Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@21:56:01 GMT

خسارات سیل بیش از ظرفیت بودجه دولت است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۲۳۰۳

رییس کمیسیون برنامه و بودجه ضمن آمادگی مجلس شورای اسلامی برای کمک به دولت جهت حل بحران سیل گفت که خسارات سیل در نقاط مختلف کشور از ظرفیت بودجه دولت بیشتر است و باید نسبت به برداشت از صندوق توسعه ملی اقدام شود.

به گزارش «تابناک» غلامرضا تاجگردون در گفتگو با ایسنا، با اشاره به نشست امروز خود با رییس سازمان برنامه و بودجه، اظهار کرد: در پی بازدید رییس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان از خسارات وارد شده به مناطق سیل زده و همچنین گفت‌وگوی آقای لاریجانی با رییس جمهور و دیگر مقامات، رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون بودجه ماموریت داد که نشستی را با سازمان برنامه و بودجه داشته باشیم تا هر نوع کمکی که لازم است از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه «دولت به تنهایی نمی‌تواند نسبت به تامین خسارات سنگین وارد شده اقدام کند»، یادآور شد: قاعدتاً باید کمک‌های دیگری صورت بگیرد. ما در این جلسه گزارشی از خسارات وارد شده دریافت کرده‌ایم و روش‌های کمک به دولت هم بررسی شد. البته هنوز میزان خسارات قطعی نیست، اما آنچه که مسلم است خسارات وارد شده بیش از بودجه سال ۹۸ و مجوز‌های داده شده، است.

تاجگردون در ادامه خاطرنشان کرد: من و آقای محبی‌نیا که در نشست با آقای نوبخت حضور داشتیم از سوی مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کردیم که در هفته جاری اقدامات لازم را برای کمک به دولت انجام دهیم. البته خود دولت نیز پیش‌بینی‌هایی را کرده است و به دنبال تنظیم ضروریات مورد نیاز است و هر جا که لازم باشد مجلس شورای اسلامی هم نسبت به ارائه مجوز‌های لازم به دولت اقدام خواهد کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه، خاطرنشان کرد: خسارات وارد شده در اثر سیل اخیر چند دسته است؛ یکی خسارات وارد شده به دولت و زیر ساخت‌ها و دیگری خسارات به مردم، کشاورزان، دامداران و خانه‌هایی است که آسیب دیده‌اند و نهر‌ها و رودخانه‌هایی که نیاز به لایروبی دارند. ارزیابی از خسارات همچنان در حال بررسی است و ما نیز آمادگی داریم که اگر دولت لایحه فوریتی به مجلس شورای اسلامی بدهد و یا نیاز به مجوزی داشته باشد آن را تصویب کنیم.

وی در خصوص ضرورت برداشت از صندوق توسعه ملی برای تامین خسارات سیل، تاکید کرد: قاعدتاً باید از ظرفیت صندوق توسعه استفاده شود. البته دولت مجوز برداشت ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه را دارد و این یکی از راهکار‌های موثر است، چرا که دولت در ابتدای سال نقدینگی لازم را ندارد. همچنین برای برداشت از صندوق توسعه نیازمند اذن مقام معظم رهبری هم هستیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در پایان تاکید کرد که تحریم‌ها نقشی در ارائه کمک‌های خارجی به سیل زدگان ندارد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک تاجگردون بودجه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۲۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، رییس دانشگاه مازندران در این نشست که با هدف بررسی مسایل و ظرفیت‌های آموزش عالی استان صورت گرفت، انتخاب دانشگاه برای اولین نشست توسط منتخبان مردم در مجلس را نشان از اعتقاد به کارآمدی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی جامعه در راستای حل مشکلات و توسعه استان دانست.

دکتر علی‎نژاد با تاکید بر تاکیدات مقام معظم رهبری بر سه اصل تولید علم، تربیت عالم و جهت‌دهی به این دو، اظهار داشت: دو اصل اول در همه دنیا اجرا شده و موضوعی که غافل مانده است، اصل هدایت صحیح آن است که منجر به استفاده ابزاری در جهت امیال نفسانی و ظهور پدیده‌هایی مانند اوضاع امروز غزه می‌گردد.

رییس دانشگاه مازندران با اشاره به رخداد‌های دانشگاه‌های آمریکا به‌عنوان مدعی حقوق بشر، این امر را یکی دیگر از عوامل عدم هدایت صحیح علم و عالم دانست و افزود: در ایران اسلامی با بهره از تعالیم اسلامی و مدیریت دینی، هیچ‌گاه شاهد این اتفاقات در دانشگاه‌ها نبوده و نیستیم.

وی به ظرفیت‌های دانشگاه مازندران در حوزه‎های مختلف اشاره کرد و گفت: موضوعاتی مانند حوزه دریا و اقتصاد دریامحور، گردشگری، محیط زیست و پسماند و فناوری‌های راهبردی را ۴ ماموریت اصلی دانشگاه بیان کرد و با اشاره به اقدامات مختلف دانشگاه در این راستا همانند مسوولیت میز دولت و دانشگاه در حوزه اقتصاد دریا در تدوین سند برنامه هفتم توسعه، تاسیس مراکز مشترک پژوهشی با سازمان‌های مختلف مانند مرکز مشترک با قوه قضاییه و توسعه دانشکده‌های علوم دریایی و میراث فرهنگی و گردشگری، از راه‌اندازی دانشکده علوم و فناوری‌‎های راهبردی در دانشگاه مازندران خبر داد.

دکتر علی‌نژاد با بیان این‌که دانشگاه مازندران به همه استان تعلق دارد، بر لزوم مشارکت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توسعه این دانشگاه و تقویت زیرساخت‌ها از جمله تکمیل پروژه‎های عمرانی و رفاهی دانشجویی، از آمادگی دانشگاه مازندران و نخبگان دانشگاهی استان در راستای توسعه و آبادانی استان خبر داد و خواستار تشکیل دبیرخانه همکاری مشترک در این دانشگاه شد.

دکتر رضا حاجی‌پور نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به اهمیت جایگاه دانشگاه و لزوم توجه و نگاه علمی به معضلات و مشکلات استان گفت: دانشگاه‌ها نقش مهم و اساسی در توسعه و پیشرفت هر کشوری دارند. استفاده درست و کامل از ظرفیت‌های دانشگاه و قشر فرهیخته دانشگاهی می‌تواند سرعت رسیدن به پیشرفت و تعالی یک جامعه را تسریع ببخشد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: این که از توانمندی دانشگاهیان غافل شویم، اشتباهی نابخشودنی است که خسارات و صدمات جبران ناپذیری را در عرصه‌های مختلف توسعه رقم خواهد زد.

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • ۷۰ درصد ظرفیت شهرک صنعتی شورمست غیرفعال است
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران