Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به مباحث مهم مطرح شده در دیدار با نخست‌وزیر عراق اشاره کرد و گفت: یکی از مباحث مهم امروز ما، تأکید بر تسریع در اجرایی شدن همه توافقاتی بود که بین دو کشور در سفر من به بغداد، حاصل شده بود.

رئیس‌جمهور رایگان شدن ویزای دو کشور را اولین توافق دو کشور که اجرایی و عملیاتی شده است، نام برد و گفت:‌ با رایگان شدن ویزای دو کشور امیدواریم روابط دو ملت و دو کشور روز به روز بهتر و دو ملت به یکدیگر نزدیک‌تر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی همچنین توافق برای لایروبی اروندرود را دیگر توافق مهم دو کشور در سفر اخیر خود به عراق عنوان کرد و گفت: این موضوع امروز هم در گفت‌وگوها مورد تأکید دو طرف بود و امیدوارم تا پایان ماه مبارک رمضان، مسایل فنی این توافق حل شده و بعد از پایان رمضان شاهد آغاز عملیات لایروبی اروندرود باشیم.

رئیس‌جمهور اتصال راه‌آهن دو کشور را از دیگر توافقات مهم ایران و عراق برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم اتصال راه‌آهن ایران و عراق در آینده در مسیرهای مختلف رخ دهد، اما فعلاً اتصال راه‌آهن شلمچه به بصره مورد تأکید دو طرف است که امیدواریم عملیات فنی و توافق‌های فنی آن انجام و بعد از ماه مبارک رمضان شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

روحانی همچنین به موضوع صادرات برق و اتصال شبکه برق و گاز ایران به عراق و همچنین اتصال شبکه نفت در آینده اشاره کرد و گفت: ما برای برقراری این اتصالات آماده‌ایم و معتقدیم که این موضوع نه تنها برای دو کشور بلکه برای سایر کشورهای منطقه در آینده نیز می‌تواند تسری پیدا کند.

رئیس‌جمهور افزود: در روابط پولی، مالی و بانکی دو کشور در ماه‌های گذشته قدم‌های خوبی برداشته شده است و امیدواریم در سفر رئیس بانک مرکزی ایران به بغداد شاهد تکمیل این روابط و توسعه روابط بانکی و مالی دو کشور باشیم.

روحانی روابط تجاری ایران و عراق را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: برنامه ما برای آینده دستیابی به حجم تجارت 20 میلیارد دلاری بین دو کشور است که امیدواریم در ماه‌های آینده به این نقطه برسیم.

رئیس‌جمهور همچنین به توافق دو کشور برای تأسیس شهرک‌های صنعتی مشترک در مرزهای دو کشور اشاره کرد و گفت:‌ امروز توافق شد که یک شهرک در منطقه جنوب و یک شهرک در منطقه غرب و اقلیم در دستور کار قرار گیرد.

روحانی همچنین به موضوع استاندارد برای کالاهای دو طرف از جمله دارو و تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: این موضوع مورد تأکید ما بود و امیدواریم شرکت‌های دو طرف که مسئول استاندارد هستند در این زمینه به توافق‌های لازم دست یابند.

ادامه دارد...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: حجت الاسلام حسن روحانی عراق عادل عبدالمهدی لایروبی اروندرود روابط اقتصادی ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، آسمان عراق، عمدتا در استان های میانی و جنوبی، تحت تاثیر موج «آفریقایی» توفان گرد و غبار، به رنگ نارنجی درآمد. این اولین بار است که در عراق از موج آفریقایی، به عنوان یک پدیده جوی نام برده می شود.

تاکنون استان های بغداد، بابل، نجف، کربلا و الانبار شدیدترین وضعیت را در مواجهه با توفان گرد و غبار موسوم به موج آفریقایی داشته اند.

فرودگاه های بین المللی بغداد و نجف اشرف هم اعلام کردند پروازها را تا پایان توفان به علت محدودیت دید افقی متوقف کرده اند.

از برخی مناطق عراق هم وقوع چند تصادف رانندگی به دلیل محدودیت دید گزارش شده است.

منابع بیمارستانی از بستری شدن دهها شهروند در بیمارستان های بغداد پایتخت عراق به دلیل عوارض ناشی از تنگی نفس و مشکلات تنفسی بر اثر استنشاق ریزگردها خبر دادند.

وزارت بهداشت عراق نیز وضعیت فوق العاده اعلام کرده است و منابع عراقی می گویند پرسنل بیمارستان ها برای خدمات دهی اورژانسی و موثرتر به بیماران تنفسی به حالت آماده باش درآمده اند.

دید افقی در بغداد پایتخت عراق به کمتر از ۵۰۰ متر رسیده است.

کد خبر 848352 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم طوفان حوادث جهان عراق

دیگر خبرها

  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • آسمان عراق نارنجی شد | ویدئو
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است