Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@07:46:09 GMT

قطع آب 161 روستای خوزستان بر اثر سیل

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۴۴۷۰

قطع آب 161 روستای خوزستان بر اثر سیل

به گزارش گروه اجتماعی برنا ؛ عادل حرباوی  اظهار کرد: پس از بارندگی‌ها و سیلاب‌های بوجود آمده تعداد 92 واحد تاسیسات آبرسانی روستایی در سطح استان خوزستان از مدار خارج و تعداد 1081 روستا با جمعیتی بیش از320 هزار نفر دچار کمبود و یا قطعی آب شدند.

حرباوی ادامه داد: با وجود تلاش‌های شبانه‌روزی انجام شده در ایام تعطیلات نوروز تا کنون توسط کارکنان شرکت آب و فاضلاب روستایی خوزستان شرایط سیلابی و خسارات وارد شده به گونه‌ای است که آب 161 روستا با جمعیتی بالغ بر 63 هزار نفر همچنان قطع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به مشکل قطعی موقت آب این روستاها، مجموعه آبفا روستایی خوزستان اقدام به توزیع آب مورد نیاز مردم روستاها از طریق تانکر سیار و آب‌های بسته‌بندی کرد.

سرپرست شرکت آبفا روستایی استان خوزستان تصریح کرد: هم اکنون روستاهای 8 شهرستان شوشتر، شوش، اهواز، باوی، اندیمشک، شادگان، بهبهان و هویزه بیش از سایر شهرستان‌های خوزستان تحت تاثیر خسارت و قطعی آب قرار دارند.

حرباوی عنوان کرد: مجموع خسارات وارد شده به تاسیسات آبرسانی روستایی در سطح استان خوزستان تا کنون حدود 800 میلیارد ریال بوده است.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی استان خوزستان با اشاره به اینکه خسارات وارد شده با تامین اعتبار مورد نیاز قابل حل خواهند بود، گفت: تصفیه‌خانه‌ها، ابنیه، تابلو برق، خطوط انتقال، شبکه توزیع آب، اتاق پمپاژ، الکتروموتورهای پمپاژ آب خام، ترانس‌های برق و اسکله‌های آب خام از جمله واحدها و تاسیسات خسارت دیده این شرکت در سطح استان هستند.

وی با اشاره به نیازهای شرکت آبفا روستایی برای آبرسانی به روستاهای در معرض بحران به ایسنا گفت: تهیه 300 مخزن ذخیره 5 هزار لیتری برای استقرار در سطح روستاهای فاقد آب و کمپ‌های استقرار سیل زدگان، تهیه 60 دستگاه تانکر سیار برای آبرسانی به روستاها، تهیه و کارگزاری 15 کیلومتر لوله فلزی، تهیه و کارگزاری پمپ کف کش دیزلی، تهیه 10 فروند قایق، تهیه 20 تن پرکلرین، تهیه 20 تن پلی آلمینیوم کلراید و تهیه و توزیع 500 هزار آب بسته‌بندی میان اهالی روستایی از جمله مهمترین اقدامات آبفا روستایی در بحران بوجود آمده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان خوزستان ایام تعطیلات نوروز برق سیل شرکت آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۴۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرهنگ و ارشاد بوشهر، سید محمد هاشمی در آئین اختتامیه ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی در بوشهر گفت: ششمین جشنواره روستایی عشایری رضوی بوشهر از یک عمق و پیشرفت هنری برخوردار بود و از این جهت از داوران و دست‌اندرکاران جشنواره تشکر می‌کنیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم این جشنواره در سال بعد مردمی‌تر و از نظر گستره جغرافیایی در ابعاد وسیع‌تری اجرا شود.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: استقبال و حضور پرشور مردم نشان از الطاف و دلدادگی مردم به ساحت شمس الشموس حضرت رضا (ع) می‌باشد و تلاش می‌کنیم این رویداد ملی را در هشت روستا از سراسر کشور برگزار کنیم.

هاشمی تصریح کرد: این جشنواره در پنج دوره قبل در روستای کردر رضوی از میناب هرمزگان برگزار شد و امسال علاوه بر آن اجرا در هرمزگان، مردم پرشور و میهمان نواز روستای سرکره دشتستان میزبان این رویداد ملی هستند.

وی در خصوص جشنواره بین المللی امام رضا (ع) گفت: جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، جشنواره‌ای مبارک و ایمانی است که بیست و یکمین دوره را طی می‌کند و در رشته‌های متعدد فعالیت دارد. در دوره بیست و یکم این جشنواره نه تنها به‌صورت معمول برگزار شد بلکه هم از جهت مردمی بودن و هم از جهت توسعه کار و هم از جهت عمق فنی و کارشناسی بسیار رشد کرده است و جوانه‌های دیگری هم زده است از جمله جشنواره بین المللی فیلم دینی رضوان که اختتامیه آن در آبان برگزار خواهد شد.

ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری آسمان هشتم با حضور پرشور مردم و مسئولان کشوری و استان در روستای سرکره دشتستان با معرفی برترین به کار خود پایان داد.

کد خبر 6095562

دیگر خبرها

  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره
  • ۶ روستای دشتستان میزبان جشنواره ملی رضوی + تصویر
  • جشنواره روستایی عشایری آسمان هشتم در بوشهر دارای عمق و پیشرفت بود
  • ششمین جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز جشنواره ملی روستایی عشایری رضوی در بوشهر + تصویر
  • آسفالت ۶۰ کیلومتر از محور روستای جوزستان به معدن
  • روستایی در مریوان که میزبان لک لک های مهاجر است + فیلم و تصاویر
  • (ویدیو) فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی
  • آبرسانی بسیج سازندگی به ۵۰۸ روستای استان اردبیل + فیلم
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به جشنواره روستایی رضوی