Web Analytics Made Easy - Statcounter

تلاش برای عمومی کردن فرهنگ احیای شب نیمه شعبان با همکاری مساجد، آماده سازی پارکینگ ۲۰۰ هکتاری در جمکران ویژه نیمه شعبان و برگزاری جشن های نیمه شعبان میعادگاه منتظران با حضور اهالی استان های مختلف کشور، از مهمترین اخبار مهدویت در ۱۷ فروردین ماه است.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: آنچه در ادامه می آید مروری است بر اخبار حوزه مهدویت در هفدهمین روز از فروردین ماه 98.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اخبار بر برنامه های نیمه شعبان و ایام ولادت باسعادت امام زمان(عج) تمرکز دارد.

 

فرهنگ احیای شب نیمه شعبان باید عمومی شود/برگزاری جشن دانش آموزی در ایوان انتظار

 

حجت الاسلام «حسین عباسعلی پور» در گفت وگو با خبرنگار گروه مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان و در تشریح برنامه بنیاد مهدی موعود(عج) استان تهران برای ایام نیمه شعبان، اظهار کرد: یکی از مهمترین و جدی ترین برنامه های ما فرهنگسازی درباره احیای شب نیمه شعبان و عمومی کردن فرهنگ این احیاء با همکاری مساجد و مجموعه های مذهبی است.

 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان تهران تصریح کرد: تا کنون 40 مسجد برای همکاری در اجرای این برنامه اعلام آمادگی کرده اند و انتظار است با افزایش این تعداد، فرهنگسازی گسترده ای برای احیای شب نیمه شعبان انجام شود.

 

وی اضافه کرد: علاوه بر این، با توجه به آنکه ایام نیمه شعبان و ولادت باسعادت حضرت بقیه الله الاعظم(عج) با سال تحصیلی مقارن است، با همکاری کانون های مهدوی دانشجویی، نشست ها و همایش های مهدوی در این ایام برگزار می شود.

 

حجت الاسلام عباسعلی پور درباره دیگر برنامه های پیش بینی شده این بنیاد برای ایام نیمه شعبان، بیان کرد: با همکاری معاونت فرهنگی متروی شهرداری تهران و فرهنگسرای مترو، ویژه برنامه ای در میدان ولیعصر(عج) (ایوان انتظار) چهارشنبه، 28 فروردین ماه برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: این ویژه برنامه همراه با جُنگ و جشن مهدوی ویژه دانش آموزان مقاطع دبستان و پیش دبستانی است که از ساعت 10 تا 12 صبح با حضور دانش آموزان و مردم برگزار می شود؛ نمایشگاه کتاب، مسابقه نقاشی مهدوی و ارائه مشاوره های مهدوی با حضور کارشناسان ازجمله بخش های پیش بینی شده برای این ویژه برنامه است.

 

حجت الاسلام عباسعلی پور درباره چرایی توجه ویژه به دانش آموزان در برنامه های بنیاد مهدی موعود(عج) استان تهران، اعلام کرد: دلیل این انتخاب و تاکید، اثرگذاری و تاثیرپذیری این گروه سنی خاص و مهم است؛ باید توجه داشت دل های پاک، آمادگی و ماندگاری بیشتری در دریافت و درک پیام های دینی معنوی دارد لذا می توان با برنامه ریزی و سرمایه گذاری روی این گروه از آسیب های اجتماعی فرهنگی که سبب غفلت از امام زمان(عج) می شود، شد و جامعه را از آموزه های مهدوی متاثر کرد.

 

مدیر بنیاد مهدی موعود(عج) استان تهران ادامه داد: در این راستا دانش آموزان مناطق محروم را شناسایی کرده و همزمان با ایام نیمه شعبان و با همکاری مجموعه های مذهبی آموزشی از این دانش آموزان در اردوگاه شهید باهنر با جشن و برنامه های متنوع میزبانی می کنیم تا این روز برای شان خاطره ای ماندگار شود و بر انتخاب سبک زندگی منتظرانه از سوی آنها نیز اثر بگذارد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: برنامه دیگرِ پیش بینی شده که البته هنوز قطعیت نیافته، برگزاری جشن های مردمی طی چهار پنج روز از دهه مهدویت در مهدیه تهران است.

 

آماده سازی پارکینگ ۲۰۰ هکتاری در جمکران ویژه نیمه شعبان

 

«سید امیر سامع» در جلسه ستاد تسهیلات زائران که در سالن جلسات ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار کرد: با آغاز بارندگی‌ها در قم تمام مسافران نوروزی به مکان‌های مسقف و ایمن شهری منتقل شدند.

 

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به تدابیر شهرداری قم برای تأمین پارکینگ مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان افزود: شهرداری قم ۲۰۰ هکتار پارکینگ ویژه نیمه شعبان در پیرامون مسجد مقدس جمکران فراهم می کند، مقدمات این عمل از روزهای آتی آغاز می‌شود.

 

وی با اشاره به مشکلات مالی شدید شهرداری در تملک اراضی محدوده مسجد مقدس جمکران برای تبدیل کردن آن‌ها به پارکینگ، تأکید کرد: با توجه به افزایش ساخت‌وسازها در پیرامون مسجد مقدس جمکران، امکان تملک اراضی خالی برای تبدیل کردن آن‌ها به پارکینگ نسبت به سال‌های گذشته بسیار دشوارتر و پرهزینه‌تر شده است.

 

سامع با بیان رویکرد شهرداری در سهولت مسافران و زائران نیمه شعبان در رفت‌وآمد به پارکینگ‌های در نظر گرفته‌شده، ابراز کرد: در تأمین و ایجاد زیرساخت ۲۰۰ هکتاری پارکینگ در اطراف مسجد مقدس جمکران در نیمه شعبان، کارت‌های رنگی برای رفت‌وآمد راحت و بدون دردسر زائران به پارکینگ‌های مختلف به‌صورت مجزا و منحصربه‌فرد آماده می شود.

 

وی با اشاره به ظرفیت ۲۰۰ هکتاری پارکینگ مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان تصریح کرد: ۱۷ قطعه پارکینگ ویژه نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران در حال آماده‌سازی است، ۱۵۰ هزار خودرو و ۱۰ هزار اتوبوس ظرفیت نسبی این ۲۰۰ هکتار پارکینگ روباز است.

 

معاون خدمات شهری شهرداری قم با بیان برخی از مشکلات استقرار موکب در ایام نیمه شعبان در محدوده حرم تا حرم، خاطرنشان کرد: مشکلات برق و آب موکب داران بلوار پیامبر اعظم (صلی الله علیه و آله) از مشکلاتی بوده در سال‌های گذشته بخشی مهمی از زیرساخت‌های ویژه آن برطرف شده اما همچنان مشکلاتی در این زمینه احساس می‌شود.

 

آغاز برنامه های نیمه شعبان جمکران از ۱۹ فروردین/میزبانی از اهالی و مسئولان استان ها

 

ویژه برنامه های مسجد مقدس جمکران برای ایام نیمه شعبان و سالروز ولادت باسعادت امام زمان(عج) از دوشنبه، 19 فروردین ماه آغاز می شود.

 

بنابر این گزارش، به منظور مردمی کردن هر چه بیشتر جشن ها و آیین های مربوط به نیمه شعبان، از سال گذشته مسجد مقدس جمکران در شب های دهه مهدویت میزبان اهالی یکی از استان ها می شود.

 

سال گذشته این طرح با استان های اصفهان، تهران و زنجان به صورت پایلوت اجرا شد و امسال علاوه بر این، میعادگاه منتظران میزبان اهالی و مسئولان استان های بوشهر، مرکزی، سمنان و قم نیز می شود.

 

ظرفیت پیش بینی شده برای این حضور و مشارکت از حداقل 50 تا حداکثر 110 اتوبوس است.

 

این حضور با محوریت هیئات رزمندگان اسلامِ استان ها انجام می شود و همراه با برنامه های سخنرانی، مدیحه سرایی و ... است.

 

گفتنی است، مسجد مقدس جمکران از دوشنبه، 19 فروردین ماه تا یکشنبه، یکم اردیبهشت سالروز ولادت باسعاد قطب عالم امکان حضرت صاحب الزمان(عج) میزبان زائران و منتظران حضرت اباصالح(عج) از شهرهای مختلف است.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل سیل لرستان خوزستان بارندگی و سیلاب مناطق سیل زده کمک به سیل زدگان اصفهان پلدختر شهرستان آران و بیدگل احیای نیمه شعبان نیمه شعبان مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۴۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالفضل کوهساریان صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع) مراسم عزاداری همراه با سخنرانی، دسته روی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در ۱۵ امامزاده شاخص استان گلستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: این مراسم در امامزاده عبدالله (ع) کلاله، امامزاده سید حسن (ع) روستای کیارام شهرستان گالیکش، امامزاده اسحاق (ع) روستای قلمی مینودشت، امامزاده جعفر (ع) مینودشت، امامزادگان آق امام (ع) آزادشهر، امامزاده ابوالقاسم (ع) روستای کاشیدار آزادشهر، امامزاده قاسم (ع) دلند، امامزاده هارون (ع) روستای الازمن شهرستان علی آباد کتول، امامزاده عبدالله (ع) گرگان، امامزاده عبدالله (ع) روستای زیارت گرگان، امامزاده یحیی بن (زید) گنبد کاووس، امامزادگان نه تن (ع) گرگان، امامزاده نور (ع) گرگان، امامزاده سلیمان (ع) گرگان، امامزاده ابراهیم (ع) روستای النگ شهرستان کردکوی برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: این ویژه برنامه‌ها به منظور تبیین سیره نظری و عملی ائمه اطهار (ع) و پیشوایان معصوم به ویژه امام جعفر صادق (ع) برگزار می‌شود.

کوهساریان یادآور شد: این مراسم با حضور سخنرانان برجسته و مداحان به همراه اجرای برنامه‌های فرهنگی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به نقش امام جعفر صادق (ع) در زنده نگه داشتن مکتب تشیع، هدف از این مراسم را تعظیم، احیا و ترویج شعائر دینی اعلام کرد.

کد خبر 6094944

دیگر خبرها

  • تشییع دو شهید گمنام دفاع مقدس در مسجد مقدس جمکران
  • تشییع دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران 
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • برگزاری اجتماع مردمی صادقیون شنبه
  • فعالیت تبلیغی ۵۲۰ مبلغ در ایام شهادت امام صادق(ع) در خراسان جنوبی
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • اعلام برنامه های دهه کرامت در هرمزگان/ جشن های زیر سایه خورشید درهرمزگان+عکس
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی