Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@21:59:23 GMT

خسارات سیل بیش از بودجه دولت است

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۲۹۹۱

رییس کمیسیون برنامه و بودجه ضمن آمادگی مجلس شورای اسلامی برای کمک به دولت جهت حل بحران سیل گفت که خسارات سیل در نقاط مختلف کشور از ظرفیت بودجه دولت بیشتر است و باید نسبت به برداشت از صندوق توسعه ملی اقدام شود. ناطقان: غلامرضا تاجگردون با اشاره به نشست امروز خود با رییس سازمان برنامه و بودجه، اظهار کرد: در پی بازدید رییس مجلس شورای اسلامی و نمایندگان از خسارات وارد شده به مناطق سیل زده و همچنین گفت‌وگوی آقای لاریجانی با رییس جمهور و دیگر مقامات، رییس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون بودجه ماموریت داد که نشستی را با سازمان برنامه و بودجه داشته باشیم تا هر نوع کمکی که لازم است از سوی مجلس شورای اسلامی به دولت انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه «دولت به تنهایی نمی‌تواند نسبت به تامین خسارات سنگین وارد شده اقدام کند»، یادآور شد: قاعدتاً باید کمک‌های دیگری صورت بگیرد. ما در این جلسه گزارشی از خسارات وارد شده دریافت کرده‌ایم و روش‌های کمک به دولت هم بررسی شد. البته هنوز میزان خسارات قطعی نیست، اما آنچه که مسلم است خسارات وارد شده بیش از بودجه سال ۹۸ و مجوزهای داده شده، است.

تاجگردون در ادامه خاطرنشان کرد: من و آقای محبی‌نیا که در نشست با آقای نوبخت حضور داشتیم از سوی مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کردیم که در هفته جاری اقدامات لازم را برای کمک به دولت انجام دهیم. البته خود دولت نیز پیش‌بینی‌هایی را کرده است و به دنبال تنظیم ضروریات مورد نیاز است و هر جا که لازم باشد مجلس شورای اسلامی هم نسبت به ارائه مجوزهای لازم به دولت اقدام خواهد کرد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه، خاطرنشان کرد: خسارات وارد شده در اثر سیل اخیر چند دسته است؛ یکی خسارات وارد شده به دولت و زیر ساخت‌ها و دیگری خسارات به مردم، کشاورزان، دامداران و خانه‌هایی است که آسیب دیده‌اند و نهرها و رودخانه‌هایی که نیاز به لایروبی دارند. ارزیابی از خسارات همچنان در حال‌ بررسی است و ما نیز آمادگی داریم که اگر دولت لایحه فوریتی به مجلس شورای اسلامی بدهد و یا نیاز به مجوزی داشته باشد آن را تصویب کنیم.

وی در خصوص ضرورت برداشت از صندوق توسعه ملی برای تامین خسارات سیل، تاکید کرد: قاعدتاً باید از ظرفیت صندوق توسعه استفاده شود. البته دولت مجوز برداشت ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه را دارد و این یکی از راهکارهای موثر است، چرا که دولت در ابتدای سال نقدینگی لازم را ندارد. همچنین برای برداشت از صندوق توسعه نیازمند اذن مقام معظم رهبری هم هستیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه در پایان تاکید کرد که تحریم‌ها نقشی در ارائه کمک‌های خارجی به سیل زدگان ندارد. منبع: ایسنا برچسب ها: تاجگردون ، خسارات ، سیل ، بودجه دولت

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تاجگردون خسارات سیل بودجه دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۲۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به هماهنگی‌هایی که بین مجلس و هیئت نظارت مجمع تشخیص بر سر موارد اختلافی در لایحه برنامه هفتم وجود دارد، بررسی این لایحه بدون شک پیش از پایان مجلس یازدهم به اتمام خواهد رسید. - اخبار سیاسی -

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه در مجلس گفت: در نشست علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی برخی ایرادات شورای نگهبان به مصوبه مجلس در رابطه با لایحه برنامه هفتم مورد بررسی قرار گرفت. 

کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود

 

وی افزود: در همین رابطه اکثر ایرادات شورای نگهبان به این مصوبه مرتفع شد اما در عین حال نمایندگان بر روی برخی مصوبات خود نیز اصرار کردند که با این اوصاف این بخش از مواد برنامه هفتم برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال خواهد شد. 

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در روزهای پایانی مجلس یازدهم قرار داریم، آیا اتمام بررسی لایحه برنامه هفتم در مجلس فعلی میسر خواهد بود، گفت: با توجه به اینکه پیش از این مجلس و هیئت نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام در رابطه با مواد اختلافی با شورای نگهبان هماهنگی‌هایی را با هم داشته‌اند، بدون شک در جلسات باقی مانده از مجلس یازدهم، کار بررسی برنامه هفتم توسعه نیز به پایان خواهد رسید و این قانون برای اجرا به دولت ابلاغ می‌شود. 

به گزارش تسنیم، لایحه برنامه هفتم توسعه 5 ساله کشور با تاخیری دو ساله در تاریخ 28 خرداد سال 1402 توسط رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شد که بلافاصله مجلس آن را به دلیل ناقص‌بودن به دولت، بازگرداند و بعد از دو ماه دولت مجددا این لایحه را با اصلاحاتی به مجلس فرستاد و مجلس با وجود درگیر بودن نمایندگان با انتخابات اسفندماه، اواسط آذرماه آن را تصویب و برای نهایی‌شدن به شورای نگهبان ارسال کرد.

شورای نگهبان نیز اواخر دی‌ماه این لایحه را برای رفع ایرادات آن به مجلس برگرداند. در ادامه با توجه در اولویت‌ بودن بررسی و تصویب سند بودجه 1403 در مجلس، روند اصلاح و رفع ایرادات شورای نگهبان در مجلس به تاخیر افتاد و باعث شد که بررسی و تصویب بودجه 1403 بدون تصویب سند بالادستی آن یعنی برنامه هفتم توسعه، انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • نظر شورای نگهبان درباره آخرین مصوبات مجلس و اساسنامه‌های دولت + جزئیات
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟
  • برنامه هفتم پیش از پایان مجلس یازدهم به دولت ابلاغ می‌شود
  • ایرادات شورای نگهبان به جداول بودجه چه زمانی بررسی می‌شود؟
  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • آمار داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آخرین وضعیت تقسیم استان‌های کرمان و تهران از زبان معاون پارلمانی رییس جمهور
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران