Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@22:42:57 GMT

2 پل غیراستاندارد در پردیس تخریب شد

تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۲۵۲۶۴

2 پل غیراستاندارد در پردیس تخریب شد

تهران- ایرنا- معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس گفت: پل های دسترسی دو روستای طاهرآباد و گلخندان به دلیل ساخت غیرمجاز و غیر استاندارد تخریب شد.

نوید عباسی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پل ارتباطی بین این دو روستا توسط اعضای شورای اسلامی روستاهای طاهر آباد و گلخندان بدون رعایت اصول مهندسی ساخته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به برنامه ریزی امور آب برای جمع آوری تمام سازه هایی که به صورت غیر قانونی در بستر و حریم رودخانه ایجاد شده بودند خاطر نشان کرد: برداشتن این پل یکی از برنامه های امور آب بود و با توجه به وضعیت بارش‌های اخیر و ایمن نبودن مسیر تردد روستائیان، تخریب این پل در اولویت قرار گرفت.
معاون عمرانی فرماندار شهرستان پردیس با اشاره به غیر قابل استفاده بودن پل اظهار داشت: ارتفاع کم پل مانع از آبگذری کامل بود و احتمال سقوط خودروها به داخل رودخانه پیش بینی می شد و در صورت تخریب و حمل آن به پایین دست باعث آبگرفتگی کالورتها (آبگذر زیرزمین یا (Culvert) مجرائی است که به منظور هدایت آب یک کانال یا هرزه آب و سیلاب از یکطرف تپه به طرف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد) می شد.
عباسی گفت: در آینده ای نزدیک پل ارتباطی جدید بر روی رودخانه سیاهرود با استانداردهای امور آب و با نظارت کارشناسان امور آب احداث خواهد شد.
وی گفت: دربخش بالادست رودخانه سیاهرود یک پل غیر استاندارد دیگر هم ساخته شده که جمع آوری آن در دست اقدام است.
بخشدار بومهن در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار داشت: رودخانه سیاهرود و رودخانه آه از منطقه ما عبور و به سد ماملو هدایت می شوند، پل دسترسی بین روستاهای طاهر آباد و گلخندان به دلیل بارش‌های اخیر برای تردد خودرو، مردم و احشام ایمنی لازم را نداشت.
رضا خدادادی افزود: تخریب این پل بنا به درخواست روستائیان به امور آب و امور عمرانی استانداری و بر اساس نظر کارشناسان امور آب و ستاد حودث غیر مترقبه انجام شده است بنا بر گزارش مامور ویژه امور آب بخش زیرین پل به طورکامل خالی شده بود.
وی گفت: حجم آب رودخانه سیاهرود به دلیل بارش‌های اخیر بسیار زیاد شده است و این در حالی است که هنوز برف های ارتفاعات آب نشدند و با گرم شده هوا شاهد حجم آب بیشتری در این رودخانه خواهیم بود و این اقدامات در راستای افزایش ضریب ایمنی ساکنان روستاهای یاد شده در زمان بروز سیل و پرآبی رودخانه صورت گرفته است.
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی تخریب پل سیل 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب مدیران شایسته باعث کُند شدن مسیر رشد و ترقی می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نقد سازنده باعث پویایی جامعه و تخریب مدیران و فرزندان شایسته استان باعث می‌شود که روند رشد و ترقی کُند شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدعلی احمدزاده، امروز_ سه‌شنبه، هجدهم اردیبهشت_ در همایش روز معلم در یاسوج با تبریک هفته معلم، اظهار کرد: اولین معلم خداوند متعال است و در رده‌های بعدی انبیا و ائمه اطهار هستند و آنها الگو و بهترین مقام را دارند، بنابراین جایگاه معلمی جایگاه انبیا و علما است.

وی با بیان اینکه معلم ما را در صراط مستقیم و درست قرار می‌دهد، افزود: در مسیرهای پیش رونده و جلو رونده موانع زیاد است و در این مسیر کارشکنی می‌شود اما این معلم است که با تلاش و مجاهدت خود موانع را پشت سر می‌گذارد و به تربیت انسان‌ها می‌پردازد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اگر انسان اشرف مخلوقات است، باید در آن جهت عمل و حرکت کرد، گفت: برای رسیدن به مقام بلند انسانی این معلم است که همچون پیامبر، بشر را در بستر رشد و تعالی قرار می‌دهد و معلم نقش بی‌بدیلی دارد و نیازمند یک سری اصول است.

وی تصریح کرد: معلم باید متخلق به اخلاق الهی باشد، ممکن است کسی علومی داشته باشد اما خلاف ترقی انسان و بشریت حرکت کند مانند آن و در رأس ابلیس و نظیر آن رژیم صهیونیستی است که اقدام به کشتار و قتل مردم غزه می‌کنند.

احمدزاده با بیان اینکه معلمی شریف است و گفتار و عملکرد او الگو است، خاطرنشان کرد: وقتی بعثت پیامبر بر تکمیل اخلاقیات است، معلمی که در جانشینی پیامبر قرار دارد، عملکرد و گفتار او الگو خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه معلم ارزشمند و گرانبها است و نیاز به پوستر و تمجید ندارد، گفت: امروز در همه عرصه‌ها نقش و اثر معلم دیده می‌شود، همه پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های علمی، نظامی و پزشکی همه مدیون تلاش‌ها و زحمات معلمان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه باید در کنار نقد از تخریب مدیران استان پرهیز شود، افزود: فرزندان این استان با حضور در جایگاه‌های مختلف تجربه کسب می‌کنند و وقتی از این مسئولیت کنار می‌روند، باید آنها در رده‌های بالاتر کشوری ترقی پیدا کنند، اگر در زمان مدیریت آنها تخریب شوند، موانع برای ترقی در سطح کشور رخ خواهد داد در این راستا معلمان در تربیت فرزندانی که بتوانند آینده استان را اداره کنند و در رده وزیر و مسئول باشند نقش دارند.

وی تصریح کرد: گاهی برخی تخریب‌ها سبب شده‌است، همه تلاش‌ها برای ترقی فرزندان استان بی‌نتیجه بماند.

احمدزاده خاطرنشان کرد: فرزندان این استان مستعدترین افراد برای نقش‌آفرینی هستند در این راستا در چینش نیروهای استان از نیروهای بومی استفاده کردیم.

وی گفت: این دولت خدمات و تلاش‌های مختلفی داشته و طرح‌های مختلفی افتتاح و کلنگ‌زنی شده‌است و مدیران باید برای اتمام طرح‌های نیمه‌تمام تلاش و کوشش بیشتری کنند.

کد خبر 751473

دیگر خبرها

  • عکس/ تخریب بافت تاریخی روستای شیلاندر
  • ماینرهای غیرمجاز و غیراستاندارد امحا می‌شوند
  • ماینرهای غیرمجاز غیراستاندارد امحا می‌شوند
  • فلسطینیان از قدس تا رفح و نقب، قربانی جنایات صهیونیست‌ها
  • شناسایی سه واحد متخلف توزیع عمده قطعات خودرو غیراستاندارد
  • کشته شدن یک اسیر دیگر صهیونیست در غزه+فیلم
  • تخریب مدیران شایسته باعث کُند شدن مسیر رشد و ترقی می‌شود
  • دفاع جانانه پردیس پورعابدینی از ریحانه پارسا
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس