Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم خرم آباد با انتقاد از روند امدادرسانی به مردم سیل‌زده این شهرستان بیان کرد: امروز هفت یا هشت روز از حادثه می‌گذرد و مردمی که خانه‌هایشان بر اثر سیل تخریب شده جایی برای خواب و ماندن ندارند. آفتاب‌‌نیوز : محمدرضا ملکشاهی درباره آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده خرم‌آباد گفت: میزان خساراتی که سیل اخیر در کشور برجای گذاشته است، در طول صد سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خدمات فنی و مهندسی ما با اتفاقاتی که افتاده زیر سوال است؛ آن هم به این دلیل که باتوجه به ظرفیت رودهایی که داریم، تصمیمات به درستی اتخاذ نشده است.
از لحظه وقوع سیل تا روز بعد، کسی از شهرستان پلدختر خبری نداشت
وی ادامه داد: به طور مثال ظرفیت رودخانه خرم‌آباد ۴۰۰ متر مکعب در ثانیه است اما سیلی که وارد این رودخانه شد، ۷۰۰ متر مکعب بر ثانیه بود و یا سیلاب با ظرفیت ۵ هزار متر مکعب وارد رود کشکان شد، در صورتی که ظرفیت این رود ۳ هزار متر مکعب است. حال با این وجود بخش عمده‌ای از جاده‌ها در کنار رودخانه‌های طغیانگر و خروشان که سیل را هدایت می‌کنند، ساخته‌ایم که با اولین طغیان تخریب می‌شوند. 
ملکشاهی تاکید کرد: باتوجه به تصمیم‌گیری غلط، زیرساخت‌های ما از قبیل تلفن و گاز و خط لوله نفت در مجاورت رودخانه بودند که در ساعت اولیه قطع شدند و مشاهده کردید هنگامی که شهرها در محاصره سیلاب  افتادند، نه راه بود، نه تلفن و نه هیچ امکانی برای دسترسی وجود داشت.
وی ادامه داد: به دلیل تخریب زیرساخت‌ها و قطع راه‌ها از لحظه وقوع سیل تا حوالی ساعت ۸ صبح روز بعد هیچ کسی از شهرستان پلدختر خبری نداشت.
مردم درحال حاضر از یک بارش کوچک هم می‌ترسند
این نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اگر مسئولان و دستگاه‌های ذیربط اطلاعات را به موقع ابلاغ می‌کردند شاید مشکلات کمتری به وجود می‌آمد، گفت: مدیریت بحران باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام می‌داد و اگر میزان بارش‌ها  پیش‌بینی می‌شد، قطعا امکانات مناسب با آن تعبیه می‌شد، اما ضعف برنامه‌ریزی و مدیریت، نبود امکانات و خدمات فنی و مهندسی باعث بروز مشکلات شد که اگر حل نشود ما همیشه با این مصیبت روبه‌رو هستیم.
ملکشاهی خاطرنشان کرد: مردم درحال حاضر از یک بارش کوچک هم هراس دارند، زیرا می‌ترسند سیل بیاید و خرابی به بار بیاورد.
فقدان فرماندهی و نحوه غلط توزیع کمک‌ها مشکلاتی را به وجود آورد
وی در خصوص امدادرسانی به شهرستان خرم‌آباد بعد از وقوع سیل بیان کرد:‌ درست است که امدادرسانی از همان ساعات اولیه آغاز شد اما فقدان فرماندهی و وحدت رویه و نحوه بسیار غلط توزیع کمک‌ها مشکلاتی را در امدادرسانی به وجود آورد.
نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از معضلاتی که ما هنگام سیل داریم این است که سیل به حاشیه‌ها رانده می‌شود و تخریب مربوط به فقرا و کسانی است که سر پناهشان همان منزلی است که دارند و همان هم امروز تخریب شده و جای دیگری ندارند.
کمک بلاعوض دولت آنقدر ناچیز است که نمی‌شود اسمش را آورد
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصمیمات هیأت دولت برای کمک به آسیب‌دیدگان سیلاب‌های اخیر کشور گفت: هیأت دولت مبلغی را به عنوان کمک بلاعوض مطرح کرده است اما آنقدر ناچیز است که نمی‌شود اسمش را آورد.
وی در ادامه درباره امدادرسانی سازمان‌های امداد و نجات و هلال احمر بیان کرد: ایراد کار اینجا است که هلال‌احمر اطلاعاتی را جمع‌آوری نمی‌کند که بر اساس آن اقدامات لازم را انجام دهد.
برخی آقایان ستاد مرکزی فکر می‌کنند همه مردم دزد و غارت‌گر هستند
نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مدیریت حادثه سیل در این شهرستان بیان کرد: یک تعدادی از آقایان از ستاد مرکزی آمده‌اند و فکر می‌کنند همه مردم دزد و غارت‌گر هستند، من نماینده با فریاد کشیدن توانسته‌ام برای روستایی که هر ۱۶ خانه‌ای که در آن قرار داشته و زیر آب رفته است، چادر بگیرم.
وی تاکید کرد: بسیاری از مسئولان در حال تلاش هستند اما نبود امکانات و ناتوانی در مدیریت بحران مشکلاتی را به وجود آورده است. به طور مثال هلال احمر باید کمپ می‌زد و به مردم اعلام می‌کرد که در آن‌ها اسکان پیدا کنند نه این‌که مردم بیایند چادر بگیرند و ببرند. 
 هفت یا هشت روز پس از حادثه مردم سیل‌زده جایی برای خواب و ماندن ندارند
ملکشاهی درباره بهبود اوضاع در مناطق سیل‌زده استان لرستان بیان کرد: امروز هفت یا هشت روز از حادثه می‌گذرد و مردمی که خانه‌هایشان بر اثر سیل تخریب شده جایی برای خواب و ماندن ندارند. روستاهایی در محدوده سپیددشت وجود دارند که هنوز راه‌های ارتباطی‌شان قطع است و آب خانه‌هایشان را برده است.
وی ادامه داد:  روز اول گفتند پل‌هایی را نصب می‌کنیم اما هنوز خبری نشده است و مردم در سپیددشت مانده‌اند. در قسمت‌های عشایرنشین استان مشکلاتی وجود دارد و مردم آن مناطق بدون امکانات و امداد مانده‌اند. 
هنوز نتوانستیم فوتی‌ها را به خاک بسپاریم
این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مردم روستایی چند روز است که نتواسته‌اند به دلیل تخریب‌ها و سیلاب دو تن از کسانی که فوت شده‌اند را به خاک بسپارند. امیدوارم مسئولان تلاش بیشتری به خرج دهند.
ایلنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیل سیلاب لرستان خرم اباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۵۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: در شرایط فعلی کشور، نیازمند به‌کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود، جامعه باید به طور واضح، زیروبم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم اظهار کرد: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید، با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید، در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد، گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستورکار دولت باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور، نیازمند به‌کارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیروبم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکید کرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید، وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

برخورداری ۶۰ میلیون ایرانی از طرح کالابرگ فجرانه

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم با اشاره به کاهش قابل توجه نرخ بیکاری در کشور اظهار کرد: اخیراً سامانه‌ای در وزارت‌خانه تعریف شده که آمار کاملی از همه افراد فاقد شغل در هر گوشه از کشور در آن گردآوری شده است؛ به گونه‌ای که به تفکیک هر شهرستان می‌توان استعلام گرفت که افراد زیر خط فقر یا فاقد شغل چه کسانی هستند.

وی با بیان اینکه ۱۹ میلیون خانوار و حدود ۶۰ میلیون نفر جمعیت به عنوان جامعه هدف طرح کالابرگ الکترونیکی در کشور محسوب می‌شوند، گفت: این طرح از اسفند ۱۴۰۱ آغاز شد، اما اجرای آزمایشی آن در برخی نقاط کشور، دولت را مصمم کرد تا ایرادات آن را رفع کرده و به صورت ملی و سراسری اجرا کند. دستور مستقیم رئیس‌جمهور نیز بر استمرار اجرای این طرح دلالت دارد و بنابراین، طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا خواهد شد.

کد خبر 749080

دیگر خبرها

  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • واکنش وکیل زنجانی به نقض حکم اعدام موکلش
  • گزارش تصویری | در دانشگاه های آمریکا چه می گذرد
  • «حذف و اضافه» رمانی درباره همه آنچه در دانشگاه‌ها می‌گذرد
  • آخرین نطق رشیدی کوچی در مجلس
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • دعوت از حکومت برای دیدن یک مناظره | گره خوردن سرنوشت مردم به ذهنیت‌ ساده‌انگارانه | پس‌موضوع حجاب دقیقا چه می‌گذرد؟
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی