Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@23:27:26 GMT

چرا فیلم «تختی» کم فروخت؟

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۲۲۸۷

چرا فیلم «تختی» کم فروخت؟

به گزارش جهان نيوز، در اکران نوروزی ۹۸ سه فیلم کمدی، دو فیلم اجتماعی و یک فیلم کودک اکران شد که یکی از آن‌ها فیلم «غلامرضا تختی» بود. این فیلم که روایت‌گر زندگی پهلوان معاصر ما، جهان پهلوان تختی بود با استقبال کمی از سوی مخاطبان سینما مواجه شد.

هرگاه که صحبت از پهلوان تختی می‌شود، از او به نیکی یاد شده و همه به وجود این پهلوان افتخار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل انتظار می‌رفت که به دلیل علاقه‌ای که مردم به «تختی» دارند از فیلمی که درباره او ساخته شده نیز استقبال ویژه‌ای شود، اما بر اساس آمار منتشر شده، این فیلم نسبت به سایر فیلم‌ها در اکران نوروزی کمتر دیده شده است. به این ترتیب فیلم «غلامرضا تختی» ساخته بهرام توکلی در انتهای جدول فروش فیلم‌ها در نوروز ۹۸ قرار گرفته و فروش بسیار کمی را تجربه کرده است.

غلام‌عباس فاضلی، منتقد سینما معتقد است که سه دلیل اصلی برای عدم استقبال مردم از فیلم «غلامرضا تختی» در اکران نوروزی وجود دارد. او به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «نوروز با رویداد‌های شاد و مفرح پیوند خورده است. هر چند که مردم در این روز‌ها فیلم‌های تلخ را هم نگاه کرده‌اند، اما تمایل عمده آن‌ها به تماشای فیلم‌های شاد می‌باشد. به همین دلیل فیلم‌های کمدی در مقایسه با فیلم تختی در اکران نوروز از این جهت دارای برتری می‌شوند.»

فاضلی ادامه می‌دهد: «سلیقه مخاطبان سینما در ایران از اواسط دهه هشتاد به مرور در حد بسیار زیادی تنزل و تقلیل پیدا کرده و در طول این ۱۰ الی ۱۵ سال اخیر و سیاست‌گذاری برای بالابردن ذائقه سینمایی مردم انجام نشده و حتی فکری هم برای آن نشده است. به همین دلیل مردم تمایل بسیار کمی برای دیدن فیلمی جدی در سینما دارند؛ بنابراین اگر فیلم تختی در روز‌های دیگری به‌غیر از نوروز نیز اکران می‌شد دچار چالش بود، چالشی که در آن به دلیل تغییر ذائقه مردم، این فیلم جدی شانس بالایی برای برنده شدن در دیده شدن نداشت.»

این منتقد سینما به کاستی‌هایی که در فیلم تختی وجود دارد اشاره می‌کند و می‌گوید: «فیلم تختی به مواجهه با یک اسطوره تاریخی می‌رود و یک فیلم زندگینامه‌ای است. طبق روایی که در تاریخ سینما و در سینمای ایران در مورد فیلم‌های زندگینامه‌ای داریم. این فیلم باید موضع مشخص‌تر و قاطع‌تری در مورد ابعاد ناگفته زندگی تختی اتخاذ می‌کرد. اما متاسفانه تمرکز فیلم در بخش‌های کلی زندگی تختی است. بخش‌هایی که عامه مردم به طور کلی از آن اطلاع دارند. در نتیجه این فیلم در مورد بخش‌های مهم‌تر زندگی تختی که بخش‌های مناقشه‌برانگیزتری هستند یا در واقع بخش‌های جذاب‌تری هم هستند موضع انفعالی دارد و در نتیجه فاقد اثرگذاری است.»

فاضلی در ادامه و درباره کاستی‌هایی که در فیلم وجود دارد، اظهار می‌کند: «خطر پذیری فیلم در مواجهه با زندگی «تختی» در حد صفر است. فیلم به طراحی لباس و صحنه، گریم و فیلمبرداری بسنده کرده و در همین سطح نیز باقی مانده است. به همین دلیل تماشاگر این فیلم اغناء نمی‌شود و جذب آن نمی‌شود. به همین علت شاهد آمار فروش بسیار کم فیلم «غلامرضا تختی» در اکران نوروزی هستیم.»

