ایام نوروز تصادف مسافران نوروزی مسافران و گردشگران نوروزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۰۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی عصر یکشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6097611

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • حضور ۴ نونهال فارس در اردوی تیم ملی بوکس
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • گردشگری نخستین رکن سند توسعه و پیشرفت شهرستان نایین است
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب