Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@04:38:20 GMT

بارندگی تولید علوفه در مزرعه های بستک را افزایش داد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۱۶۲۵

بارندگی تولید علوفه در مزرعه های بستک را افزایش داد

بندرعباس- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بستک گفت: بارش های باران درسال جاری باعث شد 382 هزار هکتار مزرعه های مرتعی در بستک دارای پوشش علوفه ای شود.

به گزارش ایرنا، حامد احمدپور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: هر ساله در فصل بهار، علوفه‌های مرتعی توسط مرتع داران و با مشارکت زنان خانه‌ دار از مراتع بستک برداشت و به روش سنتی و محلی انبار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که در حال حاضر500 نوع گونه‌ گیاهی درمراتع این شهرستان وجود دارد خاطرنشان کرد: گیاهان درحفاظت خاک و کنترل سیلاب، تولید اکسیژن، استفاده‌ تفرجگاهی، پرورش زنبورعسل، حفظ ذخایر ژنتیکی و بانک بذر و جلوگیری از آفات کشاورزی و خواص دارویی تاثیر گذار هستند.
این مقام مسوول بیان داشت: قیچ، آتریپلکس، دِرمِنه، گراس‌های خوشخوراک، گروج،سالسولا و بم‌ شور از انواع گونه‌های گیاهی خوشخوراک در بستک هستند که مورد استفاده دام نیز قرار می‌ گیرند.
9944 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد منابع طبيعي هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار قرمز بارندگی شدید؛ افزایش شدت بارندگی در تهران + فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اصغری کارشناس هواشناسی، گفت: امروز بارندگی‌ها در هرمزگان شدید است. در بوشهر احتمال سیل و آب گرفتگی وجود دارد و در کهگیلویه و بویراحمد هشدار قرمز صادر شده است.

اصغری تاکید کرد: نگرانی در خصوص بارش‌های سنگین در استان‌های جنوبی و غربی کشور همچنان وجود دارد و احتمال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد؛ همچنین عشایر از صعود به ارتفاعات پرهیز کنند.

وی گفت: این شرایط از بعد از ظهر امروز در استان‌های مرکزی و فردا در غرب و شمال‌غرب کشور وجود خواهد داشت و جمعه شدت بارندگی‌ها در تهران بیشتر است.

‌ کد خبر 6094914 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • افزایش قربانیان سیل کنیا به حدود ۱۹۰ نفر
  • عنکبوتی به نام رامبد جوان ! | همه نامگذاری های عجیب جانوران
  • تولید 90 تن گوشت مرغ در عباس آباد
  • هشدار قرمز بارندگی شدید؛ افزایش شدت بارندگی در تهران + فیلم
  • بیشترین بارندگی هرمزگان در «بستک» ثبت شد
  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی