Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن آمریکا به دلیل اعمال دور جدیدی از تحریم‌ها علیه کاراکاس می‎گوید این اقدام تاثیری بر روابط ونزوئلا و کوبا نخواهد داشت. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، پس از انتشار خبر تحریم ۳۴ کشتی شرکت «پترولئوس دی ونزوئلا» مرتبط با شرکت ملی نفت ونزوئلا وزیر خارجه این کشور آن را نقض اساسی ترین حقوق تجاری و اقتصادی خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش پایگاه «تله سور»، ونزوئلا ضمن محکوم کردن تحریم‌های جدید آمریکا اعلام کرد هیچ یک از اقدامات امپریالیسم مانعی در مسیر همکاری میان کشور‌های آزاد ایجاد نخواهد کرد.
«جورج آرازا» وزیر خارجه ونزوئلا در بیانیه‌ای گفت: "دولت آمریکا در حالی از اصول اقتصادی و بازرگانی دفاع می‌کند که امروز با اعلام تحریم‌ها علیه نفتکش‌ها و دو شرکت ترانزیت ونزوئلایی در تلاش است تا بر تحویل نفت به کوبا تاثیر بگذارد."
دولت آمریکا پیشتر گفته بود که دولت کوبا ارتباط نزدیکی با نیکلاس مادورو دارد. به همین دلیل "تجدیدنظر" در روابط کوبا و ونزوئلا ضروری به نظر می‌رسد.
تله سور این تحریم‌های جدید را مجازات کوبا به دلیل حمایت از ونزوئلا اعلام کرد. کارشناسان این اقدام آمریکا را عامل نزدیکی بیشتر کوبا و ونزوئلا می‌دانند.
آرازا این تحریم‌ها را نقض اساسی‌ترین حقوق اقتصادی و تجاری نامیده و این پرسش را مطرح کرد که "چگونه کشوری که عضو سازمان تجارت جهانی و به اصطلاح مدافع اصول لیبرال است، دست به چنین اقداماتی می‌زند؟"
وی هدف این تحریم‌ها را نه تنها کوبا و ونزوئلا بلکه تجارت و اتحادیه‌های تجاری دانست که باید از حمایت بین المللی برخوردار باشند.
وی تاکید کرد صرفنظر از تلاش‌های آمریکا برای نابودی اقتصاد ونزوئلا، هیچ اقدام امپریالیستی مانع همکاری کشور‌های آزاد و مستقل نمی‌شود.
وزیر خارجه ونزوئلا در این بیانیه به آمریکا هشدار داد ونزوئلا به این تحریم‌ها از طریق "کانال‌های قانونی مربوطه "پاسخ خواهد داد.
«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا نیز روز جمعه در پیامی توییتری نوشت: "من قویاً تدابیر دزدی اقتصادی جدید دولت واشنگتن برای تخریب و سرقت منابع ونزوئلا را محکوم می‌کنم. آن‌ها ناکام خواهند ماند".   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ونزوئلا تحریم های آمریکا تحریم های اقتصادی نفتکش وزیر امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۲۵۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین واکنش اردن درباره حملات رژیم صهیونیستی به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن به موضع گیری درباره رفح پرداخت.

وزیر امور خارجه اردن گفت: اسرائیل، گذرگاه رفح در جنوب نوار غزه را اشغال کرده و به جای دادن فرصت به پیشبرد مذاکرات، درهای این گذرگاه را به روی ورود کمک‌های بشردوستانه بسته است.

ایمن الصفدی افزود: حمله به رفح تهدید به کشتار و جنایتی دیگر در حق ملت فلسطین است.

وزیر خارجه اردن بیان کرد: شورای امنیت باید فوراً اقداماتی قاطعانه انجام دهد و نتانیاهو باید با عواقب و مجازات‌هایی حقیقی رو به رو شود.

کد خبر 6099502

دیگر خبرها

  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • جدیدترین واکنش اردن درباره حملات رژیم صهیونیستی به رفح
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • نخست‌وزیر بلژیک: در حال بررسی اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه اسرائیل هستیم
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی