Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی گفت: نبود ابنیه فنی و گذر دادن راههای روستایی استان از بستر رودخانه ها، این حوزه را به شدت آسیب پذیر کرده است.

به گزارش ایرنا محمدعلی شجاعی روز شنبه در نشست شورای اداری استان اظهار داشت: اگر وضعیت راهها بسامان بود، نباید بارندگی 2 هفته گذشته، چنین برای استان خسارت بار می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اکنون کمتر از 50 درصد از راههای روستایی خراسان شمالی
آسفالته است و بارندگی و سیلاب های نیمه نخست فروردین چهار هزار و 377 میلیارد ریال به این حوزه خسارت وارد کرد.

* عذرخواهی استاندار از مردم بابت کاستی ها
استاندار خراسان شمالی با قدردانی از زحمات فرمانداران و دستگاه های اجرایی درگیر با بحران سیل، گفت: سیل گرفتاری هایی داشت و برخی مناطق استان در این حادثه دچار مشکل شدند که بابت کاستی ها از مردم عذرخواهی می کنم.
شجاعی با تاکید بر ضرورت درس گرفتن از بحران ها، افزود: تاوان اصلی بلایا را مردم می دهند و مدیران باید عبرت و تجربه بیندوزند تا در حوادث مشابه، بار خسارات کاهش یابد.

* خسارت سیل در هیاهوی دیگر استانها گم نشود
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: دستگاه های اجرایی استان باید میزان خسارات سیل را به وزارتخانه مربوطه ارسال کنند تا در هیاهوی دیگر استانهای خسارت دیده گم نشود.
شجاعی اظهار داشت: برای جبران خسارات سیل در استان، یک ردیف اعتباری منظور شده و اعتباراتی نیز تعلق گرفته که این روند ادامه خواهد داشت.
وی از تعلل دستگاههای استان در خصوص اعلام خسارات حوزه خدمتی خود به دستگاه های کشوری انتقاد کرد و افزود: تاکنون تنها سازمان جهاد کشاورزی، عشایر، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن، میزان خسارات حوزه کاری خود را به وزیران و وزارتخانه های مربوط ارسال کرده و رونوشت آنرا نیز به استانداری داده اند.
استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: اگر دستگاه ها در این خصوص کوتاهی کنند، عملا اعتباری به آنان اختصاص نخواهد یافت و استان از این بابت متضرر می شود.

* اعتبارات، تجمیعی هزینه شود
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی به حوزه جبران خسارات سیل باید به صورت تجمیعی هزینه شود، گفت: اعتبارات باید برنامه ریزی و با مدیریت هزینه شده و ریز ریز نشود.
شجاعی افزود: بخش زیادی از منازل تخریب شده بر اثر سیل اخیر خشت و گلی بود، که ضرورت دارد برای بازسازی مسکن این روستاییان اقدام شود.
وی گفت: بهسازی راه های روستایی، جایگاه های نگهداری دام و واحدهای مسکونی روستایی از اولویت های کنونی استان است تا با کوچکترین بارندگی، استان دچار خسارت نشود.
وی بر انسجام مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: تنها با هم افزایی ها ضعف ها پوشیده می شود.

* رسانه ها باید حمایت شوند
استاندار خراسان شمالی از دستگاه های اجرایی استان خواست تا نشریات و رسانه های استان را حمایت کنند و گفت: این امر با توجه به اینکه استان ما در رده آخر کشور است، ضروری است.
شجاعی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی، اظهار داشت: شرایط رشد و توسعه استان باید فراهم شود و بهترین راه آن به میدان آوردن بخش خصوصی است که اکنون فعالیت چندانی ندارد.

* ورزشگاه 15 هزار نفری واگذار شود
استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه مدیریت ورزشگاه 15 هزار نفری استان باید واگذار شود، گفت: با وجود هزینه صدها میلیارد ریال برای این مجموعه، این فضا بلااستفاده مانده است.
شجاعی از اداره کل ورزش و جوانان خواست تا مقدمات واگذاری این مجموعه را برای مدیریت صحیح آن، فراهم آورد.

* مدیران به انتخابات کاری نداشته باشند
استاندار خراسان شمالی، مدیران را از ورود به بحث انتخابات برحذر داشت و گفت: انتخابات را به مردم واگذار کرده و خود را درگیر این امر نکنید زیرا باید با جدیت دنبال کارهای اجرایی باشید.
شجاعی وضعیت بازار استان را آشفته خواند و گفت: پریشانی بازار نشان دهنده ضعف مدیریت ماست که در خصوص تنظیم بازار ضعیفیم و مسلط عمل نکرده ایم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز به برگزاری جشنواره تولیدات مراکز صدا و سیمای استانها در نیمه دوم مرداد امسال اشاره کرد و گفت: در این خصوص ستاد اجرایی تشکیل می شود و مدیران باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.
امام جمعه بجنورد نیز در این نشست بر مدیریت بحران تاکید کرد و گفت: باید از بحران ها و خسارات تجربه کسب کرده و کاستی ها را به حداقل برسانیم.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی بر مدیریت جهادی تاکید کرد و گفت: در همه حوزه ها باید حق جهادی بودن ادا شود و مدیریت، اجرا، پیشنهاد و حتی انتقادها باید جهادی باشد.
بارندگی های نوروز امسال و جاری شدن سیلاب همه پهنه خراسان شمالی را درگیر کرد و به حوزه های مختلف راه، مسکن، کشاورزی و زیربنایی استان خسارات زیادی وارد آورد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی هفته گذشته میزان خسارات سیلاب در این استان را 6 هزار و 900 میلیارد ریال عنوان کرده بود که به گفته وی این رقم هنوز نهایی نشده است.
3007/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شوراي اداري بحران خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به خسارت‌هایی که طوفان و بارش شدید به شبکه وارد کرده است، گفت: شبکه برق فوق توزیع و انتقال خوزستان در پایداری کامل است.

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی از چند روز قبل، نیروهای فنی و عملیاتی در آمادگی کامل بودند تا در صورت وقوع شرایط جوی نامساعد، شبکه را مدیریت و پایداری آن را حفظ کنند.

وی با اشاره به حفظ پایداری شبکه برق با تدابیر اندیشیده شده است، ادامه داد: به‌دلیل وقوع بارش‌های شدید و تندباد خسارت‌هایی به شبکه خطوط در آبادان و شادگان وارد شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، بیان کرد: با مانور روی شبکه و جابه‌جایی بار در نقاط آسیب‌دیده و همکاری و همگرایی شرکت توزیع نیروی برق خوزستان، شرایط بحرانی مدیریت شد و شبکه در پایداری کامل است.

اسدی با اشاره به تشکیل ستاد مدیریت بحران شرکت و بازدید میدانی از محل آسیب‌های واردشده به شبکه خطوط، اظهار کرد: با بسیج همه امکانات در تلاشیم تا در کمترین زمان ممکن، آسیب‌های ممکن را برطرف کنیم و شبکه را به حالت عادی برگردانیم.

براساس اعلام این شرکت، پس از وقوع طوفان و باران شدید در روز جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه با اعلام دیسپاچینگ و کنترل شبکه مبنی بر وقوع حادثه، مدیرعامل و اعضای ستاد مدیریت بحران در محل‌های حادثه حاضر شدند و پس از بررسی‌ فنی خسارت‌های وارده، تدابیر لازم را اتخاذ کردند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسؤولیت تامین و انتقال برق در دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را برعهده دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • ‍ نشست ستاد بحران ایلام برای روستای سیل‌زده «تختان» دهلران‌
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است
  • (تصاویر) تشییع پیکر عیسی قلی‌پور، آخرین بخشی خراسان شمالی
  • باز باران، با طراوت بهاری
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • شبکه برق خوزستان پایدار است / خسارت‌هایی به شبکه آبادان و شادگان وارد شد
  • خسارات سیل به جاده هاوتردد سخت مردم چابهار
  • ۱۲۶۰ زائر از خراسان شمالی به حج تمتع اعزام می‌شوند