Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگ نیا با اشاره به بارش های اخیر در استان تهران، گفت: بارندگی های اخیر بیش از چهار میلیارد تومان خسارت به بناهای تاریخی پایتخت وارد کرده است.

«دلاور بزرگ نیا» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره خسارت های ناشی از بارندگی های نیمه اول فروردین ماه به بناهای تاریخی استان، گفت: بارندگی های اخیر بیش از چهار میلیارد تومان خسارت به بناهای تاریخی پایتخت وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با اشاره به کارشناسی های انجام شده، گفت: شدت بارش های اخیر و جاری شدن سیلاب در مسیر رودخانه ها، تعدادی از بناهای تاریخی استان تهران آسیب دیده است که میزان خسارات وارد شده توسط کارشناسان ارزیابی شده است.

 

وی با بین اینکه میزان دقیق خسارت های وارد شده به بناهای تاریخی به معاونت میراث فرهنگی کشور اعلام شده است، خاطرنشان کرد: پل تاریخی بخش کن، پل نمرود شهرستان فیروزکوه، پل شاه عباسی شهرستان پردیس بر اثر شدت بارندگی و جاری شدن سیلاب دچار آسیب شده اند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران افزود: کاروانسرای امین آباد، گنبد طارس، آتشکده ری و دژ رشکان و بنای چندین امامزاده نیز بر اثر شدت بارندگی ها دچار آسیب های جزئی شده اند.

 

بزرگ نیا درباره اقدامات انجام شده برای مرمت بناهای تاریخی آسیب دیده در استان تهران، گفت: با شهردار منطقه ۵ درخصوص همکاری و مساعدت برای مرمت پل تاریخی کن هماهنگی هایی انجام شده است.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: سیل خسارت سیل سیل لرستان خوزستان بارندگی و سیلاب لرستان سیل زدگان هلال احمر اصفهان مناطق سیل زده بناهای تاریخی تهران خسارت سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۱۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود

حسن محمدی ادیب گفت: در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از چهار بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شده است.

به گفته او، خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا واگذار می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: علاقه‌مندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • بنا‌های تاریخی اردبیل برای احیا به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • فرسودگی روکش آسفالت آزادراه فیروزکوه - تهران رانندگان را به دردسر انداخت + فیلم
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • خسارت ۱۷۰۰ میلیارد تومانی بارندگی اخیر به زیرساخت‌ها و بخش کشاورزی شهرستان راور