Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@03:31:05 GMT

مسدود کردن ۳ هزار سیم کارت بی‌نام و نشان

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۲۱۴۷

مسدود کردن ۳ هزار سیم کارت بی‌نام و نشان

خبرگزاری میزان: رئیس پلیس آگاهی ناجا از کاهش ۴۰ درصدی کلاهبرداری کارت به کارت در سراسر کشور خبر داد و گفت: در این خصوص بیش از ۳ هزار خط تلفن همراه مسدود شد.

سردار محسن حسن‌خانی اظهار داشت:در راستای جلوگیری از کلاهبرداری کارت به کارت جلساتی را با دادستانی کل کشور، معاونان پیشگیری و مسئولان قضائی، وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌ها تشکیل دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی در این خصوص افزود: فعلا در مرحله اول بیش از ۳ هزار خط تلفن همراه از اپراتور‌های مختلف از جمله همراه اول، ایرانسل و رایتل را مسدود کرده ایم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: این انسداد خطوط باعث شد که در حوزه کلاهبرداری کارت به کارت حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش وقوع را خصوصا در ایام نوروز شاهد باشیم.

سردار حسن‌خانی گفت: در صدد هستیم که ۱۲ هزار خط دیگری که در این راستا فعالیت داشتند (سیم‌کارت‌های بی‌نام و نشان) را مسدود کنیم.

این مقام ارشد انتظامی با توصیه به شهروندان عنوان کرد: چنانچه فردی با شما تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی تماس گرفت و قصد هدایت به دستگاه خودپرداز به بهانه دریافت جایزه نقدی را کرد قطعاً فرد تماس گیرنده کلاهبردار است و هرگز به درخواست‌های او اعتماد نکنید.

وی خاطرنشان کرد: به پیامک‌های ارسالی مشکوک به هیچ عنوان توجه نکنید و اطلاعات مربوط به حساب خودتان را به صورت تلفنی و یا پیامکی در اختیار هیچ فردی قرار ندهید.

سردار حسن‌خانی یادآور شد: اگر قرار است هرگونه وجهی از طریق کارت به حساب شما واریز و یا انتقال یابد، لازم نیست به باجه عابر بانک مراجعه کنید چراکه این امر با ارائه شماره کارت و یا حساب و بدون حضور شما امکان‌پذیر است.

منبع: فردا

کلیدواژه: کارت به کارت کلاهبرداری پلیس آگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد

محمد ثابت اقلیدی در مراسمی که با حضور دکتر مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی و به منظور واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی این استان برگزار شد گفت: در راستای حمایت، توسعه، ترویج و آموزش صنایع دستی این اقدام صورت گرفته است. مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس افزود: در حال حاضر ۵ اتاق از ارگ کریم خانی به اساتید درای نشان درجه یک صنایع دستی اختصاص یافته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس تاکید کرد: چنانچه صنایع دستی حمایت شوند زمینه برای توسعه اقتصاد و اشتغال فراهم خواهد شد.

ثابت اقلیدی از مهمترین اهداف چنین اقدامی را گردهمایی هنرمندان در یک مکان و معرفی آن‌ها تولیدات فاخرشان به بازدیدکنندگان و گردشگران عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه ارگ کریم خانی یکی از جاذبه‌های اصلی و پربازدید کننده‌ترین گردشگری شیراز است حضور هنرمندان صنایع دستی در این مکان تاثیر به سزایی در معرفی و عرضه محصولات صنایع دستی فاخر استان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • پای پیشکسوتان صنایع دستی به ارگ کریم‌خانی شیراز باز شد
  • شوراها در گره‌گشایی از مردم پیشتاز باشند
  • ­سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
  • سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو