Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیاهانی که در طبیعت به طور طبیعی رشد می کنند نقش مهمی در استحکام خاک و جلوگیری از فرسایش آن دارد، از طرفی می تواند از جنبه حفظ زیبایی منظر طبیعت نقش مهمی داشته باشد، باید گفت در منطقه ای که این گونه گیاهان برداشت می شود دیر یا زود طبیعت منطقه دچار آسیب و تخریب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بویرخبر؛  هر ساله با آمدن فصل بهار طبیعت حیاتی دوباره به خود می بیند و سردی فصل زمستان را با همه زیبایی های آن به فصل رشد و شکوفایی بهار متصل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در فصل بهار طبیعت حیات و رشد و شکوفایی در آن آغاز می شود و سراسر هستی رخت سبز بهاری به خود میپوشد، اما مشاهده می شودبرخی اقدامات سبب از بین رفتن آن می شود.

 

در  این فصل برخی از کسانی که از جنبه اقتصادی شرایط مطلوبی ندارند، به دل طبیعت می زنند و گیاهان خوراکی که در طبیعت رشد می کنند را برداشت کرده و در بازار به فروش می رسانند.

 

در رابطه با مسئله ذکر شده باید اشاره کرد گیاهانی که در طبیعت به طور طبیعی رشد می کنند نقش مهمی در استحکام خاک و جلوگیری از فرسایش آن دارد، از طرفی می تواند از جنبه حفظ زیبایی منظر طبیعت نقش مهمی داشته باشد، باید گفت در منطقه ای که این گونه گیاهان برداشت می شود دیر یا زود  طبیعت منطقه دچار آسیب و تخریب می شود.

 

در همین ارتباط محیط زیست وظیفه کنترل و جلوگیری از ریشه کن شدن گونه های گیاهی واقع درطبیعت  را دارد و از طرفی نظارت ها و قانون ها باید به قدری در این گونه موارد قوی باشد که اگر فردی اقدام به تخریب و دخل و تصرف در طبیعت کرد مجازات سنگینی در انتظار  او باشد.

 

باید اشاره کرد اقدامات نظارتی تنها کافی نبوده، بلکه توجه به مقوله اشتغال و اقتصاد در بدنه مسوولان دولتی برای کاهش فقر در جامعه می تواند در این گونه موارد اثر گذار باشد.

 

 

در ادامه فیلمی از فروشندگان گونه های گیاهی در سطح شهر یاسوج را مشاهده می کنید که توسط یکی از شهرودخبرنگاران به این پایگاه خبری ارسال شده است:

 

 

فیلم دانلود

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۴۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد گفت: در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، مهدی منصوری با اشاره به به سیلاب‌های اخیر و ضرورت حفظ و حراست از بستر رودخانه‌ها اظهار کرد: در این راستا تاکنون در ۳۷ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد، حد حریم و بستر انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی و در ۲.۳ رودخانه‌ها دیواره ساحلی کشیده شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به رفع تصرف اخیر در رودخانه ارزانک از توابع بخش خضرآباد اشاره کرد و گفت: ۴ مورد تصرف شامل ساخت استخر، درختکاری و ساخت منزل مسکونی در این رودخانه انجام شده بود که با دستور مقام قضایی رفع تصرف شد، همچنین در یک‌سال گذشته ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد رفع تصرف شده است.

منصوری تاکید کرد: مردم می‌توانند در صورت مشاهد تصرف در حریم و بستر رودخانه‌ها با سامانه شکایات مردمی شرکت آب منطقه‌ای استان یزد به شماره تلفن ۳۱۰۷۷ اطلاع دهند.

کد خبر 749193

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • رویای خرید برای تهرانی‌ها / ۵ میلیارد بدهید، صاحب خانه شوید
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد
  • رنگین شدن سفره‌های مردم مراغه با گیاهان کوهی
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان در مناطق کوهستانی مراغه
  • رنگین شدن سفر‌ه ها با رویش گیاهان کوهی مراغه