Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نوروز و زمانی که بسیاری از مسئولان و کارمندان دولتی در تعطیلات به سر می‌برند و در زمانی که کشور درگیر بلایای طبیعی بود، گرانی‌ها بار دیگر روند صعودی به خود گرفت به طوری که قیمت پیاز از ۱۳ هزار تومان هم فرا‌تر رفت و قیمت گوشت به بیش از ۱۲۰ هزار تومان رسیدبرریه است.

به گزارش «تابناک»؛ این وضعیت باعث اعتراض نمایندگان مجلس شده است، به گونه ای که برخی از آن‌ها با عصبانیت از دولت خواستار برکناری کامل کابینه شده اند و برخی نیز تهدید کرده اند در صورت ادامه این روند، باید در انتظار برخورد شدید از سوی مجلسیان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن نوروزی در گفت وگو با تابناک در خصوص این موضوع اظهار داشت: اوضاع اقتصادی در کشور، روز‌های بسیار سختی را می‌گذراند؛ پیاز به کیلویی ۱۳ هزار تومان، گوشت در روستا‌ها حدود ۸۰ هزار تومان و در شهر‌ها نیز به ۱۲۰ هزار تومان رسیده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: متأسفانه گرانی‌ها وجود دارد و به نظر می‌رسد گرانی‌های اخیر مانند موضوع دلار ساختگی و مجازی است؛ به این معنا که دولت کم کاری‌های زیادی دارد، وزارت جهاد به وظیفه خود عمل نمی‌کند و صادرات محصولات کشاورزی باعث آشفتگی بازار شده است.

این نماینده مجلس گفت: در گاوداری‌ها کشتار به حد اعلای خود رسیده است، گله گله گوسفندان، زنده قاچاق و یا از مبادی رسمی صادر می‌شوند. وزارت صنعت و معدن باید در مجلس توضیح دهد، این وزارت خانه نیاز به احیای دوباره دارد و می‌تواند به وسیله اداره بازرگانی، تعزیرات حکومتی و اصناف بازار را کنترل کنند.

بازار‌های ایران به دست دلالان افتاده و این‌ها هر طور بخواهند اقتصاد را کنترل می‌کنند. دولت سالانه بالغ بر ۱۵۰ هزار میلارد تومان، معال ۱۴ میلارد دلار برای واردات کالا‌های اساسی در اختیار دارد، اما معلوم نیست این پول‌ها کجا می‌رود و چگونه هزینه می‌شود!

این نماینده مجلس همچنین یادآور شد: دولت نیاز به بازسازی دارد، روحانی باید دولت را برکنار و وزرای جدید معرفی کند. دولتی که میانگین سنی آن بین ۴۰ تا ۴۵ سال باشد، باید مانند دوره دوم خاتمی عمل کند و دست از سیاسی کاری بردارد و نیرو‌های حزبی را کنار بگذارد.

باید از نیرو‌های پر توان که در درون جامعه هستند، استفاده شود. افراد بسیاری داریم که در عین جوانی پرتلاش، عالم و کاردان هستند که می‌شود با آن‌ها از این اوضاع عبور کرد. به نظر من در رأی همه امور باید ابتدا وزیر نفت و وزیر جهاد برکنار شوند.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: مجلس تا حدی اختیار دارد تا نظارت خود را انجام دهد. ما وزیر راه، وزیر کار، و چند وزیر دیگر را استیضاح کردیم و پیام خود را به رئیس جمهور داده ایم، اما رئیس جمهور ارتباط خود با نماینده‌ها را قطع کرده است. وزرا نباید تنها به دنبال نمایندگان لیست امید باشند، همه نماینده هستند. متأسفانه دولت خود را در سال دوم حزبی کرده و در محصور لیست امید است و این مشکلات را برای خود ایجاد کرده است. ما هیچ وقت نمی‌خواستیم یک روحانی و هم لباس ما در کار خود شکست بخورد؛ اما متأسفانه روحانی با دست خود، خود را شکست داده است.

وی در پایان افزود: گیرم ما معاون اول را عوض کردیم؛ معاون اول را چه کنیم، یا ما اگر وزیر نفت را عوض کنیم، مشاوان روحانی را چه کنیم؛ با آشنا چه کار می‌شود کرد؟ به هر حال خود روحانی باید تنش را از جامعه کم کنند. از این حزب بازی‌های اصولگرایی و اصلاح طلبی چیزی به درد نخواهد خورد و روحانی باید به مردم رجوع کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: روحانی اصلاحات وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۲۰ مرتبط با بودجه طرح‌ها و پروژه‌های مختلف با ۱۲۴ رأی موافق، ۵۴ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حاجی بابایی: کمیسیون تلفیق جدول مرتبط اجرایی شدن طرح‌ها و پروژه‌ها را احیا کرد

بنابراین گزارش، در ابتدا حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق در رابطه با جدول شماره ۲۰ گفت: اگرچه این جدول در بودجه ۱۴۰۳ حذف شده بود، اما ما آن را به لایحه بازگرداندیم چرا که جدول فوق جایگاهی برای وارد کردن هر پروژه‌ای است که امکان اجرایی شدن دارد.

وی افزود: وقتی که یک پروژه‌ای ۵ سال به نام یک شهرستان در جدول شماره ۲۰ قرار گرفته است اکنون مردم با حذف آن چه فکری خواهند کرد؟ و با حذف این جدول چه بلایی بر سر پروژه‌ها و طرح‌های شهر‌ها و روستا‌ها خواهد آمد؟ بنابراین آبروی مجلس و نمایندگان خواهد رفت چرا که منجر به کأن لم یکن تمام پروژه‌های واجد شرایط خواهد شد.

سلیمی: جدول شماره ۲۰ سرابی است که می‌خواهد صرفا دل نمایندگان را خوش کند

بنابراین گزارش، علیرضا سلیمی در مخالفت با جدول شماره ۲۰ گفت: معتقدم این جدول سرابی است که به نمایندگان نشان داده می‌شود تا دلشان به اجرای یکسری پروژه‌ها خوش شود، اما امروز با توجه به تدوین برنامه هفتم دیگر این جدول جایگاهی ندارد و یک سراب و وعده توخالی بیش نیست.

وی افزود: چندین هزار پروژه بر زمین مانده از همین جدول شماره ۲۰ نشأت می‌گیرد و با اصول ۵۲ و ۵۳ قانون اساسی مغایرت دارد چرا که باید مشخص شود که چه میزان عددی مشخصا به چه پروژه‌ای تعلق می‌گیرد نه آن که هر کسی که زور بیشتری داشت از این اعداد بردارد.

میرتاج‌الدینی: با حمایت از جدول مرتبط با اجرای پروژه‌ها قدم محکمی در راستای رونق کشور برداشته می‌شود

در ادامه، محمدرضا میرتاج‌الدینی در موافقت با جدول فوق گفت: ترانزیت شرق به غرب نمونه اقداماتی است که توسط جدول شماره ۲۰ به سرانجام خواهد رسید بنابراین این جدول مسیری آینده را روشن می‌کند، در واقع اگر ترانزیت شرق به غرب انجام شود درآمد آن کمتر از نفت برای کشور نخواهد بود لذا باید با حمایت از جدول قدم محکمی در راستای رونق کشور برداریم.

نماینده دولت: جدول شماره ۲۰ فقط گسترش انتظارات، عدم پاسخگویی و کاهش توانایی دولت در انجام پروژه‌ها را به دنبال خواهد داشت

همچنین نماینده دولت در مخالفت با جدول مذکور گفت: با توجه به اینکه اعتبارات لازم برای بسیاری از طرح‌ها که در جدول شماره ۲۰ گنجانده شده‌اند، وجود ندارد، این جدول فقط گسترش انتظارات، عدم پاسخگویی و کاهش توانایی دولت در انجام پروژه‌ها را به دنبال خواهد داشت و نتیجه دیگری از آن حاصل نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • فرجام نماینده‌ای که «نخست‌وزیر» شد
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