Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-02@18:27:18 GMT

نماینده اهواز: از «گل و بلبل» خبری نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۳۵۴۸

نماینده اهواز: از «گل و بلبل» خبری نیست

به گزارش جهان نيوز، علی ساری نماینده مردم اهواز با اشاره به خطر سیل دوباره در استان خوزستان، گفت: شرایط اهواز را باید با توجه به سه مسیر کرخه، دز و خروجی سد گتوند بررسی کرد، دبی آب کرخه کماکان بالاست و به دلیل افزایش حجم آب خروجی سد، حرکت مسیر آب از ۳.۶ کیلومتر بر ساعت گذر کرده است، به همین دلیل حوزه کرخه و بخش حمیدیه در خطر بوده و تعداد زیادی از روستا‌ها توسط فرمانداری در حال تخلیه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: کمبود ماشین آلات جهت تحکیم سیل بند‌ها مشکل اصلی مردم خوزستان است، بیش از ۵۰ درصد کمبود در امکانات هلال احمر استان همچون چادر، خوراک، پوشاک، پتو و آب خوراکی از دیگر مشکلات این منطقه است.

ساری با اشاره به روستا‌هایی که زیر آب رفته اند، تصریح کرد: مردم مستقر در اردوگاه منطقه الهایی، روستا‌های زیر آب رفته منطقه بامدژ و دیگر مناطق از نبود امکانات رنج می‌برند، بیش از ۴۰۰ روستا در اهواز و حمیدیه در شرایط بحرانی هستند. ستاد مدیریت بحران کشور باید توزیع امکانات در کشور را مدیریت کند.

نماینده مردم اهواز در ادامه تصریح کرد: گسیل آب کرخه به سمت تالاب هورالعظیم همچنان امکانپذیر است، مسئولان نباید آب را به زمین‌های مردم هدایت کنند، فضا‌های خالی مناسبی جهت هدایت آب وجود دارد که می‌توان در آن‌ها سیل بند نیز احداث کرد، اما مسئولان در اتاق‌های خود نشسته اند و دیواری کوتاه‌تر از دیوار مردم پیدا نکرده‌اند.
ساری با اشاره به سیل منطقه اسماعیلیه تاکید کرد: سیل بند این منطقه شکسته است و آب وارد زمین‌های کشاورزی که تنها راه درآمد مردم است، می‌شود، متاسفانه مردم تا سال آینده هیچ منبع درآمدی ندارند.

نماینده مردم اهواز با اشاره به غفلت وزارت نیرو گفت: مسیل بحره می‌توانست سوپاپ اطمینان خوبی برای کارون باشد، اما وزارت نیرو نتوانست ارتباط بین مسیل بحره و تالاب شادگان را برقرار کند؛ اگر اقدامات لازم قبل از بهمن ماه نسبت به تخلیه سدها، لایروبی رودخانه‌ها و مسیر‌های ارتباطی بین رود‌ها و تالاب‌ها انجام می‌شد، شاهد خسارات فراوان این سیل‌ها نبودیم.

وی افزود: دولتی‌ها در جلسات خود اعلام می‌کنند همه چیز گل و بلبل است، اما در واقعیت اینگونه نیست، صدا و سیما باید این کاستی‌ها و مشکلات مردم را اطلاع رسانی کند، دولت باید پاسخگو مسائل پیش آمده برای مردم باشد.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۳۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس

به گزارش آخرین‌نیوز به نقل از فارس؛ کپر جودکی روستایی که لک‌لک‌های عاشق آن را به منطقه ویژه گردشگری تبدیل کردند، لک‌لک‌ها در همه فصول سال در روستا حضور دارند و هیچگاه روستا را ترک نمی‌کنند.

کپرجودکی، روستایی در شهرستان بروجرد و در استان لرستان است، این روستا در دهستان همت‌آباد در بخش مرکزی این شهرستان قرار دارد، روستای کپر جودکی با تالاب بیشه دالان بروجرد همسایه است و این همسایگی باعث شده لک‌لک‌ها عاشق روستا و مردم خوب آن شوند.

مردم روستای کپر‌جودکی و ریش‌سفیدان، حضور لک‌لک‌ها را بیش از ۶۰ سال در روستا تایید می‌کنند، آنان لک‌لک‌ها را مایه برکت و آرامش و رونق برای روستا می‌دانند و مزاحمتی برای آنان ایجاد نمی‌کنند.

مردم روستا به خلق و خوی زندگی لک‌لک‌ها آشنا هستند و بسیاری از رفتارهای آنان را متوجه می‌شوند، مثلا پیرمرد روستایی می‌گفت: هنگامی که منقارشان را به هم زده و صدایی از آن درمی‌آورند، در حال ارتباط و صدا کردن جفت‌شان هستند.

اداره برق شهرستان بروجرد نیز سالهای گذشته در اقدامی جالب خطر برق گرفتگی را از لک‌لک‌ها دور کرد و با ایمن سازی تیرهای برق امنیت جانی لک‌لک‌ها را تضمین نمود.

شورای روستا نیز با همکاری خیرین و طبیعت‌دوستان در بالای تیرهای چراغ برق روستا صفحه‌های فلزی نصب کرد تا لک‌لک‌ها به راحتی بتوانند بر روی آن لانه سازی کنند.

در بهار که فصل تخم‌گذاری پرندگان است، لک‌لک‌های عاشق روستای کپرجودکی نیز در آشیانه‌های خود تخمگذاری کرده و جوجه لک‌لک‌های عاشق بسیاری را به دنیا می‌آورند.

خلاصه اینکه در این روزهای بهاری که سرسبزی و طراوت از دشت و کوه و جنگل می‌طراوت، روستای کپر‌جودکی منطقه گردشگری زیبایی است که لک‌لک‌ها میزبان گردشگران هستند، مردم روستا نیز با چهره‌ای گشاده و صمیمیتی وصف ناپذیر از گردشگران و طبیعت دوستان استقبال می‌کنند.

خلاصه اینکه لک‌لک‌ها با حضورشان در روستای کپر‌جودکی گردشگران و طبیعت‌گردان بسیاری از سراسر ایران را عاشق روستا کردند و باعث شناخته شدن آن در پهنه گردشکری ایران شدند.

دیگر خبرها

  • خانه های امامزاده ابراهیم شفت ایمن سازی می شود
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در خوزستان
  • حمله مسلحانه به خودروی پزشکان در کرخه
  • روند اجرایی پروژه‌های عمرانی استان خوزستان باید تسریع شود
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم بابک زنجانی چرا نقض شد؟
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است
  • اولین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/ حکم جدید بابک زنجانی چیست؟