Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@11:27:23 GMT

نفت شیل آمریکا از نفس افتاد؟

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۲۳۸۲

نفت شیل آمریکا از نفس افتاد؟

بهره وری چاه های نفت در حوزه پرمین تگزاس_ بزرگترین میدان نفتی آمریکا _رو به کاهش است و تعداد عملیات های حفاری در آمریکا طی ۶ هفته پیاپی پایین آمده است. ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ اقتصادی نفت و انرژی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بیزینس دیلی، پس از اینکه تگزاس طی دهه گذشته به آمریکا فشار آورد و آن را به بزرگترین تولید کننده نفت جهان در سال گذشته تبدیل کرد، به نظر می‌رسد قلب انقلاب شیل خسته شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مقدار نفت پمپ شده از تگزاس اخیرا کاهش یافته است. بهره وری چاه های نفت در حوزه پرمین تگزاس_ بزرگترین میدان نفتی آمریکا _رو به کاهش است و تعداد عملیات های حفاری در آمریکا طی 6 هفته پیاپی پایین آمده است . 
این ها همه نشانه های تولید آینده آمریکا هستند و نشان می دهند افزایش شدید تولید طی دو سال گذشته نمی تواند ادامه یابد و در کوتاه مدت ثابت می ماند . 
موسسه تحقیقاتی اورکو ISI ابتدا انتظار داشت تعداد چاه‌های زمینی نفت 6 درصد در 2019 افزایش یابد. هفته گذشته این موسسه پیش بینی خود را یک درصد برای کل سال کاهش داد . 
اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ماه مارس پیش‌بینی تولید نفت خام خود را پایین آورد و به میانگین 12.3 میلیون بشکه در روز در 2019 از 12.4 میلیون بشکه رساند. این اولین باری بود که اداره اطلاعات انرژی آمریکا از سپتامبر پیش بینی خود را کاهش می‌داد . 
مورگان استنلی روز پنجشنبه پیش‌بینی رشد نفت خام آمریکا را 100 هزار بشکه در روز برای سال جاری پایین آورد. دلیل آن هم کند شدن بهبود بهره‌وری و کاهش تعداد چاهها و اطلاعات شرکت های اکتشافی و تولیدی بود . 
عرضه نفت خام آمریکا در 2018 با افزایش 1.7 میلیون بشکه ای تولید کلی بالا رفت و به رکورد 10.9 میلیون بشکه در روز رسید. این بیشترین افزایش سالانه تولید طبق اطلاعات اداره اطلاعات انرژی آمریکا از 1859 بود . 
تعداد چاههای حفاری شده پس از کاهش قیمت داخلی نفت خام به 42 دلار در هر بشکه در دسامبر نسبت به اوج 76 دلار ماه اکتبر، شروع به کاهش کرد. پس از آن قیمت نفت بهبود یافت و حالا قیمت نفت خام آمریکا 62 دلار در هر بشکه است ولی تعداد چاه ها در کمترین حد سالانه قرار دارد . 
معمولا حدود شش ماه فاصله بین کاهش تعداد چاه‌های نفت و تاثیر آن بر سطح تولید وجود دارد. یعنی تاثیر نهایی کاهش تعداد چاه های آمریکا تا ماه ها نشان داده نمی شود.
 اگر قیمت نفت بالا برود، انتظار می رود شرکت های مستقل هزینه هایشان را پایین نگه دارند . 
حفاران آمریکایی با توجه به خواسته سرمایه گذاران هزینه هایشان را در پاسخ به سال ها سود پائین کم کرده اند . در حالیکه اکسون موبیل و چورون منطقه پرمین تگزاس را توسعه می‌دهند، شرکت های مستقل این کار را نمی‌کنند.
 شرکت‌های بزرگ نفتی قصد دارند نسبت به سال گذشته حدود 16 درصد بیشتر در حفاری و تکمیل چاه‌های نفتی در آمریکا در 2019 هزینه کنند، ولی انتظار می رود شرکت های مستقل اکتشافی و تولیدی هزینه هایشان را حدود 11 درصد کاهش دهند . 
مقدار کمتری نفت در هر چاه تولید می‌شود که نرخ رشد تولید را کند کرده است. طبق اطلاعات فدرال،  پیش بینی می شود بهره وری هر چاه در حوزه پرمین 6 درصد در آوریل 2019 نسبت به سال گذشته کاهش یابد . 

خرید آزمایشی نفت آمریکا توسط کره برای جایگزینی واردات از ایرانتولید نفت آمریکا در پایان 2020 کاهشی می‌شود

انتهای پیام/5

R7586/P/S7,80,85/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد

به گزارش خبرنگار مهر مجید درویشی روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری ورامین که با حضور سیدمحمدتقی شاهچراغی رئیس ستاد انتخابات کشور و با موضوع انتخابات برگزار شد، طی سخنانی گفت: گفت :۴ مؤلفه مقام معظم رهبری سرلوحه کار هیأت‌های اجرایی و نظارت انتخابات ۱۱ اسفند در سطح شهرستان ورامین بود که به صورت کامل اجرا شد.

وی افزود: در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی در دشت ورامین ۴۲۰ شعب اخذ رأی با حدود ۱۲ هزار عامل اجرایی نظارتی حضور داشتند که در دور دوم بر اساس ابلاغ وزارت کشور تعداد شعب به ۳۰۷ شعبه کاهش و تعداد عوامل اجرایی نیز کاهش می‌یابد.

رئیس هیأت اجرایی انتخابات ورامین با اشاره به برگزاری جلسات هیأت اجرایی گفت: بیش از ۱۸ جلسه هیأت‌های اجرایی مرکز حوزه انتخابیه ورامین پیشوا قرچک در ایام انتخابات برگزار کرد و برای اولین بار در سطح استان تهران از تمامی ۹۸ نامزد ثبت نام کننده مصاحبه انجام داد که ۴۴ نفر آنها شروع به فرایند رقابت کردند.

وی افزود: برای اولین بار سه جلسه توجیهی برای نامزدها و نمایندگان آنها برگزار شد و این جلسات منتج به تخلفات کمتر در ایام تبلیغات انتخابات شد.

درویشی در پایان گفت: با همان دقت و همت انتخابات ۲۱ اردیبهشت در دشت ورامین برگزار می‌کنیم

کد خبر 6088189

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد
  • کاهش تعداد تخلفات در آزمون سراسری
  • تعداد عوامل اجرائی دور دوم انتخابات در حوزه ورامین کاهش می یابد
  • تلاش برای خودکفایی در تولید کودهای فسفاته با تمرکز بر شیمی و معدن
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت