Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@09:55:51 GMT

تساوی احتمالی دو رقیب اصلی در انتخابات اسرائیل

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۲۹۹۴

در تازه‌ترین نظرسنجی منتشر شده درباره نتیجه احتمالی انتخابات رژیم صهیونیستی، حزب «لیکود» و ائتلاف «آبی‌سفید» حائز کرسی‌های مساوی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتخابات پارلمانی در فلسطین اشغالی قرار است سه‌شنبه هفته جاری (نه آوریل / ۲۰ فروردین) برگزار شود؛ در این انتخابات حدود ۴۰ لیست از احزاب مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی هر چهار سال یک‌بار برگزار می‌شود و در پایان آن، حزب یا ائتلافی که بیشترین آراء را به دست آورد، نخست‌وزیر آینده را معرفی می‌کند.

تعداد کرسی‌های کنست ۱۲۰ عدد است و رقابت اصلی کنونی میان حزب حاکم «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» و ائتلاف «آبی سفید» به ریاست «بنی گانتز» رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی است.

آخرین نظرسنجی که کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی جمعه شب (دیشب) منتشر کرد، حاکی از آن است که دو جریان رقیب اصلی در این انتخابات یعنی حزب لیکود و ائتلاف آبی‌سفید مساوی خواهند بود و هر کدام ۲۸ کرسی به دست خواهند آورد.

این آخرین نظرسنجی است که به رسانه‌ها اجازه منتشر کردن نتایج آن تا پایان رأی‌گیری انتخابات در ساعت ۲۲:۰۰ (به وقت محلی) روز سه‌شنبه داده شده است.

بنا به این گزارش، کرسی‌های احتمالی که دیگر احزاب کسب خواهند کرد به ترتیب فوق است: حزب کار ۱۰ کرسی. ائتلاف راستگرایان هفت کرسی. «جبهه تغییر عربی (الجبهة العربیة للتغییر)، زیهوت، یهدوت هتوراه» و «راستگرایان جدید» (الیمین الجدید) هر کدام شش کرسی. «شاس و مرتز» هر کدام پنج کرسی. «کولانو، اسرائیل بیتنا (اسرائیل خانه ماست) و ائتلاف «الموحده و تجمع» هر کدام چهار کرسی.

در این نظرسنجی از افرادشرکت‌کننده پرسیده شده از نظر آنها چه کسی برای نخست‌وزیری بهتر است و ۴۶ درصد آنها به نتانیاهو و ۳۷ درصد آنها به گانتز رأی داده‌اند.

منبع: رسا

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله اسرائیل به حومه دمشق

آفتاب‌‌نیوز :

شامگاه پنجشنبه منابع رسانه‌ای خبر دادند صدای چند انفجار در حومه دمشق شنیده شده است.

در همین راستا، منابع رسانه‌ای غیر رسمی سوری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی حمله هوایی را به منطقه «نجها» در جنوب دمشق و همچنین شهر «القنیطره» انجام داده است.

ساعتی بعد، یک منبع در وزارت دفاع سوریه به خبرگزاری سانا اعلام کرد در پی حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق، هشت نظامی مجروح شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • حمله اسرائیل به حومه دمشق
  • پیام عربستان به اسرائیل درباره حمله احتمالی به رفح
  • شکست ائتلاف ضدایرانی
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • تبلیغات نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه کرمانشاه از فردا آغاز می‌شود
  • رقابت ۱۲ نفر برای ۶ کرسی دیگر مجلس در آذربایجان شرقی
  • طوفان الاقصی| حمله هوایی ائتلاف آمریکایی- انگلیسی به یمن
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس
  • ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان / کدام بازیکنان غایب هستند؟