Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@11:05:13 GMT

سقوط شهرستان آبکمری توسط طالبان در غرب افغانستان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۱۸۱۸

سقوط شهرستان آبکمری توسط طالبان در غرب افغانستان

منابع خبری اعلام کردند که شهرستان «آبکمری» در ولایت بادغیس پس از چند روز درگیری به تصرف طالبان در آمده است. ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حملات طالبان از آغاز سال جاری به برخی از ولایت‌ها بویژه ولایت بادغیس در غرب افغانستان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع خبری در ولایت بادغیس از سقوط شهرستان آبکمری بر اثر حملات گسترده طالبان خبر دادند البته این موضوع تا کنون از سوی منابع دولتی تائید نشده است.

شهرستان «بالا مرغاب» در شمال غرب افغانستان در یک قدمی سقوط ادامه درگیری‌ها در «بالامرغاب»؛ 35 نیروی امنیتی در حمله طالبان کشته شدند

در چند روز اخیر درگیری‌ها در ولایت بادغیس به صورت بی سابقه تشدید شده است و علاوه بر شهرستان آبکمری، شهرستان بالامرغاب این ولایت نیز هدف حملات گروهی طالبان قرار دارد.

سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که افراد این گروه مقر فرمانداری، فرماندهی پلیس، مدیریت ریاست امنیت ملی و چندین پاسگاه امنیتی در شهرستان آبکمری را تصرف کردند.

شورای ولایتی بادغیس نیز سقوط شهرستان آبکمری را توسط طالبان تائید کرده است اما مقامات امنیتی سقوط این شهرستان را تکذیب کردند.

اخیرا درگیری‌ها در ولایت بادغیس تشدید شده است و گزارش‌های ضدو نقیض بسیاری از آمار تلفات نیروهای امنیتی افغان و پیشروی طالبان منتشر می‌شود.

منابع خبری از رسیدن نیروهای ویژه ارتش به این ولایت خبر می‌دهند اما ظاهرا نیروهای امنیتی افغان تا کنون نتوانسته‌اند حملات طالبان در این ولایت را مهار کنند.

«قیس منگل» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز تصریح کرد که حملات هوایی به مواضع طالبان از دو روز گذشته در ولایت بادغیس افزایش یافته است که تلفات سنگینی به این گروه وارد کرده است.

اما برخی از منابع محلی به از آمار بالای تلفات نظامیان افغان در جریان درگیری‌های شهرستان بالامرغاب در ولایت بادغیس خبر می‌دهند.

روزنامه «ویسا» چاپ کابل به نقل از منابع محلی نوشت که تنها در شهرستان بالامرغاب ولایت باغیس در چند روز اخیر بیش از 100 نظامی افغان کشته و نزدیک به 200 تن دیگر از سوی طالبان اسیر شدند.

«عبدالعزیز بیگ» رئیس شورای ولایتی بادغیس شمار تلفات نیروهای امنیتی در شهرستان مرغاب را 50 نفر اعلام کرده است.

حملات طالبان به نیروهای امنیتی افغان در بادغیس و سایر ولایت‌ها در حالی افزایش یافته است که دولت افغانستان تلاش می‌کند تا از طریق برگزاری لویه جرگه زمینه مذاکره با این گروه را فراهم کند.

انتهای پیام/.

R36461/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود

وزارت دفاع طالبان با رد ادعای ارتش پاکستان مبنی بر نقش افغانستان در ناامنی‌های این کشور گفت داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهارات ارتش پاکستان مبنی بر اینکه حمله به مهندسان چینی در خیبرپختونخوا در افغانستان طراحی شده بود، را ادعایی غیرمسئولانه و به دور از واقعیت خواند.

بیانیه افزود: خیبرپختونخوا در منطقه‌ای قرار دارد که تحت پوشش شدید امنیتی ارتش پاکستان قرار دارد، هدف قرار دادن اتباع چینی در آنجا نشان دهنده ضعف ارگان‌های امنیتی و یا دست داشتنم آنها در این حمله است که در هر دو صورت مسئولیت آن متوجه پاکستان می‌شود.

«عنایت‌الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع طالبان اظهار داشت: ما انگشت انتقاد گرفتن به‌سوی افغانستان در قبال چنین واقعات را تلاش ناکام به هدف جلب و توجه از حقایق می‌دانیم و به‌شدت رد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امارت اسلامی دراین‌باره به چین اطمینان داده و آنها نیز از این حقیقت آگاه شده‌اند که افغان‌ها در چنین موضوعاتی دخیل نیستند.

کشته شدن بیش از 400 نفر توسط داعش در افغانستان و پاکستاناتهام افغانستان به پاکستان در همکاری با داعشرسانه افغان: حضور گسترده داعش در پاکستان تهدید بزرگی برای افغانستان و منطقه است

خوارزمی افزود: ما مواردی داریم که خوارج داعشی از خاک پاکستان وارد افغانستان شده و از خاک پاکستان علیه خاک ما استفاده شده و رویداد از آن کشور طرح‌ریزی می‌شود. پاکستان باید دراین‌باره پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت دفاع طالبان در انتها نوشت: ما ثبات و امنیت پاکستان را به نفع افغانستان و منطقه می‌دانیم و به برادری و روابط حسن میان مردم افغانستان و پاکستان همچنان باور داریم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • نخستین تصاویر از انفجار انتحاری در بدخشان + جزئیات | ۳ نفر کشته شدند
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • سیل و بارندگی شدید در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • وقوع انفجار در کابل
  • وقوع سیل در افغانستان تلفات جانی برجای گذاشت
  • وقوع سیل در افغانستان ۱۴ کشته برجای گذاشت
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان