Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: منافع واردات برای برخی افراد ،باعث شده است کم توجهی به عرصه تولید و رونق آن رخ دهد.

عبدالله حاتمیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: شعار سال که برای هماهنگی و انسجام سیاست های کشور و بنا به اقتضائات ضروری داخلی در هر سال از سوی مقام معظم رهبری مطرح می شود ، در چند سال گذشته رنگ و بوی  اقتصادی داشته اند ، اما به دلیل اینکه به صورت ریشه ای و نظامند به مشکلات پیش روی  انها توجه نشده است میزان تحقق آنها بسیار اندک بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی تصریح کرد: شعار رونق تولید نیز که برای امسال انتخاب شده است در صورتی که به معنای واقعی به مشکلات و موانع پیش روی ان توجه نشود به سرنوشت شعارهای سال های قبل دچار خواهد شد و تحقق ان بسیار کمرنگ خواهد بود. عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: پول نفت باعث شده است که مدیران کشور هزینه ای پرورش پیدا کنند و بیشتر از آنکه به فکر در آمد زایی و تولید باشند به سمت واردات سوق پیدا کنند و این موضوع باعث ایجاد رانت ، فساد و گرانی در بازار شده است. عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی ادامه داد:  در سال گذشته علی رغم اینکه بالغ بر یک میلیارد دلار برای واردات گوشت به کشور هزینه شد اما تاثیری در ارزان شدن آن نداشت و قیمت این کالا همچنان در بازار به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرد. درحالی که اگر حتی نصف این مبلغ به تولید و حمایت از تولید کنندگان اختصاص پیدا می کرد علاوه بر اینکه خودکفایی در این زمینه در کشور محقق می شد این کالا با قیمت مناسب و ارزان در اختیار مردم قرار می گرفت. نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی  افزود: حتی در موضوع قانون نویسی و همچنین مدیران سطوح میانی، نیز ارغ و تعصب چندانی به موضوع تولید و رونق ان مشاهده نمی شود، زیرا در موضوعات مختلف شاهد هستیم که استعلامات لازم برای واردات یک کالا از تولید همان کالا در کشور کمتر است که اغلب هیچ پایه و اساسی ندارد ، به طوری که مثلا برای واردات آبزیان به کشور تنها نیاز به گرفتن هشت استعلام است اما برای تولید آن در کشور باید ۱۱۰استعلام از نهاد ها و اداره های مختلف گرفته شود که می توان از آن به عنوان یک فاجعه یاد کرد. حاتمیان با بیان اینکه سیاست های رشد تولید در کشور توسعه دهنده نیست، تصریح کرد: در دولت های مختلف توجه چندانی به موضوع تولید و ارتقا آن نشده است و اغلب تولید کننده را خوار و ضعیف کرده اند، زیرا منافعی که واردات برای برخی افراد در بردارد باعث شده است کم توجهی به عرصه تولید رخ دهد. از طرفی بدنه دولت ها به معنی عام از چابکی لازم برای توسعه محوری در زمینه تولید برخوردار نیستند و اغلب مدیران و کارمندان که طرح ها و برنامه های در راستای تولید را بررسی می کنند در مواجهه با تولید کنندگان از سواد کافی و لازم برخوردار نیستند و با تولید و توسعه ان همراه نیستند ، این درحالی است که تولید شدیدا مدیر محور می باشد. عضو ناظر در  شورای عالی آب کشور ادامه داد: مثلا در موضوع آب که تاثیر بسزایی در تولید محصولات کشاورزی دارد ، میلیاردها متر مکعب آب در سایه بی توجهی مسئولان از مرزهای کشور خارج می شود . حاتمیان با اشاره به اینکه نرخ تسهیلات بانکی در کشور نیز بسیار بالا است و برای تولید کننده کمرشکن می باشد ، اظهار داشت: رونق تولید نیاز به حمایت، امنیت و ثبات سیاست ها دارد و همه مسئولان، مدیران، روحانیون و همه افرادی که به نحوی سیاست گذار و یا دارای تریبون هستند باید در راستای تولید و توسعه ان حمایت جدی با پرهیز از شعار دهی ظاهری داشته باشند.   انتهای پیام/     

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خراسان رضوی رونق تولید نماینده درگز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛مدیرکل بازرسی خاطرنشان کرد: آنچه که در فرمایشات مقام معظم رهبری، ریاست قوه قضاییه و همچنین از سوی ریاست سازمان بازرسی کل کشور بر آن تأکید شده، راهبرد حمایت از تولید و صنعت گران است و حضور ما در راستای جامه عمل پوشاندن به همین تأکیدها و حمایت حداکثری از تولید و اشتغال است.

محمد تقی حاجی مشهدی از تولید کنندگان خواست در صورت عدم رفع مشکلات و موانع موضوع را به اطلاع اداره کل بازرسی اعلام تا در اسرع وقت پیگیری شود .

وی گفت: ما امروز از دو واحد صنعتی و کشاورزی در چهارباغ  بازدید کردیم مشکلاتی را مطرح که بعضی از این موارد مطرح شده استانی است که با هماهنگی دستگاه های اجرایی به جد پیگیری و تا حصول نتیجه اقدام خواهیم کرد و بعضی از موارد مثل تامین ارز که کشوری است و با سازمان مکاتبه تا از طریق بانک مرکزی حل و فصل خواهیم کرد.

وی از تداوم این بازدید ها تا انتهای سال خبر داد و گفت : ما امروز صحبت های صاحبان صنعت  را شنیدیم توسعه کارخانه ، افزایش ولتاژ ، و تامین ارز مورد نیاز که در مورد برق قرار شد اداره کل برق البرز تا ظرف هفته آتی مشکل ولتاژ و برق مورد نیاز کار خانه را تامین و در مورد ارز اداره کل بازرسی و صمت البرز اهتمام جدی برای تامین آن داشته باشند و توسعه شرکت هم از الویت هایی است که در دستور کار قرار گرفت. 

مدیرکل بازرسی استان در ادامه گفت: کمک به توسعه صنعت و تولید بعد از مبارزه با فساد اصلی‌ترین اولویت اداره کل بازرسی استان است.

او افزود: با بازدید از واحد‌های تولیدی مشکلات و موانع پیش رو به درستی احصا و از تمام ظرفیت‌های قانونی برای کمک به تولید بهره گرفته می‌شود.

دیگر خبرها

  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • آمریکا به معنای واقعی شیطان بزرگ است
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • رفع موانع تولید در ۱۷ طرح صنعتی چهارمحال و بختیاری