منبع:جوان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۲۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه

به گزارش همشهری آنلاین، امروز گلدمن ساکس برآورد کرد به دلیل رشد تقاضا برای خرید طلا در بازارهای جهانی احتمال دارد قیمت هر اونس طلا از مرز ۳ هزار دلار هم بگذرد. تازه ترین اطلاعات نشان می دهد بانک های مرکزی در جهان به سرعت در حال خرید طلا هستند. در رویداد دیگری در فضای بین الملل مشخص شد رقابت بین چین و روسیه برسر تصاحب بازار کشور های آسیای میانه حسابی داغ شده است.

-تحلیل گران گلدمن ساکس با استناد به تقاضای قوی برای خرید طلا در جهان از سوی بانک‌های مرکزی ، پیش‌بینی کردند قیمت هر اونس طلا در بازار های جهانی تا پایان سال به ۲۷۰۰ دلار خواهد رسیدو حتی این امکان وجود دارد که از مرز ۳ هزار دلار هم فراتر رود. در طول ماه های گذشته بسیاری از بانک های مرکزی جهان حجم خرید طلای خود را افزایش داده اند.

- آمار ها نشان می دهد وارن بافت، سرمایه‌گذار مشهور آمریکایی، از سال گذشته تاکنون ۲۳ درصد از سهام شرکت اپل را فروخته است. طبق این اطلاعات او سال گذشته ۱۰ درصد و اکنون ۱۳ درصد از سهام اپل بزرگ ترین شرکت دنیا را فروخته است.او جزئیات خاصی درباره اینکه چرا در حال فروش سهام خود در شرکت اپل است ارایه نکرد.

- فراری، سازنده خودروهای اسپرت لوکس، از دو مدل جدید ۱۲ سیلندر و فراری ۱۲ سیلندری اسپایدر رونمایی کرده است. شرکت فراری از سال ۲۰۱۹ خودروهای هیبریدی الکتریکی را به تولیدات خود اضافه کرده و وعده داده است نخستین خودروی تمام الکتریکی خود را در پایان سال ۲۰۲۵ تولید کند.

بیشتر بخوانید

دلایل اصلی کاهش قیمت طلا در روزهای اخیر | روند نزولی طلا ادامه دارد؟ آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟

- قانون اخیر آمریکا برای ممنوعیت فعالیت اپلیکیشن چینی تیک‌تاک، فقط شامل این پلتفرم و کاربرانش نمی‌شود و خطر دامن زدن به ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های بیشتر توسط کشورهای دیگر را به دنبال دارد. تیک‌تاک در تلاش برای آرام کردن واشنگتن، دو مدیر عامل عوض کرده است.

- بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، تولید ناخالص داخلی بریتانیا در سال ۲۰۲۴ به میزان ۰.۴ درصد افزایش خواهد یافت که رشد کمتری نسبت به سایر اقتصادهای گروه هفت به غیر از آلمان است. این موسسه هشدار داد با این رویه رشد اقتصاد بریتانیا از اکثر کشورهای همتای گروه هفت عقب خواهد ماند.

- تازه ترین آمار ها نشان می دهد رقابت چین و روسیه بر سر تصاحب بازار کشور های آسیای میانه افزایش یافته و در این میان چین از روسیه به عنوان بزرگترین شریک تجاری همه پنج کشور آسیای مرکزی، سبقت گرفته است.این موضوعی نیست که مقامات روسیه به آن علاقه داشته باشند. به لحاظ ساختاری کشور های این منطقه از روابط اقتصادی طولانی با روسیه برخودارند اما خیرا چین جای روسیه را گرفته است.

- خبرگزاری رویترز از افزایش قیمت نفت عربستان خبر داد و نوشت:عربستان قصد دارد تا قیمت نفت خود را برای مشتریان آسیایی تا بالاترین رقم طی ۵ ماه گذشته افزایش دهد.اکثر تحلیلگران انتظار دارند قیمت رسمی فروش نفت متوسط و نفت سنگین عربستان به خاطر کمبود عرضه در بحبوحه کاهش تولید اوپک پلاس افزایش یابد.

کد خبر 849496 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها شرکت اپل بورس تهران سهام شرکت‌ها سرمایه‌ گذاری

دیگر خبرها

  • وارن بافت سهام اپل را فروخت | تلاش برای تصاحب بازار کشور های آسیای میانه
  • میزبانی رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی به زنجان رسید
  • اکران تگزاس ۳ از ۲ خرداد در سینماهای سراسر کشور
  • «تگزاس ۳» و «عطرآلود» به سینما می‌آیند
  • گیشه سینماها در هفته دوم اردیبهشت چقدر فروخت؟
  • نمایش «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • رقابت ستاره‌ها در سینما و آغاز اکران یک اکشن
  • «گالیله» بیش از ۱ میلیارد تومان فروخت
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی